Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-19, 14:03   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er veldig snilt, Billa, men vi har prøvd så mange, og hun har en så smal "ramme", pluss små pupper, at selv om hun er normalvektig (så vidt), så er alt akkurat for stort over bysten, selv XS.

Da ønsker jeg lykke til i jakten For meg er det heller ikke svisjsvosj å sy, så vi endte med å bestille på nettet. Der fantes det muligheter for å bestille custom made etter mål også.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 14:14   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Jeg oppfatter forresten at ungdommene generelt (i hvert fall de jeg hører fra) er veldig bevisste på bruktkjøp. Det er Tise over en lav sko, og det har tydeligvis blitt veldig trendy.

Og jeg har ikke hørt noe om noen bekymring om like kjoler.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 15:04   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kastet meg på denne:

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Diin i Kirkeveien. De har lister fra hver skole for å unngå at noen stiller i samme kjole.

Veldig greit å kjøpe seg ut av problemene noen ganger. Spesialbutikker har jo også mye å gå på i forhold til størrelse (og kan ofte justere kjolene på forretningen, i forhold til størrelse og andre ting. Feks hvis man er veldig smal over skuldrene er det fint å krysse stroppene bak fremfor å ha de "rett opp og ned")

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Jeg tror det er vanskelig for folk som enten er veldig flinke, eller ikke syns det er så nøye om detaljene er tipptopp, å se for seg hvor helt utrolig galt det kan gå når noen med ti tommeltotter setter i gang. Jeg får virkelig ikke til selv de ENKLESTE ting uten skjeve sømmer og andre rare greier. Bare gardinene på hytta! )

Jeg tror bare folk er ute etter en ny kostymetråd, jeg!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 15:13   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)



Jeg kan heller gleder dere med en rerun av denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...gj%F8kekostyme

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 15:14   #45
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Diin i Kirkeveien. De har lister fra hver skole for å unngå at noen stiller i samme kjole.

For ei i-landskrise

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 15:17   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Jeg tror 99% av problemene våre, generelt, ikke bare 15-åringer, er i-landsproblemer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 16:06   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.



Det hun sa!
Det er, takk og lov, ikke slike tilstander i Tromsø. Min tiendeklassing skal på juleball i en enkel, blå omslagskjole i velur som hun har handlet brukt på Tise.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 16:47   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Diin i Kirkeveien. De har lister fra hver skole for å unngå at noen stiller i samme kjole.

Det er jo helt vanvittig! Men jeg husker min svigerinne fortalte om det i fjor, så jeg vet jo det stemmer. De var så sent ute at da ble det bruktkjøp.

Vi har kun 10.klasse ball. Min kommer garantert til å ville finne noe brukt og kan nok passe ganske mye. Tror det meste er lov her hos oss. Hun er glad i å sy, men jeg håper da inderlig hun ikke tenker på å gjøre det, for sååå flink er hun neppe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 18:27   #49
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Spesielt morsomt med de listene for å unngå at noen stiller i samme kjole er at de samme jentene aller helst går helt likt kledd resten av året. Samme sko, jakke bukse, veske og you name it. Helt latterlig!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 20:21   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Det ble en nydelig kjole på lychinor, der var de kjempeflinke til å finne kjoler med kledelig snitt og som man kan bevege seg godt i. Elsker gode fagfolk!

En i klassen hadde visst forsøkt å starte en chat for at alle skulle legge inn bilder av sine kjoler slik at ingen skulle kjøpe lik, men det ble kontant avvist av alle de andre i klassen. Det får da være måte på hva man skal tenke på! Er veldig glad i klassen til jentungen, de er virkelig nedpå!

Så skal vi bidra med denne inn i bruktmarkedet etterpå!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-19, 10:26   #51
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Så flott at de fann kjole. Den himlingen var ikkje til deg, men til den butikken med listene. Kos dere med ball!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-19, 10:32   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Her skal de ha bruktsalg av kjoler på skolen. Elevrådet som har bestemt det.


Selv priser jeg meg egentlig lykkelig over at jeg bare har gutter, og slipper kjolestyr.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-19, 11:00   #53
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Så flott at dere fant en kjole.

Hvert år når dette blir et tema i media og/eller her inne blir jeg så innmari takknemlig for den/de/miljøet/hvem vet som gjorde at den typen ball og ballkjoler aldri ble innført på skolen vi sokner til. På alle andre skoler rundt oss kjøres det full pakke. Men på vår skole er der juleball med helt vanlige penklær.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-19, 15:08   #54
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Det er en "ballkjolebutikk" på Løren, lett tilgjengelig fra Ring 3:https://www.alexandraritzi.no

Ellers har vel Floyd en del?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-19, 19:12   #55
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Så bra at dere fikk tak i noe hun føler seg vel i

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 22:07   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper man ballkjoler, egentlig? (Oslo, Bærum, omegn)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er jo helt vanvittig! Men jeg husker min svigerinne fortalte om det i fjor, så jeg vet jo det stemmer. De var så sent ute at da ble det bruktkjøp.

Vi har kun 10.klasse ball. Min kommer garantert til å ville finne noe brukt og kan nok passe ganske mye. Tror det meste er lov her hos oss. Hun er glad i å sy, men jeg håper da inderlig hun ikke tenker på å gjøre det, for sååå flink er hun neppe.

Vi kjøpte brukt kjole forleden, på finn, et par km unna. Kjolen var kjøpt på Mybella i Oslo, virkelig fin og satt så fint på min fjortenåring. Ballet er om et år, men da slipper vi tenke mer på det når resten av byen skal ut og finne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no