Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glitters parmesankylling

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 23:14   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg abonnerte på ukentige middagsplaner en periode, og denne var under lavkarbomiddagene. Men det er kanskje ikke Grete Roede?

Nei. Det er ganske forskjellig.

Grete Roede er lavkalori, og dette svømte jo i fett. Godt, men ikke akkurat kalorifattig. Ungene har bare godt av det ekstra fettet, så det var bare jeg som måtte moderere meg litt. Men det var flere årsaker til at jeg ikke kunne spise så mye, for de ville bare ha mer og mer. Det er slett ikke vanlig hos oss, virkelig ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 23:16   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Da forstår jeg. Det er ganske mye fett ja. Jeg har faktisk minsket fettmengden (jeg lurer på om jeg halverte den?), og byttet om på mengden smør og olivenolje. Det kan godt tenkes det går an å gjøre det enda mindre fettholdig, men det er jo endel i osten også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:05   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da forstår jeg. Det er ganske mye fett ja. Jeg har faktisk minsket fettmengden (jeg lurer på om jeg halverte den?), og byttet om på mengden smør og olivenolje.

Mens jeg økte den. Men jeg er ikke på GR da.
Det går ikke an å vende filetene i egg før man vender dem i osten? Mange panerte retter skal jo vendes i egg først, og så mel/ost. Det blir selvsagt ikke LIKE godt, men sikkert helt greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 07:17   #84
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Jo, først i et tynt lag mel, så i eggehvite og til slutt i ost burde gå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 10:40   #85
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Parmesankyllingen er knallgod!!!! Har ris eller potetbåter som tilbehør, begge deler funker fint. + salat eller annet grønt.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:39   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, først i et tynt lag mel, så i eggehvite og til slutt i ost burde gå.

Det gjør det nok, men kalorifattig blir ikke denne retten uansett pga mengdene med ost. Men sånne utskeielser kan man jo gjøre innimellom. Ungene mine er av den magre sorten, så de har bare godt av det ekstra fettet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:17   #87
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Bare et aldri så lite spørsmål....jeg tenker å prøve denne oppskriften siden alle ser ut til å simpelthen elske denne - MEN- jeg har en smule aversjon mot parmesan. Syns lukten minner om gammelt oppkast og da mister jeg matlysten rett og slett!
Hvordan er den når den er stekt tro?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:19   #88
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Jeg skal jammen lage denne i kveld. :lagrer bak øret:

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:19   #89
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Takk for at du akkurat kalte det gammelt oppkast.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:20   #90
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Bare et aldri så lite spørsmål....jeg tenker å prøve denne oppskriften siden alle ser ut til å simpelthen elske denne - MEN- jeg har en smule aversjon mot parmesan. Syns lukten minner om gammelt oppkast og da mister jeg matlysten rett og slett!
Hvordan er den når den er stekt tro?

Det SMAKER godt.
Ikke tenkt på lukta.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:24   #91
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Bare et aldri så lite spørsmål....jeg tenker å prøve denne oppskriften siden alle ser ut til å simpelthen elske denne - MEN- jeg har en smule aversjon mot parmesan. Syns lukten minner om gammelt oppkast og da mister jeg matlysten rett og slett!
Hvordan er den når den er stekt tro?

oppkast???

Det smaker fantastisk, og det lukter også godt!
...og iallefall ikke oppkast....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:29   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Den smaker jo parmesan, så om du ikke liker det så liker du nok ikke denne heller.

Er du sikker på at du snakker om fersk parmesan, og ikke sånn juksedryss?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:06   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Den gule posen med liksomparmesan som koster rundt 10 kroner lukter (og smaker, faktiask) gammelt oppkast. Men ren, ekte parmesan verken lukter eller smaker oppkast. Det lukter vel mer tåfis. Men jeg elsker både lukten og smaken. Parmesan er fantastisk! Vi får svære stykker av svigerfar når han har vært i Italia (jippi, han reiser igjen i mai), og bruker det opp på null komma svisj.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:42   #94
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Oppkast eller tåfis - jeg må bare prøve for denne skal lages. Så får det bare stå til og jeg får heller finne frem neseklype dersom luktesansen slår kollbøtte.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:19   #95
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Mannen elsket denne, og jeg likte den også. Takk for oppskriften! :nøgd:

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:32   #96
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Hadde glemt denne litt til tråden nå nylig kom opp igjen.

Det var veldig populært hos Smule, mens Smitt var litt mer skeptisk (nå er han av den typen som ikke er så glad i kylling).

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:44   #97
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Laget denne i dag, og den var veldig god. Jeg laget bulgur med fetaost og tomater til. naaaaam!!!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:51   #98
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Sen middag her i dag, men nå står denne i ovnen i alle fall. Skal ha stekte hvitløkspoteter til, og salat da.

Serforresten at det er mye fett i formen ja, men det ligger likevel et lag av osteblandingen på kyllingbitene - som jeg delte i fem eller noe sånt.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:23   #99
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Vi hadde den i går igjen - men potetstappe (med hvitløk) og asparges til. Nam! Den har alt fast plass i ukesmenyen vår.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:13   #100
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Fikk endelig prøvd denne i helgen og den var minst like god som jeg hadde drømt om.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parmesankylling


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no