Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En enslig mor som sliter med økonomien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 17:59   #141
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Thi-hi sikkert, men jeg ble snytt for to uker da.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:04   #142
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke det stemmer, temmelig sikker på at det var 28 uker i 1990 ihvertfall.

Det var visst 28 uker m lønn ser jeg nå da jeg hadde permisjon i 91. Det økte i 92.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:31   #143
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Programmet viser fint at sunn mat ikke trenger å være dyrt, men jeg blir like overrasket hver gang jeg ser slike programmer for jeg skjønner virkelig ikke hvem som blir mett av så små porsjoner. Jeg kunne da aldri lagd kun ett bittelite ribbestykke eller en liten laksefilet med bittelitt tilbehør til hver og kalle det dagens middag. En tallerken suppe er bare nok til å tirre magen. Lager dere så lite mat til hver?

Det var jo bare smaksprøver? Men enlaksefilet med tilbehør (salat, f eks) er middagsporsjon her. Man trenger ikke spise seg stappmett heller, og det er ikke så mange timer mellom middag og kvelds her, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:01   #144
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Programmet viser fint at sunn mat ikke trenger å være dyrt, men jeg blir like overrasket hver gang jeg ser slike programmer for jeg skjønner virkelig ikke hvem som blir mett av så små porsjoner. Jeg kunne da aldri lagd kun ett bittelite ribbestykke eller en liten laksefilet med bittelitt tilbehør til hver og kalle det dagens middag. En tallerken suppe er bare nok til å tirre magen. Lager dere så lite mat til hver?

Ja, faktisk. Det hender vi spiser det dobbelte (vi voksne) hvis maten er veldig god, men da blir jeg helt kvalmt mett. Hele familien her er småspiste. Dersom barna etterhvert vil ha mer mat, kommer jeg naturligvis til å lage mer mat. Men foreløpig kan vi ha en pakke karbonadedeig til to middager til familien på fire...

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:02   #145
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Det er neimenn ikke rart fattigdom er et såpass skjult problem i mange tilfeller. Denne damen er visst frekk nok til å våge å være synlig og å gi sin situasjon en stemme og se hvordan hun blir revet i filler for det. Jeg får helt vondt i magen av all den forakten og kulden hun møtes med. Og det bringer tankene nok en gang til et sitat som jeg synes sier mye:

"Of all the preposterous assumptions of humanity, nothing exceeds the criticisms made of the habits of the poor by the well-housed, well-warmed, and well-fed." - Herman Melville.

Og ja. Jeg så programmet. Jeg hørte at hun jobbet i kommunen, så at hun prøvde å skjule de manglende tennene og opplevde henne som en stolt, hjertevarm og tøff kvinne som gjør det hun må for å skape en bedre situasjon for sine barn. Frivillig arbeid hos frelsesarmeen synes jeg det er stygt å kritisere henne for. Mitt inntrykk var at dette også var en god sosial arena der hun kunne bidra, være en del av et ikke-fordømmende fellesskap og attpåtil noen ganger få med gratis mat hjem fra. Fattigdom og isolasjon, fattigdom og avmakt, fattigdom og en følelse av verdiløshet... Disse tingene går ofte som regel hånd i hånd. Frivillig arbeid (og likemannsarbeid?) på frelsesarmeen ser jeg på som et flott motgrep sånn sett. I tillegg til at hun hjelper andre. Hadde jeg vært fattig tror jeg at jeg ville ha likt å møte en som henne der. Jeg ville kanskje også ha sett meg mer sett og forstått av en som henne enn en eller annen sosietetsfrue. At hun stiller opp og bidrar der viser i mine øyne at hun har en moral som sier at alle skal bidra med det de kan i et samfunn. Ikke bare "de rike" eller "staten". Hun har kanskje ikke penger å sende til Røde Kors eller Leger uten grenser, så hun hjelper til på denne måten. Og det må da for pokker være greit!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:15   #146
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:50   #147
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg sier ikke at det er dumt å drive veldedighet. Men jeg sier at det er rart og igrunnen ikke noe særlig greit å prioritere det dersom man har barna liggende syke av sult og feilernæring i sengene sine. Da må man faktisk prioritere å skaffe dem mat først og alt annet etterpå. Jeg syns også at uttalelsene hennes inviterer til diskusjon og må jo bare anta at siden hun setter seg selv på dagsordenen og kommer med sine ønsker så ønsker hun diskusjon g tåler hun diskusjon.

