Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kalendergaver

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 11:27   #81
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg sliter med det samme som Kanina. Har tenkt til å ta ned settehylleting, små esker, parfymeflasker, klistremerker osv. fra loftet (fra min barndom) og gi dem i kalenderen, men datter ønsker seg så veldig sjokoladekalender. To kalendere er litt mye synes jeg og. Hm? Kanskje tingene blir liggende ett år til....

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 11:28   #82
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Jeg sliter med det samme som Kanina. Har tenkt til å ta ned settehylleting, små esker, parfymeflasker, klistremerker osv. fra loftet (fra min barndom) og gi dem i kalenderen, men datter ønsker seg så veldig sjokoladekalender. To kalendere er litt mye synes jeg og. Hm? Kanskje tingene blir liggende ett år til....

Ja, det er også et alternativ her. Men åh, jeg gleder meg sånn til å gi henne de gamle lekene mine! (Hun har allerede fått My little pony-samlinga mi...)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 11:47   #83
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Et tips til de av oss som har tenåringsdøtre; på parfymerier kan man få en del gratisprøver på parfymer og kremer o.l. hvis man spør pent. Det gjorde jeg i fjor, og var helt ærlig på hva jeg skulle bruke det til. Fikk masse.

Kjempegod ide!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 01:11   #84
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har gått for kombikalender iår.

Noen akrivitetsdager, og noen gavedager.
Tror ungene setter pris på å få være med på de morsomste forberedelsene til julen.
Ellers har vi :
- Lage blåbæris
- Spise blåbæris til dessert
- Bake rundstykker, med rundstykker og kakao til kvelds
- Ta med nistepakke og kakao ut på tur i skogen
- baking
- lage julegodis (sjokolade, seigmenn, marsipankuler osv)

+++

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:41   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Hvordan lager man blåbæris?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:26   #86
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Kalendergaver

Siden jentene skal få et lite juletre på rommet sitt i år fant vi ut at vi skal ha mye juletrepynt i kalenderen:

-pakker med juletrekuler oppdelt i flere små pakker
-glitter
-juletrebelysning
-litt hobbysaker til å lage egen pynt
-juletrefot
-noen nisser til å pynte med på rommet.

Lillesøster tar uansett hele jula med knusende ro, men storesøster vil nok synes at dette er kjempe stas

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:38   #87
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan lager man blåbæris?

Har blåbær i isoppskrift?

Det er bare å søke på blåbæris, så kommer det nok opp noe

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:04   #88
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver

Er bare ferdig med en kalender, hun eldste sin, hun har flyttet hjemmefra, og har ingen julepynt, så jeg har kjøpt det meste av det hun trenger for å pynte både huset og juletreet, har pakket inn gavene og hengt de på ei gardinstang.
Skal snart ut å kjøpe kalendergaver til guttene, venter bare på at mannen skal komme hjem. fikk noen ideer i denne tråden på hva jeg skal kjøpe til dem.

Har bare hatt ferdigkjøpte kalendere de siste årene.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:11   #89
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kalendergaver

I år har jeg kjøpt Rorri med masse biler og figurer, og delt opp slik at de får en bil hver en dag, og så en figur hver f.eks neste dag. Det fulgte med en cd også i den pakka, så den ligger også i en pakke. Den må vi se på sammen.
Månetoppen billedlotto er delt opp i pakker, hvor platene kommer først, og så en ny pakke med brikker/bilder påfølgende dager.
Har også kjøpt ulvangsokker, litt godteri, og har planer om et spill til storebror og en film til lillebror på julaften. Har også kjøpt kjøleskapsmagneter.
Er ikke helt ferdig enda, så resten skal fylles på underveis. Alle posene er klare og henges opp sånn at det er klart til 1 desember, men alt innholdet er ikke på plass enda. Skal legge i noen aktivitetslapper også som pepperkakebaking, lage julepynt osv.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:14   #90
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg er ferdig!
Jeg orker ikke bare kjøpe sånt smått ræl, så det ble ingen billig kalender. Men mye av det er ting hun trengte uansett, som tøfler, truse, trøye, vanter. Og blyanter, saks, notisbok, klistremerker. Jordbærshampoo, lipgloss og ny tannbørste. Små, søte pepperkakeformer den dagen vi skal bake pepperkaker, og en rett i koppen-kakao den dagen vi skal kjøpe og henge opp fuglenek. Godis på lørdagene. Hun kretser rundt kalenderen med forventningsfulle øyne.

Treåringer er herlige!

  Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:20   #91
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver

Vi skal for første gang ha en kalender på deling. Barna er 9, 5 og 3. Etter alle de sure minene i fjor gikk det opp for oss at vi har tre "litt" bortskjemte barn Derfor ble det bestemt å ha en litt annerledes kalender i år. Litt gaver og litt opplevelser.
Dette er hva vi har i vår kalender:

- Siden alle barna er glad i å pusle med rørperler blir det mye av det, idehefer, brett og perler.

- Filmer, har kjøpt tre-fire filmer de ønsker seg.

- Blånisseutstyr, har strikket genser og skjerf, kjøpt luer. Må finne på noe til niåringen som har gitt klar beskjed om at blåfjell, det er han for stor til.

- Refleksvester og reflekser.

- Et nytt spill for hele familien (mulig det blir et til ps)

- Den dagen vi skal bake pepperkaker får de nye former.

- Ellers er det teaterbesøk, kinotur, ut på tur med kakao, bake, lage marsipan og andre juleaktiviteter.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:15   #92
lenebirgitte
Nybegynner
 
lenebirgitte sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Norge, Sarpsborg
Innlegg: 7
lenebirgitte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har både gutt og jente og prøver å passe på at dem får omtrent like ting noe som ikke alltid er like lett hehe...
Har kjøpt magiske vaskekluter, smånisser til å pynte på rommet med,
små sjokolade nisser og snømenn, små puslespill til 10 kr, åsså til jentungen har jeg kjøpt polly pocket og delt opp i flere pakker, jungele in my pocket, puppy in my pocket, hårstrikker og spenner.
Til guttungen kjøpte jeg da walle figurer og delte opp i flere pakker, d samme med ben 10 figurer og små biler.

lenebirgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no