Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 16:49   #321
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg liker heller ikke klisjeer, men jeg synes i grunn det er ganske surmaga å blæe til denne oppfordringen.

Jeg blæet til ordet jenter først og fremst, siden jeg fremhevet det ordet og ordet kvinner i neste setning, burde det være temmelig lett å se.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:24   #322
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg forbeholder meg nå uansett retten til å slettes ikke heie på hverken jenter eller kvinner eller andre som tar rare valg eller følger usunne trender jeg da. Om trenden nå er å være heroin-chick, sexy husmor, eller formfull som Rubens kvinner. Jeg er for sunne trender, og mg teite trender. Og "alle burde prioritere barna sine gjennom å ha en schtilig blogg om blonder"- trenden greier jeg å styre meg for.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:39   #323
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg forbeholder meg nå uansett retten til å slettes ikke heie på hverken jenter eller kvinner eller andre som tar rare valg eller følger usunne trender jeg da.

Det er jo det som er så fint; man heier på de man føler for, eller så lar man være. Det er til og med helt greit å si blæ, om man synes det er givende, men da må man regne med reaksjoner fra andre surpomper, som for eksempel meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:43   #324
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blæet til ordet jenter først og fremst, siden jeg fremhevet det ordet og ordet kvinner i neste setning, burde det være temmelig lett å se.

Jeg synes ikke det var veldig lett å se at det var jentene og ikke klisjeen du blæet av, men siden det burde vært temmelig lett å se, får du heller si blæ til meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:02   #325
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det vises det til at dette er en trend som har oppstått over noen år og som kommer mer og mer til uttrykk i ukeblader, aviser, nettaviser, tv-programmer og andre medier. Det skrives blant annet om KK som har gjort om hele profilen sin fra å passe karrierekvinnen til å være mer husmoraktig og koselig. KK er Norges største kvinneblad og legger føringer også for de andre norske ukebladene. Jeg syns artikkelen var uhyre interessant siden jeg har lagt merke til dette selv over lang tid og lurt på hvor lenge det ville gå før det ble en reell trend.

Trenden sprer seg som farsott og omfatter snart alle samfunns-innretninger, ikke bare via blader som KK. Jeg merker at skolens aktiviteter her vi bor i stor grad er tilpasset at svært mange av elevene har hjemmeværende mødre. Hvordan forklarer man ellers at man har internasjonal mat-dag på en mandag kl 11 hvor foreldre er hjertelig velkommen til lunsj....? Eller skole-avslutning før jul som starter kl 1430? Lærerne har selvsagt lagt merke til at mange foreldre (les mødre) er "tillgjengelige" hele dagen. Vi "andre" som har forpliktelser i form av jobb, må i stor grad tillpasse oss "være-hjemme-hele-dagen"-tidene til muffins-mammaene.
Hele samfunnet går i retning av at man ønsker å jobbe mindre, men aller helst tjene mer, og alt skal koste minst mulig. ... til sist så må jo boblen sprekke, tenker jeg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:42   #326
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og sånn sett ville hun sikkert funnet seg godt til rette her inne på FP.

Hehehe, jøye meg!

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hm. Jeg kan nok ikke mye om trendforskning, og har visst derfor ikke så mye å si, men jeg kan ikke se hvordan det er trist for Det norske folk at Se & Hør og VG Helg mister lesere til fordel for interiørmagasiner.

Det er jo helt sant.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:42   #327
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Trenden sprer seg som farsott og omfatter snart alle samfunns-innretninger, ikke bare via blader som KK. Jeg merker at skolens aktiviteter her vi bor i stor grad er tilpasset at svært mange av elevene har hjemmeværende mødre. Hvordan forklarer man ellers at man har internasjonal mat-dag på en mandag kl 11 hvor foreldre er hjertelig velkommen til lunsj....? Eller skole-avslutning før jul som starter kl 1430? Lærerne har selvsagt lagt merke til at mange foreldre (les mødre) er "tillgjengelige" hele dagen. Vi "andre" som har forpliktelser i form av jobb, må i stor grad tillpasse oss "være-hjemme-hele-dagen"-tidene til muffins-mammaene.
Hele samfunnet går i retning av at man ønsker å jobbe mindre, men aller helst tjene mer, og alt skal koste minst mulig. ... til sist så må jo boblen sprekke, tenker jeg.

