Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 11:43   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Selv om du prøver å la være å banne foran barna, så skrev du at du sa til barna dine at de kunne banne når de flyttet hjemmefra. Og da lærer du dem at det er ok å banne, så lenge de ikke bor hjemme (og det blir nok fort også, så lenge du ikke hører det).

Poenget mitt med røyking, er at det er en større prestasjon å la være å røyke foran barna og kanskje til og med slutte, enn å banne. Og jeg tror at hvis det glipper en glose fra deg, så sitter de ikke nødvendigvis med store øyne, men de hører det og kan fort finne på å bruke det selv.

Det er flott at du prøver å venne deg av med banning, men det hadde vært ennå bedre om du ikke sa at de ikke skulle banne noen gang, ikke nå og ikke som voksne.

Mine barn er så store og så smarte at de er meget klar over at jeg ikke bestemmer over deres språkføring når de er voksne og har flyttet hjemmefra. Det er derfor det forklares for dem at barn som banner risikerer å møte voksne som har så sterke meninger om dette at de risikerer at slike voksne ikke synes de er greie - og derfor er det ikke smart for barn å banne. Og at deres mor har sine feil og mangler, banning er en av dem en sjelden gang imellom og at når de er voksne nok til å ta ansvar for seg selv så er det deres privilegie å velge sine veier selv også. Og sine vindmøller å bekjempe.


Hehe forøvrig er dette antagelig første gang i historien noen beskylder meg for å ha begrensede språklige evner. De fleste pleier vel heller å si det motsatte.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:48   #62
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er nok litt dum, for jeg skjønner ikke relevansen, spesielt ikke når eksempelet ditt ikke stemmer. TO banneord i hver eneste setning på disse menneskene? I don't think so. Det blir bare tåpelig å overdrive på den måten.

Ja, nå begynner jeg å lure litt her....: Hva Jan Fredrik Karlsen gjør privat, vet vel du eller jeg lite om. Jeg snakker om at mange kjendiser banner vel mye i jobbsammenheng. Du kan selvfølgelig velge å henge deg opp i om det er to eller fire ganger i hver setning, en gang i annenhver setning, eller hva det nå måtte være.
Poenget: Jan Fredrik Karlsen er på jobb når han er med i Idol, Norske talenter, eller hva det nå er han holder på med for tiden. Når man banner så mye på TV, og i tillegg er langt over 30, år, da mener jeg man har et problem med ordforrådet sitt og at man har en lav språklig bevissthet. Til forskjell fra Stompas elever, der de fleste har et bevisst forhold til banning (en del av mine har ikke det, har til og med eksempler på elever som har bannet på muntlig eksamen i norsk ) ser ikke J.F Karlsen ut til å reflektere nevneverdig over språkbruken sin på TV i beste sendetid. Jeg synes banning kan være et effektivt språklig virkemiddel, for all del.
Brukes det for mye, og i feil sammenheng, som i de tilfellene som er nevt ovenfor, mister det sin kraft, og blir bare tåpelig.
Jeg reagerer like sterkt på personer som sier lissom eller sant, i annenhver setning, så banningen står på en måte ikke i en særstilling hos meg. :kritisk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:56   #63
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg har også registrert at banning er "lovlig" i det offentlige som f.eks. på tv. Det er trist.

Hjemme hos oss banner verken jeg eller mannen min. Jeg har aldri hatt behov for å banne. Barna våre banner ikke. Kan jo være de banner ute blant venner da... det vet man jo aldri.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:58   #64
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes generelt at banning er tilsøpling av språket og knytter det helt klart til et begrenset ordforråd.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er enig i at begge deler kan være en uting, men syns ikke de henger sammen.

