Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 19:18   #1
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Etter en lang eksil periode får jeg først si hei

Så over til problemet. Jeg skal ha avdelingen på jobben hjem til meg på sommerfest i morgen, vi blir 18 stykker. Opprinnelig hadde jeg bestilt fint vær og tenkte å ta det ute på terrassen, og alle sa jeg burde ha reker (veldig enkelt). Så var kom tilbakemeldingene på at reker ikke var så ønsket ettersom vi hadde det på hele jobbens sommerfest for noen uker siden. Været er heller ikke spådd å være særlig fint i morgen, så nå har jeg rigget opp spisebord og stoler inne. Har derfor ikke veldig lyst til grilling heller.

Som vanlig er jeg ute relativt sent, og leter nå iherdig etter passende menyer og oppskrifter på ting jeg kan lage. Det bør være ganske enkelt.. og raskt å lage ettersom jeg drar på Ultra og handler i morgen. Jeg trenger også oppskrift på en velkomst drink.

Så langt har jeg bare kommet på ting til dessert; Is, Browniekake og frukt/bær.

Forslag tas i mot med takk :-)

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:20   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

- Spekemat (+ evt. skinke dersom noen er gravide)
- Potetsalat
- Eggerøre
- Blandet salat
- Brød
- Rømmegrøt

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:21   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Spekemat, eggerøre, salat, potetsalat, flatbrød, rømmegrøt...?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:21   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

jeg lagde lasagne til 15 personer for ikke så lenge siden. med ferdig-saus. nam!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:21   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

IRMA DA! Leser du tankene mine??

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:22   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Hei Mica *stor klem* Nå er det lenge siden sist.Skulle hatt et aldri så lite treff snart?

Hva med spekemat og tilbehør?

Det er relativt greit å tilberede og veldig godt.De fleste finner vel et eller annet de liker skulle jeg tro.

Potetsalat,eggerøre,salat,div spekemat, vannmelon i biter , jordbær (ja det er godt til spekemat) rømme etc
De på Ultra hjelper deg sikkert med mengden spekemat og sette sammen diverse typer.
De har nok sikkert et god potetsalat i ferskvaredisken også!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:23   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

IRMA DA! Leser du tankene mine??

Næsj, du hermet. Tyder på at vi har kommet med et bra forslag iallefall. Jeg arrangerte sommerfest for 50-60 stk på jobben med dette utvalget, og det ble kjempesuksess.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:25   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Fanken. Nå fikk jeg skikkelig lyst på spekemat og rømmegrøt. Ja, ja. Det får bli neste sommer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:25   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

- Spekemat (+ evt. skinke dersom noen er gravide)
- Potetsalat
- Eggerøre
- Blandet salat
- Brød
- Rømmegrøt



En god gryte med godt brød og salat er også greit til mange. Selv synes jeg Bacalao er perfekt festmat til mange, eller et stort biffstykke stekt i steikeovn (mes steketermometer) med passende tilbehør.

Velkomstdrikk er jeg dårlig på, men nå på sommeren synes jeg en god musserende vin er en god start.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:25   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 18 gjester i morgen, trenger menyforslag og oppskrifter

Mm.. Tror jeg må kjøpe meg en stor pakke strandaskinke i morgen.. :slafs:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no