Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ditt forhold til godteri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Godt eller ikke godt
Jeg er veldig glad i godteri, men velger å ikke spise det. 11 4,95%
Jeg er veldig glad i godteri, men begrenser det så mye som mulig. 85 38,29%
Jeg er veldig glad i godteri, og spiser det når jeg føler for det. 74 33,33%
Godteri er ok, men jeg foretrekker kaker. 11 4,95%
Jeg liker faktisk ikke godteri noe særlig. 11 4,95%
Jeg er ikke glad i noe som er søtt. 3 1,35%
Gi meg heller noe salt. 39 17,57%
Ja til godteposer også for voksne. 41 18,47%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-13, 17:33   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ditt forhold til godteri?

Jeg hadde en flott tråd om tannbørster før ferien, og følger nå opp med en godteritråd. Her skal alt avdekkes.

Er godteri bare populært hos barn?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:35   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Det betyr alt for mye for meg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:36   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Det betyr mye for meg, og jeg spiser det hver dag gjennom hele året - som regel både sjokolade og litt smågodt av noe slag. Så lenge det ikke gir utslag på vekta eller tennene (og det gjør det ikke), anser jeg det i grunnen ikke som problematisk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:36   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.219
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg elsker godteri! Hvis det ikke hadde vært for at jeg legger så lett på meg, hadde jeg spist masse - hver dag!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:39   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Kaker, kjeks og salt også - ja takk! Jeg spiser noe kake- eller kjeksliknende hver dag også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:46   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg er alt alt aaaalt for glad i godteri, spesielt smågodt.



__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:49   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Godteri.
Dessverre viser det på vekta også.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:50   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg elsker godteri. Nå som jeg ikke er på evig slankekur, spiser jeg nok litt nesten hver eneste dag. Men jeg prøver stadig vekk å begrense meg litt for helsas skyld. Heldigvis tåler tennene mine det bra.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:51   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg liker kaker og saltsnacks også, men der er jeg litt mer kresen enn hva jeg er i sjokolade- og godteriveien.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:53   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker kaker og saltsnacks også, men der er jeg litt mer kresen enn hva jeg er i sjokolade- og godteriveien.

Ja, jeg er egentlig ganske kresen på godteri også, jeg, faktisk - det skulle en egentlig ikke tro. Jeg kaster ikke bort dagsrasjonen min på snickers og stratos og ikke-haribo vingummi og slikt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 17:56   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg har spist alt for mye godteri i mange år. Resten av kostholdet mitt har vært ok, men det hjelper ikke når jeg har pøst på med godteri på kveldene etter at ungene har sovnet. Faktisk vil jeg påstå at sukker er hovedgrunnen til at jeg er overvektig.

Jeg valgte i en periode å kutte det ut, men nå spiser jeg det heller i små mengder. Teller kalorier, så dersom jeg får det under kalorimålet mitt uten å ofre andre måltider og næringsstoffer spiser jeg gjerne søtt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:07   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Her i huset kastes sjokolade fordi det går ut på dato, så nei, spiser ikke mye av det.
Potetgull derimot - går flere poser i uka, klarer ikke å kutte ut.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:07   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Smågodt er ekkelt. Sjokolade er fint. Men gje meg helst potetgull!!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:13   #14
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er alt alt aaaalt for glad i godteri, spesielt smågodt.



me too..............

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:18   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Hm, jeg fant ikke umiddelbart noe alternativ som passet; jeg er veldig glad i sjokolade, men spiser svært sjelden annet godteri (napper en og annen oransje krokodille av Ullungen ved leilighet, dog). Og ikke all mulig sjokolade (du vil ikke se meg kaste bort rasjonen [1] på f eks en Japp (for å si det med Bluen) ). Men selv om jeg er veldig glad i Lindt, spesielt melkesjokoladen med mandler, er jeg ingen sjokoladesnobb. Melkesjokolade, firkløver, Toblerone (400 grams...) - godt alt sammen.

[1] Rasjonen, ja. Hva skal vi si om den? Den har vært ganske romslig nå i sommer, f eks.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:19   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.045
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg er ikke spesielt glad i snop. Smågodt er ekkelt. Jeg kan spise noen få biter sjokolade, men blir kvalm. Dessverre elsker jeg potetgull.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:26   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg klarer ikke spise søte ting, så godteri er ikke noe for meg. Salt, derimot... Jeg kan ikke ha potetgull og liknende i hus.

Jeg er veldig glad i mørk sjokolade, antakelig fordi det ikke smaker så søtt. Skikkelig mørk sjokolade, med havsalt...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:29   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg elsker godteri. Jeg spiser litt hver dag. Jeg elsker kake også. Jeg spiser en eller annen form for kake stort sett hver uke, prøver å begrense det til én, men blir det tre, så funker det og. Faktisk feirer jeg bursdagen min to ganger i året, bare på grunn av kake - livet er for kort til å spise bursdagkake bare på årlig basis.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:29   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg er ikke spesielt interessert i snop, egentlig. Det kan være kjempegodt noen ganger, men ikke mye og ikke ofte. Sorbeter, vannmelon og bær er stas, og så kan jeg en sjelden gang få kick på potetgull og saltskruer, men det er helst når jeg har glemt å spise vanlig mat en dag. Som i dag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 18:31   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til godteri?

Jeg har blitt mindre og mindre glad i godteri med tiden, nå spiser jeg det sjelden. Liker noen sjokoladetyper men de spiser jeg sjelden. Liker å bake kaker, men spiser et stykke og gir som regel resten til min eller mannens jobb, eller til familie/venner. Baker liksom mest for å bake, ikke for å spise det.
Jeg har også sluttet helt med brus, sluttet i det sekundet jeg testet positivt med mini. Er bare noen uker siden, men jeg var helt avhengig av lettbrus så jeg er ganske stolt over meg selv.
Jeg er mer saltmenneske enn søtmenneske, og foretrekker popcorn fremfor snop på kino, og middag og sandwicher og sånt fremfor snop generelt.
Jeg er glad i is da, og har funnet en favoritt-is som jeg pleier å kjøpe når jeg er i Stavanger sentrum (de selger den veldig få steder). Og så MÅ jeg ha After Eight (den melkefrie) til jul.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no