Jeg er enig med glitter i denne. At banning forklares som et resultat av dårlig ordforråd er nok en av mange etablerte "sannheter" som blir brukt for å forklare noe vi ikke liker. Det er litt i samme gate som at man sier at mobbere har dårlig selvtillit. Det finnes onde mennesker, og det finnes mennesker med et godt arsenal av ord å bruke, men som velger banneord fordi de syntes det var det best egnete ordet der og da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:59   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, nå begynner jeg å lure litt her....: Hva Jan Fredrik Karlsen gjør privat, vet vel du eller jeg lite om. Jeg snakker om at mange kjendiser banner vel mye i jobbsammenheng. Du kan selvfølgelig velge å henge deg opp i om det er to eller fire ganger i hver setning, en gang i annenhver setning, eller hva det nå måtte være.

Jeg er enig i at Karlsen har begrenset og ikke spesielt spenstig ordbruk. Jeg er ikke enig i at Schau har det, jeg syns han derimot bruker språk på en flott, leken og innovativ måte.
Og ja, jeg hang meg opp i antall fordi det var en så total overdrivelse at det bare ble absurd og teit. Og det syns jeg ikke er vits i, når man diskuterer noe. Når vi først er inne på språkling forfall eller forsøpling kan man like gjerne si at gigantiske overdrivelser ikke er bra for språket når alt skal beskrives som mye verre enn det egentlig er.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Poenget: Jan Fredrik Karlsen er på jobb når han er med i Idol, Norske talenter, eller hva det nå er han holder på med for tiden. Når man banner så mye på TV, og i tillegg er langt over 30, år, da mener jeg man har et problem med ordforrådet sitt og at man har en lav språklig bevissthet.

Det kan jeg være enig i, men akkurat det argumentet ditt forsvant i overdrivelsene (ser du; det er ikke bare banning som mister effekten hvis man bruker for mye av det). Jeg syns ikke man trenger å banne så mye når man er på TV fordi mottakerne er en sammensatt gruppe som kan reagere på det. Jeg syns også man skal ha et bevisst forhold til språket sitt når man ikke banner også, som du sier er lite variasjon ikke akkurat supert å høre på. Men igjen, det mener jeg er to ulike diskusjoner. Banning i seg selv gjør ikke språket mindre innovativt eller lite kreativt, selv om banning ikke alltid passer seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:06   #66
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er enig med glitter i denne. At banning forklares som et resultat av dårlig ordforråd er nok en av mange etablerte "sannheter" som blir brukt for å forklare noe vi ikke liker. Det er litt i samme gate som at man sier at mobbere har dårlig selvtillit. Det finnes onde mennesker, og det finnes mennesker med et godt arsenal av ord å bruke, men som velger banneord fordi de syntes det var det best egnete ordet der og da.

Men du er enig i at banning kan være et resultat av dårlig ordforråd? Har man et godt ordforråd, men likevel velger å banne fordi man mener at det "krydrer" språket, synes jeg i det minste man kan bruke andre banneord enn faen og jævlig i annenhver setning. Min definisjon på dårlig ordforråd er å ha et lite variert språk. Om man bruker banneord eller andre ord, spiller forsåvidt ingen rolle for meg så lenge man altså viser at man ikke har spesielt mange ord på reportuaret.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:10   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men du er enig i at banning kan være et resultat av dårlig ordforråd?

Jeg syns ethvert overforbruk av enkelte ord vitner om et dårlig ordforråd, ikke banning spesielt. Jeg er enig i din definisjon på dårlig ordforråd. Jeg syns heller ikke det er spesielt kult når folk sier faen og jævlig hele tiden, men som sagt, jeg har bare hørt det en gang bli så mye at jeg virkelig reagerte. Det betyr ikke at jeg ikke har reagert på banning i andre situasjoner hvor ordene har blitt mye mindre brukt, men da har det hatt mer med konteksten å gjøre - det har ikke passet seg å banne.
Jeg har også reagert på Karlsens språk, men det går langt utover banning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:18   #68
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Rine: Det er klassifiseringen jeg reagerer på - hvis du banner har du dårlig ordforråd. Inntørket, snusfornuftig og banalt. Det er ikke slik at jeg mener at banneord er et spennende krydder i språket, for all del. Som jeg skrev tidligere kan det ofte være upassende og vulgært. Men det er ikke slik at banneord er et redskap for de ressurssvake.

