Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glitters parmesankylling

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 00:02   #101
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Tenkte jeg skulle lage denne på neste klubb, noen som har et lavkarbo tilbehør og anbefale???

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 00:05   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Nelly: jeg lager blomkålmos eller blomkål"ris" til denne, kjempegodt. Og krydret, stekt sopp, som regel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 10:55   #103
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nelly: jeg lager blomkålmos eller blomkål"ris" til denne, kjempegodt. Og krydret, stekt sopp, som regel.

Takk for svar Iset, jeg tenkte litt på "ris". Hvordan kryddrer du soppen da? Jeg pleier å lage soppstuing med løk og fløte, men passer det til denne retten?? Eller kanskje sopp, paprika og løk stekt sammen? Vet jo ikke helt hvordan kyllingen smaker og hva som vil passe til.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:06   #104
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Til risen steker jeg purre sammen med den, altså blomkålkorn (som ser ut som ris, regner med du har oppskriften?) og purre stekes i masse smør og krydres med salt og pepper.

Soppstuing passer til alt, det er snadder! Når jeg steker sopp, steker jeg den først litt sprø i masse smør, og så krydrer jeg godt med paprika, litt grillkrydder, salt og masse, masse pepper. Sopp og pepper er kjempegodt sammen. Sopp, paprika og løk stekt sammen er også veldig godt, da krydrer jeg det også på samme måte, og av og til har jeg også oppi litt maiskorn (som ikke er så lavkarbo, but still). Dette har vi i alle år hatt til pølser og potetmos/blomkålmos.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 13:15   #105
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Blomkålris..?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 13:16   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=rice

Jeg liker best å steke den i panne med masse purre (og godt med smør), men mikroen funker fintfint den også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 13:17   #107
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Takk

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 16:24   #108
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Til risen steker jeg purre sammen med den, altså blomkålkorn (som ser ut som ris, regner med du har oppskriften?) og purre stekes i masse smør og krydres med salt og pepper.

Soppstuing passer til alt, det er snadder! Når jeg steker sopp, steker jeg den først litt sprø i masse smør, og så krydrer jeg godt med paprika, litt grillkrydder, salt og masse, masse pepper. Sopp og pepper er kjempegodt sammen. Sopp, paprika og løk stekt sammen er også veldig godt, da krydrer jeg det også på samme måte, og av og til har jeg også oppi litt maiskorn (som ikke er så lavkarbo, but still). Dette har vi i alle år hatt til pølser og potetmos/blomkålmos.

Har laget "risen" flere ganger ja, men ikke prøvd med purre. Er det godt med vårløk tro, har noe jeg burde bruke opp.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 17:55   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Vårløk er vel enda bedre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 12:52   #110
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Denne var kjempe god, hele familien spiste opp rubbel og bit. Neste gang vil jeg prøve blomkålstappe.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:11   #111
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

ville bare fortelle at jeg laget denne med lagret cheddar istedenfor parmesan i dag. Det ble kjempe-godt

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:40   #112
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Denne hadde vi forrige veke. Hadde ovnsbakte poteter til, enda bedre enn mos syns vi.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:01   #113
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Dette blir dagens middag idag, gleder meg

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 15:59   #114
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Denne har jeg siklet på mange gang, men aldri laget, så i dag har jeg kjøpt ingrediensene, så det blir middagen vår i morra.
Vil det funke også med ris tror dere? Ungene er ikke så begeistret for potetmos.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 16:11   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Jada, du kan servere hva du vil til. Jeg endte opp med rotmos mest fordi Hiawata ikke ville spise annet enn det og spaghetti en periode. Og spaghetti funker ikke så bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:39   #116
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Åh, denne er det lenge siden jeg har laget! Den er jo så god.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:41   #117
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Åh, nå angrer jeg på at jeg tok biff opp fra fryseren...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 16:58   #118
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

I dag fikk vi endelig laget denne, og du verden så godt det var

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 13:43   #119
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Denne skal prøves. Virker som en skikkelig knall oppskrift.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 15:50   #120
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Dette må verta fredagsmiddagen. Nam nam.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parmesankylling


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no