Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 13:24   #41
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg hadde nok kjøpt rød langlue til nisseungene mine. ♥ Og alt som er spiselig ja, spesielt lefser og gode karameller.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:52   #42
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg filosoferer litt over prissetting- særlig ifht det flere nevner om høy kvalitet, for høy pris, at de kunne gjort det selv osv.

Det jeg har sett på mange julemarkeder her omkring, er at hvis man trekker fra kostnadene for materialer ved å lage det, sitter den som har laget det igjen med en svært liten (noen ganger latterlig liten) fortjeneste - særlig hvis man ser det i forhold til timebetaling ( ). Nå tenker jeg på det, fordi vi har mange husflidsdamer i omgangskretsen, jeg vet hvor mange timer de sitter. Jeg kunne sikkert strikket en mariusgenser selv - men jeg hadde ikke giddi å strikke den til noen fremmede for 10 kr./ t. Så mye av det er slik sett grovt underpriset - sett i forhold til en arbeidsfortjeneste.

Endel julemarkeder tar jo betalt av de som sitter der, f.eks .at de betaler noen hundrelapper pr bord - da skal de jo først tjene inn til å betale avgiften til bordet, før de i realiteten tjener en eneste krone på det de har laget.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:54   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom "dyrt" og "for mye penger". De aller fleste skjønner at det ligger mange timer med arbeid bak ulike håndarbeidsprodukter, men det kan allikevel bli for dyrt til tross for at det er underpriset. Så er målet å tjene penger tror jeg det er bedre å satse på varer med mindre innsatstimer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:43   #44
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Brente mandler.

Og ikke minst, ristede, salte mandler!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:55   #45
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Vi kjøper mest spiselige ting som lefser, småkaker, karameller, pesto, chutny osv.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:18   #46
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Ikkke noe spiselig.

Jeg kjøper gjerne hjemmestøpte lys og fine votter (og de må gjerne koste litt).

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:27   #47
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg er enig i at man stort sett ikke får betalt for innsatsen om man lager tidkrevende håndarbeid. Og nettopp derfor ville jeg satset på ting som går raskt å lage og som man kan sette en sånn pris på at folk vil kjøpe det.

Om jeg skulle strikket til julemarked ville jeg satset på tovede votter. Forholdsvis raskt og stort sett populært.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:47   #48
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Husker noen hadde laget sånne snømannvotter? Noen som husker dem. De var fine. Det kunne jeg godt ha kjøpt tror jeg. Litt sånn annerledes enn det alle lager, men kjempefine allikevel.

__________________
røverunger 03 og 08

Sist redigert av mkj : 27-09-11 kl 14:56.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:56   #49
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Her er linken: http://www.foreldreportalen.no/forum...n%F8mannvotter

(forutsatt at det er lov til å produsere for salg, det står sikkert noe om det)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:38   #50
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg kjøper tovede ullvotter og håndleddsvarmere (jeg har lange armer, så alle vinterjakkene mine er for korte i ermene - da er det genialt med håndleddsvarmere). Jeg hadde kjøpt ulluer også dersom de hadde hatt noen enkle uten for mye dill til salgs, men det fant jeg ikke i fjor og fikk heller en kollega til å strikke til meg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 19:01   #51
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Her er linken: http://www.foreldreportalen.no/forum...n%F8mannvotter

(forutsatt at det er lov til å produsere for salg, det står sikkert noe om det)

De var fine! Står at de er for "personal og charity use only"!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:50   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De var fine! Står at de er for "personal og charity use only"!

De selges nå på Etsy da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 07:28   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Ulluer (gjerne tovede) og brente mandler. Dette fordi jeg verken strikker eller makter å produsere vellykkede brente mandler selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 07:44   #54
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hva kjøper du?

Jeg kjøper strikkede sokker. I fjor var pulsvanter superpopulært på vårt julemarked. Tovede vesker gikk unna også og heklede sjal.

Griser laget av syltetøyglass som var fyllt med pepperkaker var kjempepopulære hos de minste.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:13   #55
Weatherwax
Nybegynner
 
Weatherwax sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
Weatherwax har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Griser av syltetøyglass? Hvordan? Hørtes jo kjempekoselig ut å gi noe selvlaget til barn i familien også da, ved siden av gaven...

__________________
" It is said that your life flashes before your eyes just before you die. This is true, it's called Life. "- Terry Pratchett
Weatherwax er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:39   #56
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Opprinnelig lagt inn av Weatherwax, her.

Griser av syltetøyglass? Hvordan? Hørtes jo kjempekoselig ut å gi noe selvlaget til barn i familien også da, ved siden av gaven...

Syns jeg også

Regner med at glasset er selve kroppen? Liggende eller stående? Hode? Ben?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 21:43   #57
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Her er noe av det jeg har laget til julemarkedet jeg skal til. Jeg skal lage endel Goro og Krumkaker i tillegg. Små punger i morsomt mønster er populært hos småjentene, raske å lage og en liten morsom ting ungene liker, jeg lager også litt større "punger" som er fine som reisemapper f.eks. til pass, penger og billetter (som den "mappen" som står forran putene) Stoffene er av Japansk linstoff - utrolig tykt og godt og griselekre. Toalettmapper o.l. er også poppis. Skal sy endel forklær (Aprons) i år av stoffer fra Amy Butler og handlenett av voksduker. Ifjor solgte jeg endel hjemmelagde lys, strikkede vaskekluter, kort, til/fra lapper og dekorerte fyrstikkesker.



__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:03   #58
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Jeg har også laget noen nåleputer, enkle og raske å lage.



Her er min reisemappe, laget av to baklommer fra olabukse, alt er sydd for hånd, også slidlåsen og foret. Litt lengre tid å lage, men morsomme gjenbruksgaver:
Og pulsvarmere i saueskinn: (de tar det en stund å sy og man får vondt i fingertuppene)

Man kan også lage små minialbum som folk kan fylle bilder i selv, jeg gir bort sånne i venninnegaver eller til nevør som har vært med på ferie.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Diverse.jpg (139,9 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg Album-raazza.jpg (140,0 KB, 25 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:14   #59
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Disse er også søte, små ugle nøkleringer (jeg har oppskrift)



Eller søte mobilvesker:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 22:20   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lage til julemarked? Hva kjøper DU?

Disse har jeg også noen av som jeg tenkte jeg skulle selge på julemarked.
Fått en hel haug med norgesglass fra mamma.



Sorry, spammer her.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no