For øvrig er jeg enig med Hattifnatten her. Går det inflasjon i kraftuttrykk blir det også mindre kraftig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:25   #69
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Er "herregud" regnet som vulgært og et tegn på dårlig ordforråd?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:38   #70
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Rine: Det er klassifiseringen jeg reagerer på - hvis du banner har du dårlig ordforråd. Inntørket, snusfornuftig og banalt. Det er ikke slik at jeg mener at banneord er et spennende krydder i språket, for all del. Som jeg skrev tidligere kan det ofte være upassende og vulgært. Men det er ikke slik at banneord er et redskap for de ressurssvake.
.

Da tror jeg vi egentlig er enige. Det har iallfall aldri vært min intensjon å si at banning = dårlig ordforråd.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er "herregud" regnet som vulgært og et tegn på dårlig ordforråd?

Nei, jeg synes ikke herregud er spesielt vulgært, og det er vel bare et tegn på dårlig ordforråd hvis man sier det i annenhver setning omtrent.
Jeg synes derimot ikke det er spesielt sjarmerende med små barn som har herregud (eller lignende uttrykk) godt etablert i vokabularet sitt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:42   #71
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg begynte å banne etter jeg ble mamma. Ble liksom så mye å banne over
Heldigvis banner ikke guttene, enda.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:48   #72
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg kjenner ikke ett eneste menneske som blir støtt av "herregud". Synes alle rundt meg bruker det til en viss grad, og kan ikke huske at jeg noengang har opplevd noen så mye som heve på et øyenbryn over det.

Jeg synes det er et helt passende uttrykk for overaskelse eller mild oppgitthet/sinne.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:49   #73
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg begynte å banne etter jeg ble mamma. Ble liksom så mye å banne over

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:56   #74
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Jævla snill" blir jo bare komisk.

Er du djevelsk grei nordpå, ja, da er du akkurat dét.
(Innmari grei, lissom)

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:58   #75
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jævla snille pleier jeg ikke å si. Men jeg sier ofte kjempeliten og overraskes av at ingen reagerer på det.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:03   #76
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg har fått et annet forhold til banning og det jeg vil kalle fargerikt språk etter at jeg ble gift med en nordlending. Og det er forskjell på å krydre språket med litt bannskap innimellom og å banne til noen. Det første er greit nok om det ikke er overdrevent og det siste gjør meg veldig sint. Veldig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:16   #77
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, jeg synes ikke herregud er spesielt vulgært, og det er vel bare et tegn på dårlig ordforråd hvis man sier det i annenhver setning omtrent.
Jeg synes derimot ikke det er spesielt sjarmerende med små barn som har herregud (eller lignende uttrykk) godt etablert i vokabularet sitt.

Siden HI dro inn dette som et eksempel, så tenkte jeg at de aller fleste ville ha hatt et dårlig ordforråd om "herregud" skulle definere dette. Jeg er helt enig i at, om man bruker samme ord hele tiden, så er det et tegn på dårlig ordforråd egentlig uansett hvilket ord det er.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:00   #78
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Er helt på linje med Tito og Rine i denne diskusjonen. (sikkert fler også, har ikke lest alt i tråden).

Banning er forsøpling og forringing av språket vårt, og vi ser en uheldig utvikling. Det er flott at skoler tar avstand og har regler på slik språkbruk, inkludert nedsettende betegnelser som bitch/fitte/hore osv.

Som voksne bør vi ta ansvar og gå foran som gode rollemodeller for barna våre, og det gjelder også språkbruk.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein


Sist redigert av Amelie : 08-03-09 kl 20:43. Årsak: Litt distrahert da jeg la inn innlegget
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:17   #79
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Bare sånn av nysgjerighet, dere som er veldig imot banning, tror dere folk bannet mindre i gamle dager?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 14:24   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg banner. :bryter sammen og tilstår:

I forhold til mine barn og banning ønsker jeg at de lærer de sosiale kodene og vet i hvilke situasjoner det virkelig ikke passer med banning.

Misbruk av en guds navn? Couldn't care less.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no