Eller mener du at man burde klappe henne på kinnet og jatte med fordi hun er fattig når hun faktisk prøver å si hva hun ønsker å endre i samfunnet? Det syns jeg blir veldig galt.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:55   #148
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Nå har jeg sett programmet også.

Jeg må si at jeg lot meg sjokkere veldig av barna som tydelig sultet. Dette må da være en sak for BV? Mulig jeg har enorme skylapper på her, men det kan da umulig være vanlig at mange barn (fordi mange familier har veldig dårlig økonomi) sulter i Norge, i den forstand at de ligger passive og energiløse rundt i huset pga. mangel på mat?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:59   #149
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Det var vel ikke mangel på mat, men mangel på næringsrik mat? Altså at det ble mest magefyll og mindre vitaminer. Jeg oppfattet det i alle fall ikke som at de sultet, men at det ble lite kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt fordi hun ikke helt visste hvordan hun skulle få det til på et stramt budsjett. Det innså hun og ba om hjelp for.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:04   #150
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det var vel ikke mangel på mat, men mangel på næringsrik mat? Altså at det ble mest magefyll og mindre vitaminer. Jeg oppfattet det i alle fall ikke som at de sultet, men at det ble lite kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt fordi hun ikke helt visste hvordan hun skulle få det til på et stramt budsjett. Det innså hun og ba om hjelp for.

Mjæ, hvis ungene blir passive og ligger "rundt omkring" og sier "hvor lenge er det til du får lønning mamma" , kombinert med tomme kjøleskap.. Jeg fikk inntrykk at ungene tidvis sultet. Selvsagt ikke på Afrika-vis, men sjokkerende for norske forhold. Godt mulig at det er bare jeg som leser for mye inn i det, men jeg fikk inntrykk av at det både var mangel på næringsrik mat OG tidvis mangel på mat.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:22   #151
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg oppfattet det også som at de var slappe på grunn av for lite næring. Det er jo å sulte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:25   #152
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg er jo "alenemor" (85 %+). Jeg hadde sittet i litt samme situasjon om jeg ikke hadde valgt å ta en utdannelse som ga meg en bedre inntekt. Jeg priser meg lykkelig for de fornuftige valgene jeg tok. Tjener nå greit, har fine arbeidstider og er oppadgående inntektsmessig.

Jeg er enig i at det finnes mange skjebner og at man skal være veldig forsiktig med å dømme. Men jeg føler vel også litt at enkelte kunne satt seg selv i en litt bedre situasjon om de reflekterte litt mer over valgene de tok. Om de fikk valgene da, riktig nok. Jeg er fullt klar over at ikke alle får tilbud om å utdanne seg med overgangstønad i ryggen osv, men jeg har venninner som takker nei til dette for deretter å flytte hjem til foreldrene sine og bo der pga dårlig råd.


Sist redigert av Joika : 19-11-11 kl 21:30.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:26   #153
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg tror du har rett i at du leser mye i det. Det sto i alle fall middag hver dag på oversikten over hva de hadde spist i uken før i alle fall. Jeg fikk ikke inntrykk av at de hoppet over måltider der i huset. Men fullverdige måltider var det nok ikke bestandig.

