Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En enslig mor som sliter med økonomien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 22:20   #221
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Fiskepålegg er også veldig billig, makrell i tomat, peppermakrell osv. Til og med røkt laks ligger under prisen på salami.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:21   #222
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg vil mye heller ha frossen fisk enn fersk fisk som ikke er helt fersk. Men Salmalaks ER bedre enn frossen, det er ikke til å komme forbi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:37   #223
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Frossenfisk ja. Det er billig. Og selvom fiskepinner og gulrot ikke er noen kulinarisk stor opplevelse så koster det da altså minimalt for en middag til fire hvor alle blir mette, det er et minimum av fiskefett og grønnsaker og det er tross alt en hel del bedre for kroppen enn ferdigpizza.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:40   #224
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg vil mye heller ha frossen fisk enn fersk fisk som ikke er helt fersk. Men Salmalaks ER bedre enn frossen, det er ikke til å komme forbi.

Enig med du. Men jeg oppdaget faktisk en salmakopi til halve prisen her om dagen. Den ser helt lik ut, men heter noe annet som jeg ikke husker i farten. Den skal også ha blitt pakket innen fire timer etter fisking, og den var skikkelig god!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:42   #225
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Intrisangt! Hvilken butikk?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:43   #226
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Dette var på Kiwi.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:46   #227
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg merker ikke nevneverdig forskjell på fersk og frossen fisk. Jeg fyller ofte opp fryseren med frossenfisk på tilbud. For et drøyt år siden gikk jeg inn for fiskemiddag tre ganger i uken, og det merktes på flere fronter. Lommeboken og vekten, blant annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:49   #228
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Nå har jeg sett programmet, og jeg synes du sier mye bra her, Kie!

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og ja. Jeg så programmet. Jeg hørte at hun jobbet i kommunen, så at hun prøvde å skjule de manglende tennene og opplevde henne som en stolt, hjertevarm og tøff kvinne som gjør det hun må for å skape en bedre situasjon for sine barn. Frivillig arbeid hos frelsesarmeen synes jeg det er stygt å kritisere henne for. Mitt inntrykk var at dette også var en god sosial arena der hun kunne bidra, være en del av et ikke-fordømmende fellesskap og attpåtil noen ganger få med gratis mat hjem fra. Fattigdom og isolasjon, fattigdom og avmakt, fattigdom og en følelse av verdiløshet... Disse tingene går ofte som regel hånd i hånd. Frivillig arbeid (og likemannsarbeid?) på frelsesarmeen ser jeg på som et flott motgrep sånn sett. I tillegg til at hun hjelper andre. Hadde jeg vært fattig tror jeg at jeg ville ha likt å møte en som henne der. Jeg ville kanskje også ha sett meg mer sett og forstått av en som henne enn en eller annen sosietetsfrue. At hun stiller opp og bidrar der viser i mine øyne at hun har en moral som sier at alle skal bidra med det de kan i et samfunn. Ikke bare "de rike" eller "staten". Hun har kanskje ikke penger å sende til Røde Kors eller Leger uten grenser, så hun hjelper til på denne måten. Og det må da for pokker være greit!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:01   #229
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Nå har jeg også sett programmet, endelig! Så flott at de klarte å snu trenden og spise sunt og ikke minst spare penger også. Flott familie!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:27   #230
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig med du. Men jeg oppdaget faktisk en salmakopi til halve prisen her om dagen. Den ser helt lik ut, men heter noe annet som jeg ikke husker i farten. Den skal også ha blitt pakket innen fire timer etter fisking, og den var skikkelig god!

Lerøy har en variant som heter finest, kanskje det var den?

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:29   #231
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Kanskje? Husker ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:31   #232
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kanskje? Husker ikke.

Pakka er hvit med svart skrift. Vet egentlig ikke om annen fisk en Salma, Finest og Strøm (torsk) som pakkes etter samme prinsippet.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:35   #233
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette var på Kiwi.

Det er Lerøy sin.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:37   #234
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Det kan nok stemme. Det var denne jeg fant, midt i bildet:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:41   #235
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kan nok stemme. Det var denne jeg fant, midt i bildet:

Stemmer det. Ser de har endret design siden jeg så den sist. Her går det kun i salma.

Alle butikker i NorgesGruppen kan ha denne i sortimentet sitt, men de fleste velger nok en av variantene.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:49   #236
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nå har jeg også sett programmet, endelig! Så flott at de klarte å snu trenden og spise sunt og ikke minst spare penger også. Flott familie!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:51   #237
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Pris? Like god som salma? Kan spises rå?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:20   #238
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pris? Like god som salma? Kan spises rå?

Prisen var 149,- per kilo i de små pakkene, og den var minst like god som salma. Kan i aller høyeste grad spises rå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:23   #239
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ellers, om man kjører innom Bømlo så fås avkappet av Salmalaksen særs billig der.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:31   #240
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Prisen var 149,- per kilo i de små pakkene, og den var minst like god som salma. Kan i aller høyeste grad spises rå.

Takk! Har sendt mann på handletur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
enslig mor, fattig, hellstrøm


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no