Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-16, 22:32   #501
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20160306_212244.jpg (455,3 KB, 51 visninger)
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 23:35   #502
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 17:35   #503
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Sukk. Hund. Vi har ikke fått oss noen hund, men Hiawata og jeg snakker om det ukentlig. Vi ønsker oss en shiba. Den holder ikke røytekravet, men høres ut som en perfekt byhund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 18:36   #504
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Har dere erfaring med hundehold? For jeg tror akkurat den rasen ikke er den enkleste. Veldig vakker, da. I rasestandarder står det at den er lite førerorientert og kan være aggressiv mot andre hunder, akkurat de to tingene er noe av det viktigste for meg at de er (altså vennlig mot andre hunder og førerorientert).Lykke til videre i drømmen om hund, min blir mest trolig oppfylt denne sommeren.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 18:43   #505
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Vil dere se bilde av mine? De er bare litt søte.
[

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 18:50   #506
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har dere erfaring med hundehold? For jeg tror akkurat den rasen ikke er den enkleste. Veldig vakker, da. I rasestandarder står det at den er lite førerorientert og kan være aggressiv mot andre hunder, akkurat de to tingene er noe av det viktigste for meg at de er (altså vennlig mot andre hunder og førerorientert).Lykke til videre i drømmen om hund, min blir mest trolig oppfylt denne sommeren.

Stemmer. Og en del av dem bjeffer som et rent helv... Kjenner ei som driver med Shiba og Samojed og jeg fatter ikke at hun orker.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 10:36   #507
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har dere erfaring med hundehold?

Som jeg skriver i HI, jeg har vokst opp med hund, så noe erfaring har jeg. Jeg har ikke erfaring med hund helt på egenhånd, men vil påstå at jeg er mer hundevant enn mange andre.

Jeg kjenner to shibaer og de er hvertfall ikke slik du beskriver. De er ikke særlig interessert i andre hunder (noe som egentlig er en fordel i en by), men ikke agressive. De er også rolige, lydmessig, og veldig blide. Men seff, jeg ser at de kan være mer å håndtere enn andre hunder.

De reagerer visstnok veldig godt på positiv forsterkning og moderne hundeoppdragelse, og ikke veldig godt på autoritær oppdragelse.

Det jeg er mest bekymret for, egentlig med enhver hund, er hvor stille den er (når vi ikke er hjemme). Det bor en hund i oppgangen her som uler og bjeffer mye. Vi er såpass unna at det ikke er voldsomt plagsomt, men jeg vil ikke ha en hund som driver på sånn. Stress for meg og naboer, og ikke ok for hunden.

Men vi skal jo ikke ha hund.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vil dere se bilde av mine? De er bare litt søte.
[

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:03   #508
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vil dere se bilde av mine? De er bare litt søte.
[



Hvilken rase er dette?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:06   #509
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har dere erfaring med hundehold? For jeg tror akkurat den rasen ikke er den enkleste. Veldig vakker, da. I rasestandarder står det at den er lite førerorientert og kan være aggressiv mot andre hunder, akkurat de to tingene er noe av det viktigste for meg at de er (altså vennlig mot andre hunder og førerorientert).Lykke til videre i drømmen om hund, min blir mest trolig oppfylt denne sommeren.

Men kommer det ikke veldig an på hvordan man forbereder seg på det å ha denne hunden da? Og hvordan man følger den opp? Vi har en staff, og det blir ikke anbefalt som førstegangshund. Han er vår første hund, og det går strålende. Men vi er jo veldig bevisste på de tingene som kan bli problemer hvis vi ikke passer på. Det hjelper selvsagt at det er broren min og svigerinnen min som er oppdrettere, det er aldri noe problem å få svar på ting. Han er rett over 2 år nå, og jeg er veldig fornøyd med den hunden vi har fått så langt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 12:06   #510
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.



Hvilken rase er dette?

Bichon havanais.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 21:26   #511
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men kommer det ikke veldig an på hvordan man forbereder seg på det å ha denne hunden da? Og hvordan man følger den opp? Vi har en staff, og det blir ikke anbefalt som førstegangshund. Han er vår første hund, og det går strålende. Men vi er jo veldig bevisste på de tingene som kan bli problemer hvis vi ikke passer på. Det hjelper selvsagt at det er broren min og svigerinnen min som er oppdrettere, det er aldri noe problem å få svar på ting. Han er rett over 2 år nå, og jeg er veldig fornøyd med den hunden vi har fått så langt.