Jeg synes det var et veldig bra og informativt program, selv om jeg syntes de dro strikken litt langt med sørgemusikk og fremvisning av tom fryser. Sunn og rimelig mat fra scratch er dessverre ikke allmennkunnskap lenger. Og da blir det jo i alle fall både dyrt og næringsfattig å være fattig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:28   #154
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg er litt usikker på hva som legges i det "å sulte". Kan man sulte om man f.eks. bare spiser spaghetti? Man blir defenitivt feilernært, men sulter man?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:43   #155
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Har ikke sett episoden eller lest skikkelig denne her, men blir oppriktig lei meg og irritert over alle fordommer. selv om man har gjort dumme valg så er det ikke enkelt å sitte i det, og ikke verken ha penger til å utdanne seg eller noe. (vet ikke bakgurnnen her)

Jeg syns det er kjempe tøft, selv om jeg får ekstra nå når jeg går på høyskolen.
og tøffere blir det...
Men jeg er utrolig glad for at norge har de godene de har slik at man kan bruke årene man får overgangsstønad nyttig og f.eks ta utdanning... jeg kunne aldri kunnet utdanne meg,slik at jeg kan forsørge barna mine, hvis jeg ikke fikk 3 år med ekstra støtte nå..

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 19-11-11 kl 21:50.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:20   #156
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Noe som slo meg var hvor fin leilighet/hus de bodde i. Det jeg tenkte på (jeg tar forbehold i at jeg ikke aner noenting annet om denne familien enn det som ble vist på TV) var at det kanskje burde vært omprioritert litt, at man jenker ned på kravene på bolig til fordel for mer romslig økonomi. Jeg sier ikke at det nødvendigvis passer for denne familien, men etter å se f.eks. luksusfellen synes jeg ofte at folk prioriteter litt merkelig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:22   #157
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Boligmarkedet er finurlig. Her er det praktisk talt umulig å bo seg nedover. Om man har en eid en normal bolig lenge, og har et lån som er betalt litt på, så skal det mye til å finne billigere alternativer. Det er gjerne dyrere å leie, og leilligheter koster nå mer enn et rekkehus gjorde for bare få år siden.

Det koster søsteren min mer å bo i leid kjeller, enn for oss med enebolig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:33   #158
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Boligmarkedet er finurlig. Her er det praktisk talt umulig å bo seg nedover. Om man har en eid en normal bolig lenge, og har et lån som er betalt litt på, så skal det mye til å finne billigere alternativer. Det er gjerne dyrere å leie, og leilligheter koster nå mer enn et rekkehus gjorde for bare få år siden.

Det koster søsteren min mer å bo i leid kjeller, enn for oss med enebolig.

Jada, jeg skjønner at det avhenger litt av hvor man bor. Her i området hadde det vært fullt mulig. Men hvis man eier et stort rekkehus (som det så ut som- igjen med forbehold) kan det jo hende at man får noen ekstra tusenlapper å rutte med hvis man f.eks. flytter til en liten leilighet. Sikkert ikke en løsning som passer for alle, jeg har bare hengt meg litt opp i at det ser ut til å være en veldig fjern tankegang for nordmenn flest :ytlenning:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:36   #159
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Kanskje det er en fjern tankegang for mange nordmenn, fordi det ikke lar seg gjøre for mange nordmenn?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:40   #160
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje det er en fjern tankegang for mange nordmenn, fordi det ikke lar seg gjøre for mange nordmenn?

Den kjøper jeg ikke. Det er så å si alltid billigere å kjøpe en liten leilighet fremfor et rekkehus og i hverfall i forhold til en enebolig. Og det samme gjelder på leiemarkedet, selv om det akkurat nå er veldig sprengt. Familien på TV bodde i Lillehammer- og der aner jeg ikke hvordan ting er- men her på Østlandet er det null problem å både kjøpe og leie seg betraktelig nedover fra en rekkehustilværelse. Spesielt hvis man allerede er etablert på boligmarkedet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
enslig mor, fattig, hellstrøm


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no