Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-13, 11:22   #161
Ørnekvinnen
Aktiv
 
Ørnekvinnen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 133
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Sv: "Smart" telefon

Ikke bry deg, Andreas84. For oss som sitter utenfor og leser denne tråden gir den ikke noe godt inntrykk av tonen på Foreldreportalen. Latterliggjøring og fordømmelse uansett hva man gjør er ikke hyggelig. Heller ikke på internett.

__________________
Selv om man blir stående alene, betyr det ikke at man tar feil.
Ørnekvinnen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 12:49   #162
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Ørnekvinnen, her.

Ikke bry deg, Andreas84. For oss som sitter utenfor og leser denne tråden gir den ikke noe godt inntrykk av tonen på Foreldreportalen. Latterliggjøring og fordømmelse uansett hva man gjør er ikke hyggelig. Heller ikke på internett.

Ikke uansett hva man gjør. Mest hvis man er uforskammet og argumenterer dårlig for seg, egentlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 13:35   #163
Ørnekvinnen
Aktiv
 
Ørnekvinnen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 133
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke uansett hva man gjør. Mest hvis man er uforskammet og argumenterer dårlig for seg, egentlig.

Nå ble jeg overrasket, Skilpadda. Det er ikke vanlig at noen uttrykker så klart at man selv må ta ansvaret for at man blir latterliggjort av en flokk eller gruppe.

__________________
Selv om man blir stående alene, betyr det ikke at man tar feil.
Ørnekvinnen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 13:37   #164
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Ørnekvinnen, her.

Nå ble jeg overrasket, Skilpadda. Det er ikke vanlig at noen uttrykker så klart at man selv må ta ansvaret for at man blir latterliggjort av en flokk eller gruppe.

På internett og i forum, for voksne, der det er helt frivillig å delta i fungerer det sånn ja. Selv om du prøver å få det til å høres skrekkelig ut.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:20   #165
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Ørnekvinnen, her.

Nå ble jeg overrasket, Skilpadda. Det er ikke vanlig at noen uttrykker så klart at man selv må ta ansvaret for at man blir latterliggjort av en flokk eller gruppe.

Nå må du gi deg!? Har du lest hele tråden? Når man møter andres motargumenter (ift hvorfor de trives med sine smarttelefoner) med "Jeg irriterer meg over at så mange folk ikke tenker selv" så kan man ikke forvente at andre deltakere i diskusjonen skal holde seg seriøse!?
Latterliggjøringen både la han opp til og startet selv. Null sympatipoeng fra meg.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 14:31   #166
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Det er ikke alt jeg gidder å svare på, for det kommer så mye sprøyt. Der er du en sterk bidrager.

Artig du innrømmer at innkjøp av tekniske dupeditter er miljøskadelig. store prosenter av "smart" telefon kjøp gjøres for å oppgradere til noe nyere og mer trendy. Touch telefonene er også lettere å ødelegge, og dyrere å reparere.

"Artig at jeg innrømmer"? Det har vel aldri vært prøvd å legges skjul på av noen i tråden at det ikke er særlig miljøvennlig å ha unødvendig mange elektroniske duppedingser. Derfor foretrekker jeg å ha én dings som gjør alt, istedenfor å måtte ha flere for å ha dekket de samme områdene.
Og hvem av oss som har kommet med mest sprøyt i denne tråden er vi nok dypt uenige i.

Vanligvis så lever jeg etter en streng DFTT-policy (Don't feed the trolls*), men jeg er enig med Teofelia i at du har underholdningsverdi selv om du helt tydelig bare er ute etter å fyre opp oss hjernedøde sauer som blindt følger strømmen og mangle evne til å tenke selv. Og hvor hadde vel underholdningen blitt av hvis vi lot tråden dø ut av seg selv!?


