Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 18:35   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Jeg har lyst på et par skikkelig gode ullvotter til leking i barnehagen. Hvilke garn bør jeg ta sikte på å strikke i. Noen som har en oppskrift å anbefale?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:36   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Jeg har egentlig ikke noe garn å anbefale, men jeg ser knotten din er født i 07. Han er med andre ord ikke så stor. Da ville jeg valgt et garn som ikke er alt for tykt, for veldig tykke votter blir fort litt klumpete og vanskelig å bruke for små hender. Dermed drar de dem bare av seg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:40   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Han har votter med nøstebarn 2tråds garn. så han er det ikke syn på. Det er mammaen som fryser.

Men takk for tipsene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:00   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Å, jeg antok at det var han, siden det var til leking i barnehagen. Jeg har nettopp strikket noen votter i Rauma Vamsegarn, som jeg tovet i vaskemaskinen. De ble kjempegode.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:05   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

http://blogg.hobbyboden.com/hege/ind...7/08/18/p20989

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:12   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Å, jeg antok at det var han, siden det var til leking i barnehagen. Jeg har nettopp strikket noen votter i Rauma Vamsegarn, som jeg tovet i vaskemaskinen. De ble kjempegode.

Kan ikke 22 åringer leke
Så godt ut det garnet. Er votter så enkelt å strikke at JEG klarer det eller må det sendes videre til hu mor?

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

http://blogg.hobbyboden.com/hege/ind...7/08/18/p20989

Disse strikka nettopp mamma i nøstebarngarn til gnomen. kjempefine votter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:20   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kan ikke 22 åringer leke

Joda, men de fleste slutter i barnehage i 5-6-årsalderen.

Votter er ikke vanskelig så sant du bare strikker med en farge.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:30   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Jeg slutta når jeg var 6. Men begynte igjen når jeg var 18
Kanskje jeg skal prøve meg på et par. mønster takler jeg, men er redd for tommelen


Disse var litt skjønne *nerd*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:30   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Moren min har strikket og tovet noen utrolig deilige votter til meg. Holdt meg varm selv i 16 minus. Usikker på hva slags garn hun har brukt, men tror hun har brukt å kjøpe en del garn på Nille faktisk. Uansett, det fungerer bra.


Sist redigert av Skytte : 04-12-12 kl 12:53.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:32   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Kanskje Safir garnet fra sparkjøp er helt grei? Synes det klør litt da. Lånte nemlig blånisseluen til gnomen på nyttårsaften og den klødde.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:37   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Hender tåler ganske kløete garn. Og min erfaring er at alt tovbart garn klør.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:43   #12
krisztina
Nybegynner
 
krisztina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen, Espeland
Innlegg: 10
krisztina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

de tovede vottene i nøstebarn boken er enkle å strikke og kjempegode i fasongen!

krisztina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:16   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Jeg har nylig strikket votter i Superwashgarn fra Rema. Rimelig garn og vottene er gode og myke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:30   #14
krisztina
Nybegynner
 
krisztina sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen, Espeland
Innlegg: 10
krisztina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Forresten: tovede votter kan behandles med ullkur, da blir de vannavstøtende.

krisztina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 19:40   #15
charlotte
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 6
charlotte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Helt enig, Rauma vamsegarn er supert. Det går fort å strikke, har fine farger og er slitesterkt. Du kan tove for hånd mens dere ser på barne-TV, da kan du måle på barnets hender inimellom, så vottene blir passelig. Pleier å sy noen runder med elastisk systrikk i håndleddet, slik at vottene holdes på plass.

charlotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:19   #16
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg slutta når jeg var 6. Men begynte igjen når jeg var 18
Kanskje jeg skal prøve meg på et par. mønster takler jeg, men er redd for tommelen


Disse var litt skjønne *nerd*

Ååå, Linux-votter! Disse hadde gubben digga. Vet du hvor jeg kan finne oppskrift?


Ellers er jeg enig med flere andre her; Rauma Vamsegarn er godt. Jeg har et par som jeg strikka for ca 15 år siden. Like varme og gode enda!!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:41   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Her er oppskriften

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:55   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.930
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke garn er det best å strikke votter i?

Isolde, hvis du er redd for å få tommel på riktig plass og sånt. Hva med Mitered mittens av Elizabeth Zimmerman? På disse klipper du opp til tommel etter at vottene er strikket.


amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no