De ulike rasene har ulike egenskaper som de er avlet fram for å ha. Som førstegangskjøper er det en god forsikring å kjøpe en hund som har egenskaper som passer til bruken man skal ha den til, og som er enkel å trene.

Det er gode grunner til at endel raser ikke anbefales som førstegangshund (flere av dem er uaktuelle for oss selv om vi er "erfarne", fordi det krever mye å ha enkelte raser, av ikke bare kunnskap, men også hva som skal følges opp ifht trening). Jeg er bekymret over at f.eks. staff har blitt "trendy", fordi det er god grunn til å tro at hunder kommer til familier som ikke skjønner hva det krever og hvilket ansvar det er å ha en sånn hund. Å ha en hund med utydelig kroppsspråk og som er usikker og/ eller aggressiv overfor andre hunder passer ikke i vår barnefamilie hvor barn skal gå tur med hunden, og de usikkerhetssituasjonene som kan oppstå. Nå høres det ut som at du har kunnskap og følger opp, men mange gjør ikke det. Og skjønner ikke at det alltid er eierens ansvar om hunden skader noen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 22:18   #512
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Nå høres det ut som at du har kunnskap og følger opp, men mange gjør ikke det. Og skjønner ikke at det alltid er eierens ansvar om hunden skader noen.

Jeg er veldig glad for at vi har endt opp med staff, men det er kun fordi oppdretter er i nær familie. Vi har gått på flere kurs med han, og jeg har lært veldig mye av det. Vi er nok ganske bevisste på hva slags hund vi har anskaffet oss, og han er som nevnt mye mindre krevende enn jeg hadde trodd. Men han er jo utrolig sterk, og det er jeg og mannen som går turer med han i all hovedsak. Gutta går noen turer sammen. Men vi har ikke basert oss på å få hund for at gutta skal gå tur med han. Sammen med barn er han kjempefin.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 08:15   #513
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De ulike rasene har ulike egenskaper som de er avlet fram for å ha. Som førstegangskjøper er det en god forsikring å kjøpe en hund som har egenskaper som passer til bruken man skal ha den til, og som er enkel å trene.

Det er gode grunner til at endel raser ikke anbefales som førstegangshund (flere av dem er uaktuelle for oss selv om vi er "erfarne", fordi det krever mye å ha enkelte raser, av ikke bare kunnskap, men også hva som skal følges opp ifht trening). Jeg er bekymret over at f.eks. staff har blitt "trendy", fordi det er god grunn til å tro at hunder kommer til familier som ikke skjønner hva det krever og hvilket ansvar det er å ha en sånn hund. Å ha en hund med utydelig kroppsspråk og som er usikker og/ eller aggressiv overfor andre hunder passer ikke i vår barnefamilie hvor barn skal gå tur med hunden, og de usikkerhetssituasjonene som kan oppstå. Nå høres det ut som at du har kunnskap og følger opp, men mange gjør ikke det. Og skjønner ikke at det alltid er eierens ansvar om hunden skader noen.

Veldig veldig enig, akkurat dette jeg også tenker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 09:10   #514
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Pøbelsara: Snuppa har hatt i lekse å skrive en argumenterende tekst. For å si det sånn: vi fikk gode argumenter for at vi trengte en hund i familien, og dine utrolig søte hunder ble nevnt. (De klarer jo være litt alene på dagen, må vite. )

Men ettersom verken jeg eller mannen min har lyst på hund, så blir det ingen hund. Vi har gitt beskjed om at når hun flytter for seg selv skal hun sågar få hund i presang av oss hvis hun fremdeles ønsker seg en. Det gjenstår å se.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 16:08   #515
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Pøbelsara: Snuppa har hatt i lekse å skrive en argumenterende tekst. For å si det sånn: vi fikk gode argumenter for at vi trengte en hund i familien, og dine utrolig søte hunder ble nevnt. (De klarer jo være litt alene på dagen, må vite. )

Men ettersom verken jeg eller mannen min har lyst på hund, så blir det ingen hund. Vi har gitt beskjed om at når hun flytter for seg selv skal hun sågar få hund i presang av oss hvis hun fremdeles ønsker seg en. Det gjenstår å se.

Hvis jeg driver med oppdrett da vet dere hvor dere skal handle.

Og de kan være alene hjemme, ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no