Jeg jobber i barnehagen og selv om vi inviterer til foreldrefrokost i forbindelse med luciafeiring så antar ikke jeg at alle ungene har hjemmeværende foreldre. Det er det vel faktisk ingen som har. Jeg tenker at de som har mulighet til det kommer og at det er veldig koselig. Foreldrene får vite det i god tid og derfor er det ganske mange av foreldrene som klarer å ordne det slik at det går.

Jeg har også en førsteklassing i år og har blitt invitert på skolen til vinterutstilling og foreldrekaffe på Sfo. Jeg synes det er kjempefint at de gir oss mulighet til å komme. Det gjør slik at vi får en mulighet til å bli kjent med de andre foreldrene og personalet. Jeg og mannen har møtt opp hver vår gang.

Det jeg vil fram til er at jeg ikke tror skolene/bhgene gjør dette fordi de har inntrykk av at foreldrene er hjemmeværende, men for å gi foreldrene mulighet til å få innblikk i barnas skole- eller bhghverdag. Jeg mener dette er positivt og viktig selv om ikke alle foreldrene har mulighet til å bli med hver gang.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:51   #328
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Trude Mostue er gjest hos "Trude" på TV2 førstkommende onsdag.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:57   #329
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Trenden sprer seg som farsott og omfatter snart alle samfunns-innretninger, ikke bare via blader som KK. Jeg merker at skolens aktiviteter her vi bor i stor grad er tilpasset at svært mange av elevene har hjemmeværende mødre. Hvordan forklarer man ellers at man har internasjonal mat-dag på en mandag kl 11 hvor foreldre er hjertelig velkommen til lunsj....? Eller skole-avslutning før jul som starter kl 1430? Lærerne har selvsagt lagt merke til at mange foreldre (les mødre) er "tillgjengelige" hele dagen. Vi "andre" som har forpliktelser i form av jobb, må i stor grad tillpasse oss "være-hjemme-hele-dagen"-tidene til muffins-mammaene.
Hele samfunnet går i retning av at man ønsker å jobbe mindre, men aller helst tjene mer, og alt skal koste minst mulig. ... til sist så må jo boblen sprekke, tenker jeg.

Her er det lite av slikt. Faktisk kan jeg ikke komme på en enest slik anledning de siste årene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:21   #330
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg beklager at jeg gjentar meg selv, men det er fortsatt ingen som har kommet med annet enn anekdotiske bevis på at cupcakes-husmødre er et utbredt fenomen. Derimot finnes det forskning som tilsier det motsatte. SSB har f.eks en artikkel som nettopp diskuterer hvem som er husmødre i Norge i dag. Her er konklusjonen:

Sitat:

Dagens husmor – ingen luksuskvinne
Gitt de definisjonene vi har benyttet, støtter analysene i denne artikkelen i liten grad opp om bildet av de moderne husmødrene som velutdannede kvinner som tar et avbrekk i karrieren for å engasjere seg i hjem og familie, eller som rikmannsfruer som bruker tiden til å dyrke egne interesser. Selv om vi finner en liten andel husmødre blant de høyt utdannede kvinnene, er husmødrene klart overrepresentert blant dem med kort utdanning. Dette er trolig kvinner som har satset forholdsvis lite på jobb og karriere.

Husmødrene er dessuten overrepresentert blant kvinner med helsemessige begrensninger. Også dette kan indikere at små arbeidsmarkedsmuligheter trekker i retning av en tilpasning som husmor. Ikke overraskende finner vi relativt sett flest husmødre blant kvinner med mange og små barn, noe som tyder på at omsorgsbehovet i familien har betydning for hvordan kvinner tilpasser seg. Det kan også være slik at kvinner som ønsker å være husmødre, velger å få mange barn.

Husmødrene har oftere enn de fulltids yrkesaktive kvinnene en partner med høy inntekt, men partnerens utdanningsnivå har ingen selvstendig betydning. Partnerens høyere inntekt kompenserer ikke fullt ut for at husmødrene har lavere inntekt enn andre kvinner. Parets samlede inntekt er dermed lavere i husmorfamiliene enn i andre familier. Det er altså ikke først og fremst kvinner i høyere sosiale lag som er husmødre, men for mange vil en partner med forholdsvis høy inntekt være en forutsetning for å kunne velge en slik tilpasning.

