Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sandnesgarn - mangler ett nøste

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-21, 12:23   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sandnesgarn - mangler ett nøste

Jeg er litt rådvill. Mamma driver å strikker en kjole til meg, og hun har mistet ett nøste. Jeg sendte en mail til Sandnesgarn for å høre om de har riktig farge og parti. Det har de da ikke.
Kan jeg være så heldig at det er noen FP'ere som kanskje kan ha et ekstra av dette?

Fargekoden er 4345
Partiet er 0776078

Evt, er det noen FP'ere som har andre gode råd til hvordan jeg kan klare å spore opp et ekstra nøste?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 12:33   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Hva heter det?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 12:59   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Dere har sjekket der hun kjøpte det?

Det finnes egne garngrupper på nett for kjøp og salg av garn, selv om det kanskje er litt nåla i høystakken.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:01   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Hvilken garntype? Sandnesgarn er bare produsenten.

Sånne spørsmål dukker ofte opp på strikkesider på facebook, og jeg tror det er et bedre sted å spørre enn på FP. Prøv "Strikkesida - for alle".

For at folk skal gidde å lete er det lurt å skrive hvilken farge det er; typ: blå, grønn, rød.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:04   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Garnbutikken her er flinke til å ringe rundt og hjelpe kunden når sånt skjer. Prøv det. Og lykke til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:11   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Garnbutikken svarer ikke på tlf, men skal stikke innom senere i dag.

Beklager, glemte å skrive at det er Tynn merinoull.
Type rødbrun/rød burgunder.

FB side. Selvsagt! Takk for tips!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Garnbutikken svarer ikke på tlf, men skal stikke innom senere i dag.

I mitt hode ble reaksjonen - men det er jo ikke noe rart, garnbutikken er jo stengt nå.

Sånn er det altså å bo i Oslo. (Synes så fryktelig synd på meg selv at jeg poengterer i både tide og utide.) Forøvrig har garnbutikken min helt upåklagelige smittevernrutiner. De er faktisk like flinke som polet (selv om de ikke har noen egen vekter i døra). De fleste kundene klarer uansett å telle til 4.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:15   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Ser ut som om de har det på lager.
https://www.sandnesgarn.no/garn/tynn-merinoull

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:17   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I mitt hode ble reaksjonen - men det er jo ikke noe rart, garnbutikken er jo stengt nå.

Sånn er det altså å bo i Oslo. (Synes så fryktelig synd på meg selv at jeg poengterer i både tide og utide.) Forøvrig har garnbutikken min helt upåklagelige smittevernrutiner. De er faktisk like flinke som polet (selv om de ikke har noen egen vekter i døra). De fleste kundene klarer uansett å telle til 4.

Mamma er plutselig usikker på om hun handlet i Bergen, eller på Lillehammer.. Hun har så mange prosjekter samtidig..
Butikken på Lillehammer er åpen, så jeg får begynne der, etter jobb i dag.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:18   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ser ut som om de har det på lager.
https://www.sandnesgarn.no/garn/tynn-merinoull

De har tynn merinoull ja, men ikke fra samme parti.
Jeg kan ikke dette, strikker ikke selv. Men farge kan variere fra parti til parti, sånn at når man strikker ett plagg må ha alle nøstene fra samme parti. Dvs de må være farget samtidig.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:23   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Hvis du ikke får tak i et fra samme parti, kan det godt være at et annet parti er ganske likt. Og da kan man strikke annenhvert omgang med opprinnelig garn og feil garn for at en evt fargeforskjell ikke skal bli så synlig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:26   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Det greieste er å ta med plagget til en butikk som har garntypen og fargen inne. Det kan være ganske stor forskjell på nyansene, men sannsynligheten er større for at det blir riktig hvis man kan sammenligne i dagslys. Og bruke metoden til celebelen hvis det blir litt forskjell.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 13:32   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Bra tips over her. Ellers, dersom plagget ikke er så godt som ferdig.
Bruk av det nykjøpte nøstet til partier der det er mønster/flere farger sammen, da synes ikke skillet så godt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 15:02   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I mitt hode ble reaksjonen - men det er jo ikke noe rart, garnbutikken er jo stengt nå.

Sånn er det altså å bo i Oslo. (Synes så fryktelig synd på meg selv at jeg poengterer i både tide og utide.) Forøvrig har garnbutikken min helt upåklagelige smittevernrutiner. De er faktisk like flinke som polet (selv om de ikke har noen egen vekter i døra). De fleste kundene klarer uansett å telle til 4.

Garnbutikken min er åpen! Du får ta deg en tur hitover.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 15:08   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Garnbutikken min er åpen! Du får ta deg en tur hitover.

Jeg handlet garn dagen før butikkene stengte ned og jeg har bestilt litt på nett , så jeg klarer meg noen uker til. Tror jeg. Eller så kommer jeg plutselig på besøk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 15:08   #16
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Hvis du ikke får tak i et fra samme parti, kan det godt være at et annet parti er ganske likt. Og da kan man strikke annenhvert omgang med opprinnelig garn og feil garn for at en evt fargeforskjell ikke skal bli så synlig.

Ja, eller spare det nye nøstet til vrangborden.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 18:43   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Eg har ofte fått napp til slutt når eg har ringt rundt til garnbutikker. Det er alltids ein eller annan som har eit nøste med riktig innfarging. Men det tar gjerne litt tid.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 08:36   #18
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnesgarn - mangler ett nøste

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har ofte fått napp til slutt når eg har ringt rundt til garnbutikker. Det er alltids ein eller annan som har eit nøste med riktig innfarging. Men det tar gjerne litt tid.

Det var dette som skulle til.
Fikk tak i butikken det nok var kjøpt i i går, de var også tomme. Men de kunne tipse om en butikk som jeg kjører "forbi" til/fra jobben, og de hadde!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no