*Troll i denne sammenhengen: alle som er ute etter å forsure stemningen på et forum, ikke bare de som juger på seg å være noe annet enn de er.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 16:57   #167
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg tenker at å møte nykommere som krangler for kranglingens skyld er en fin måte å holde forumet rent for kverulanter og idioter på. Andreas ble mottatt på en hyggelig og spørrende måte og deg var ikke før han begynte å beskylde folk for å mangle evne til å tenke sjæl fordi de ikke var enige med ham at folk ble litt mindre gjestfrie.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 18:23   #168
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Troll* blir fort til sten her inne, og takk for det.


*Kan også leses som mennesker som kun er ute etter å skape en debatt ved å kverulere mannskit (som min mor ville sagt det).

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 18:28   #169
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Ørnekvinnen, her.

Nå ble jeg overrasket, Skilpadda. Det er ikke vanlig at noen uttrykker så klart at man selv må ta ansvaret for at man blir latterliggjort av en flokk eller gruppe.

Hvis man oppfører seg som en tulling er det svært vanlig at man må ta ansvar selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 15:19   #170
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke uansett hva man gjør. Mest hvis man er uforskammet og argumenterer dårlig for seg, egentlig.

Jeg føler jeg har argumentert godt for mine synspunkter. Det har vært folk innom som har hatt mot til å si noen ord innimellom. De må enten "Gi seg" eller så må de be's om å slappe av, og minnes på at det er jo Andreas84 vi er imot, la oss stå sammen.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Nå må du gi deg!? Har du lest hele tråden? Når man møter andres motargumenter (ift hvorfor de trives med sine smarttelefoner) med "Jeg irriterer meg over at så mange folk ikke tenker selv" så kan man ikke forvente at andre deltakere i diskusjonen skal holde seg seriøse!?
Latterliggjøringen både la han opp til og startet selv. Null sympatipoeng fra meg.

Det må minnes på her at det er ikke få ganger det har hendt at noen har ropt ut mot flertallet, og blitt lynsjet og trakasert for sine meninger. Jeg føler ikke latterliggjøring, (for den æren kan dere ikke påberope dere) men heller ignoranse fra mange ivrige brukere av forumet.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

"Artig at jeg innrømmer"? Det har vel aldri vært prøvd å legges skjul på av noen i tråden at det ikke er særlig miljøvennlig å ha unødvendig mange elektroniske duppedingser. Derfor foretrekker jeg å ha én dings som gjør alt, istedenfor å måtte ha flere for å ha dekket de samme områdene.
Og hvem av oss som har kommet med mest sprøyt i denne tråden er vi nok dypt uenige i.

Vanligvis så lever jeg etter en streng DFTT-policy (Don't feed the trolls*), men jeg er enig med Teofelia i at du har underholdningsverdi selv om du helt tydelig bare er ute etter å fyre opp oss hjernedøde sauer som blindt følger strømmen og mangle evne til å tenke selv. Og hvor hadde vel underholdningen blitt av hvis vi lot tråden dø ut av seg selv!?

*Troll i denne sammenhengen: alle som er ute etter å forsure stemningen på et forum, ikke bare de som juger på seg å være noe annet enn de er.

Miljø-kortet er blitt spillt som et argument så mye her, at jeg da forventer at dere er vegetarianere, kjøper gjenbrukte klær, kjører kollektivt og lenker dere fast til trær.
Jeg føler ikke at mine meninger og argumenter er "troll" fakter.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Troll* blir fort til sten her inne, og takk for det.

*Kan også leses som mennesker som kun er ute etter å skape en debatt ved å kverulere mannskit (som min mor ville sagt det).

Og Zombier får vandre ganske så fritt her inne.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis man oppfører seg som en tulling er det svært vanlig at man må ta ansvar selv.

Fantastisk bidrag!

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 01:26   #171
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Jeg føler jeg har argumentert godt for mine synspunkter.

Det står deg naturligvis fritt.

Jeg føler ellers at min kommentar var et ganske generelt svar til Ørnekvinnen når det gjelder i hvilke tilfeller folk blir latterliggjort - og siden du selv ikke føler at du har blitt latterliggjort, så kan du jo egentlig bare se bort fra svaret mitt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 21:59   #172
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg tenkte på dere da jeg så denne
Dokumentar om bla. "smart" telefoner.

http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinsp...214/08-01-2014

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no