Som vi kunne vente, har husmødrene oftere enn andre kvinner hovedansvar for husarbeidet, og ytterst få har rengjøringshjelp. Dette tyder på at husmødre flest konsentrerer seg om hjem og familie og ikke om egne fritidsinteresser. Vi har imidlertid ikke opplysninger om antall timer brukt til husarbeid, og vet derfor ikke hvor mye mer tid husmødrene bruker hjemme enn andre kvinner.

Link til artikkelen:http://www.ssb.no/ssp/utg/201101/02/

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:36   #331
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg jobber i barnehagen og selv om vi inviterer til foreldrefrokost i forbindelse med luciafeiring så antar ikke jeg at alle ungene har hjemmeværende foreldre. Det er det vel faktisk ingen som har. Jeg tenker at de som har mulighet til det kommer og at det er veldig koselig. Foreldrene får vite det i god tid og derfor er det ganske mange av foreldrene som klarer å ordne det slik at det går.

Jeg har også en førsteklassing i år og har blitt invitert på skolen til vinterutstilling og foreldrekaffe på Sfo. Jeg synes det er kjempefint at de gir oss mulighet til å komme. Det gjør slik at vi får en mulighet til å bli kjent med de andre foreldrene og personalet. Jeg og mannen har møtt opp hver vår gang.

Det jeg vil fram til er at jeg ikke tror skolene/bhgene gjør dette fordi de har inntrykk av at foreldrene er hjemmeværende, men for å gi foreldrene mulighet til å få innblikk i barnas skole- eller bhghverdag. Jeg mener dette er positivt og viktig selv om ikke alle foreldrene har mulighet til å bli med hver gang.

Jeg mener også at det er hyggelig at de inviterer foreldre. Men hvorfor arrangerer man ikke foreldretreff i forbindelse med enten levering eller henting hhv om morgenen eller ettermiddagen? Slik det praktiseres ved vår skole, så skal vi foreldre ha ytterliger fremmøter i løpet av dagen. Det er det stort sett hjemmeværende som har anledning til å holde på med. Jeg nekter å tro at arbeidsgivere flest synes det er helt greit at foreldre stikker avgårde på julelunsj på skolen et par timer etter skolestart og et par timer før skolen slutter. Til info har jeg tatt dette opp med rektor , og svaret var, at på XX skole er det mange foreldre som ønsker å ha slike arrangement litt senere på dagen... Disse mange er jeg rimelig sikker på er de hjemmeværende som synes at kl 11 er at passe lunsj-tidspunkt for da er heimen på stell, trening avsluttet og man har fortsatt egen-tid før henting i bhg, sfo senere på ettermiddagen.


Jeg er veldig klar over at skolen vår ikke nødvendigvis er representativ for folk flest ettersom det nok er en gjennomsnittlig større andel hjemmeværende akkurat på denne skolen enn det som er vanlig ellers.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:51   #332
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Enda en artikkel om emnet;
http://www.klassekampen.no/59530/art...smorparadokset

Sitat:

Noe har skjedd i trendbildet. 2011 er året der temperaturen i ammedebatten igjen nærmet seg kokepunktet, der cupcakes-baking visstnok ble mainstream og der VG presenterte oppslaget �Nå er det sexy å være husmor� over en dobbeltside. Og i tillegg: En voksende kvinnedominert bloggosfære av interiør-, mamma- og livsstilsblogger har de siste årene gjort seg mer og mer gjeldende i medievirkeligheten.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:05   #333
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg beklager at jeg gjentar meg selv, men det er fortsatt ingen som har kommet med annet enn anekdotiske bevis på at cupcakes-husmødre er et utbredt fenomen. Derimot finnes det forskning som tilsier det motsatte. SSB har f.eks en artikkel som nettopp diskuterer hvem som er husmødre i Norge i dag. Her er konklusjonen:



Link til artikkelen:http://www.ssb.no/ssp/utg/201101/02/

Dette stemmer med mitt inntrykk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:07   #334
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Sitat:

Sårbare valg
Det er imidlertid grunn til å være på vakt overfor kjønnsbalansen i familielivet, mener Sigtona Halrynjo, som forsker på likestilling, arbeid-familietilpasning og karriere ved Institutt for samfunnsforskning. Hun peker på at den vanlige løsningen for mange familier er at mor trapper ned på jobb når turneringen mellom karrierelivet og familielivet krever for mye. 40 prosent av norske kvinner jobber deltid.
- Det er overraskende mange deltidsarbeidende, noe som gjør at det blir relativt vanlig blant mødre å hente tidlig i barnehagen og på skolen, og å øke kravene til hjemmebakst, til økologiske middager laget fra bunnen av og en intens oppfølging av ungenes fritidsaktiviteter og sosiale liv, sier hun.
- Det er en innsats som ikke er vanskelig å forsvare, men i sum bidrar de deltidsarbeidende til å trekke opp normen for hva det vil si å være en �god mor�. Forventningene til hva kvinner skal gjøre på hjemmebane, blir rett og slett større.
Halrynjo mener deltidsarbeidende kvinner lett glemmer at de gjør seg økonomisk sårbare ved et eventuelt samlivsbrudd.
- Det som debatteres veldig lite i disse husmorbloggene, er avhengigheten som ligger i en slik tilpasning. Hvis familien oppløses og kvinnen må bli økonomisk ansvarlig, kan det bli veldig vanskelig å få det til.

Og her sier hun nøyaktig det jeg også mener.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:14   #335
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg skulle gjerne ha grønnprikket Halrynjo.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:19   #336
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg skulle gjerne ha grønnprikket Halrynjo.

Jeg har magisk evner og kan ordne det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:45   #337
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg beklager at jeg gjentar meg selv, men det er fortsatt ingen som har kommet med annet enn anekdotiske bevis på at cupcakes-husmødre er et utbredt fenomen.

Nå orker ikke jeg å lese hele diskusjonen en gang til, men det er ikke mitt inntrykk at noen har påstått dette heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:50   #338
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... beklager, men klarer virkelig ikke Trude Mostue.

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...gt-3615755.htm

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 12:21   #339
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg venter fortsatt på statistikken som viser at dette faktisk er tilfelle.

Jeg har lest hele diskusjonen, og jeg tror dette går på definisjonen av ordet "trend". Jeg tror de som bruker ordet ikke mener at det er mange som gjør det, men at det er noen få "early adoptors" som gjør det, og at det muligens kan ble vanlig (i den forstand at mange gjør det)

Jeg tror ikke det blir å skje. Jeg tror at veldig mange kunne tenke seg et lususliv (som Elin så treffende sa det i ett innlegg: Jobbe mindre og tjene mer). Personlig kunne jeg godt ha tenkt meg et liv viet til mer enn jobb (enda jeg har en spennende jobb jeg er veldig glad i - til tider i alle fall), men det er selvfølgelig helt uaktuelt for meg, fordi jeg trenger jobben for å opprettholde levestandaren min (eller vår, da). Og det samme gjelder mannen min.

Jeg tror de fleste har det slik som meg, og at dette derfor ikke vil bli noen som hvermansen gjør.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 14:29   #340
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... beklager, men klarer virkelig ikke Trude Mostue.

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...gt-3615755.htm

Grrr. Jeg vrir hjernen min for å tenke etter om hun har blitt feilsitert eller at de kun har trukket ut noe hun har sagt i en større sammenheng. Jeg får se programmet med henne ikveld, med fare for å bli enda mer irritert.
Jeg trodde fra før at hun var en oppegående, selvstendig karrierekvinne og dette må da være å snu på flisa. Men hun har jo alltid vært en smule bombastisk sær i uttalelsene sine tidligere også, hvis jeg ikke husker feil.
Hva mener hun med at i disse dager har man faktisk et valg? At alle har råd til å være hjemme 2-3 år? Hun som har lang fartstid fra Storbritannia bør jo være kjent med hvor kort permisjonstid de har der i forhold til her. Men hun vanket kanskje kun sammen de som hadde råd til hjemmeværende kone.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no