Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 17:01   #1
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Bekymret for smørmangel?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-6699894.html

Det var tomt på Meny og Rimi, men jeg fikk både Setersmør og Usaltet Smør på Mega.

Jeg vet ikke hvor mye smør vi bruker i november og desember, men nå har vi vel 1 kg og det er nok å ta i litt.

Laget Toro Brownies med Cocosa forrige helg, ingen merket noe. Jeg merket kun at de ikke smakte smør.

Kanskje kommer poll....

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:03   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg tipper alle andre har gjort som deg og hamstret litt siden dette har vært i nyhetene den siste uka, så nå har nok de fleste så det holder frem mot jul. Finnes ikke bekymret.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:37   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg er ikke glad i smør, så dette bryr meg lite, kjenner jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:05   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke bekymret, men det ergrer meg kanskje litt. Vi bruker bare melkefritt margarin, men jeg kunne tenkt meg litt smør til julematen til oss voksne.

Det jeg lurer mer på, er hvorfor melkeproduksjonen synker? Noen som vet? Jeg vet jo at det blir færre melkebønder, og bønder generelt, men jeg trodde melkekvotene ble solgt videre, slik at det ble produsert det samme volumet melk, bare fordelt på færre enheter?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:32   #5
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg er ikke bekymret, men så baker jeg heller ikke utpreget mye til jul

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:10   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Herregud, er det derfor det er tomt for Tine Smør... Ja ja, da får jeg bare bruke noe alternativt da. Men jeg liker Tine Smør så godt.

Blir litt stusselig å bake uten det gode smøret, men....

Jeg var på alle butikkene her i byen i dag og fant bare beger med smør. Håper de får inn igjen da om ikke så altfor lenge.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:12   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det er ikke et brukbart alternativ her. Nei, jeg har ikke kjøpt smøret jeg skal ha, og jeg bryr meg. Det finnes ikke brukbare erstatninger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:19   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Hvor er alternativet "Nei jeg har ikke nok smør og jeg bryr meg"? Vi bruker bare smør på maten og i matlaging hele året, og det er ingenting som er gode erstatninger. Er det virkelig tomt overalt? Jeg leste advarslene men tenkte de var kraftig overdrevet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:25   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Bryr meg lite. Vi bruker mye smør, sikkert et par bordpakninger i uka, og mer til julebakst (i den grad jeg baker...) Men jeg dør ikke av smørmangel, jeg har andre ting å bruke krefter på.

Men, dersom det virkelig blir skåltomt i alle hyller i hele desember, ville jeg syntes det var litt dumt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:26   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor er alternativet "Nei jeg har ikke nok smør og jeg bryr meg"? Vi bruker bare smør på maten og i matlaging hele året, og det er ingenting som er gode erstatninger. Er det virkelig tomt overalt? Jeg leste advarslene men tenkte de var kraftig overdrevet.

Helt tomt i alle butikkene jeg sjekket i dag. Fortell meg om du finner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:23   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg tenkte også det ville gå greit, men nå har vel alle hamstret vilt som vanlig. Julebaksten blir ikke den samme uten smør, så jeg håper jeg får tak i det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:24   #12
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke fått med meg at det er smørmangel. Bruker ikke smør.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:27   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg bruker veldig sjelden smør og margarin, så her i heimen er det bekymringsfritt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:30   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Sjeldent jeg får lov å bruke smør uten at mannen klager på maten så det påvirker ikke oss noe særlig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:32   #15
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Har ikke fått det med meg. Men burde kanskje bli bekymret med tanke på julebaksten.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:08   #16
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Har ikke fått det med meg. Men burde kanskje bli bekymret med tanke på julebaksten.

Sier som Hannamoren; litt dumt ift julebaksten, men ellers har jeg ikke fått det med meg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:27   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Bremyk inneholder 50% smør og er derfor rammet.

Nei, det er ikke produsert smør i Sverige og Danmark heller. Mulig de har større lager ferdig vare, men situasjonen er lik i hele Skandinavia.

Det dårlige været i sommer har gitt lite og dårlig for, gjelder også nabolandene, og andre faktorer som nevnt over.

Det har ikke vært smørmangel siden 2. verdenskrig. Litt uvant å hamstre, vet ikke hvor mye og om jeg trenger noe. Har aldri brukt margarin til mat.

Fløte blir det, melk kommer inn og fløten blir skilt ut. Det tar lengre tid å produsere smør. Og det er bommet på prognoser for produksjonen.

Det er ulike beskjeder ute å går, siste jeg så, var at det ikke sendes mer smør til grossistene før jul. Butikkenes smør leverandør.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:19   #18
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det er utsolgt her og.

Jula blir meget amputert uten ekte smør i småkakene.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:30   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Smørmangel? Har ikke hørt om. Jeg trenger bare bremykt. Er det også noe som har planer om å bli utsolgt?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:31   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Smørmangel? Har ikke hørt om. Jeg trenger bare bremykt. Er det også noe som har planer om å bli utsolgt?

Ikke noe bremykt i noen av butikkene her i dag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no