Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-18, 11:20   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Det lurer jeg på i dag.
Hvis du selv har tatt førerkort de siste årene så er det også interessant.

Øvelseskjørte barnet/du mye i tillegg til kjøretimene?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 11:44   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Eldste hadde ca 15-20 timer utenom de obligatoriske tror jeg.
Nest eldste har begynt så vidt å kjøre med meg. Nå er jeg litt mer erfaren som øvelseskjøre-ledsager. Så håper hun trenger færre timer hos kjøreskole. Vi skal prøve å øve 2-3 ganger i uke frem til ferien før hun begynner hos kjøreskole.
Når hun blir så trygg at vi vil kjøre i trafikk skal hun få kjøre til/fra treninger/butikken.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 12:06   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Bra tråd.
Min gutt tok trafikalt grunnkurs sist uke og har fått beskjed om å vente til onsdag med å kjøre for da har infoen blitt registrert på "Min side" hos han.
Så vi skal ut og kjøre med en gang det er gyldig. Har hørt at det er lurt.
Lurer på om det er lurt at han tar etpar timer på kjøreskole helt fra grunnen før vi begynner å kjøre.. må se hvor rolig han tar det med en av oss ved siden av.

Han har kjørt litt i gaten med moped og vinglet helt fryktelig de første gangene. Mye å lære, og å følge med på. Han skal han ta mopedlappen om etar helger så håper det hjelper på når han skal begynne med kjøretimer på bil.

Kompisen hans sa i helgen at han hadde brukt 35tusen hittil på lett motorsykkellappen fordi han blir så nervøs og får ikke til å kjøre sikksakk mellom kjegler.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 12:33   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Jeg har ikke akkurat oversikt over timene, men sjekket nå hvor mye som ble brukt totalt på storesøsters førerkort og det var 30 000 kroner.

Jeg sjekket på trafikkskolens sider nå og ser at det obligatoriske koster omking 20 000, så da blir det vel noe sånt som 16-20 kjøretimer hun hadde. Det er mulig at det obligatoriske koset litt mindre da hun tok det, hun begynte høsten 2015 med trafikkalt grunnkurs og kjørte opp i fjor sommer.

Vi kjørte mye selv for å gi mengdetrening, vi brukte Gjensidige-appen og hun kjørte mer enn 2000 km.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 15:58   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Jeg mener at den som tok sist lappen hos hadde ca 8-9 kjøretimer i tillegg til de obligatoriske tingene. Hun elsker å kjøre da, så vi var ute på øvelseskjøring veldig ofte.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 17:24   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Ingen av mine har kommet så langt, men jeg tok lappen for ni år siden, da hadde jeg 66 i tillegg til det obligatoriske. Kunne sikkert klart meg med færre, men jeg kjøpte sånn alt-inkludert-pakke, så jeg pøste på med timer helt frem til oppkjøring - siden det uansett ikke kostet ekstra.

Øvelseskjørte ikke utenom timene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 18:38   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Eldste tok 2006, husker ikke pris, mellomste i 2016 og det kom på ca.25'. Kjørte masse med eldste, mindre med mellomste..

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 19:01   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Jeg aner ikke, men eldste sitt førerkort kom på ca 25000,- og mellomste sitt på 28000,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 19:04   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Jeg tok utelukkende timer (10 år siden, med mellomste i baksetet..), og det var sykt mange. Minst 40, tipper jeg, men turde ikke notere noe sted. Da kom alt det obligatoriske utenom. :ruin:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 00:55   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Frøkna fikk førerkort i 2017, det kostet oss kr 24.000,-. Hun hadde da kjørt moped i 2 år, samt øvelseskjørt veldig mye, dvs flere ganger i uken. Hun hadde det obligatoriske + noen ekstra timer.

Det som tok "tid" var å lære seg å sentrumskjøring i Oslo, den biten tok mannen seg av, jeg hadde ikke nerver til det.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 09:38   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Jeg har vokst opp landlig og kjørte ikke opp før etter studietiden. Jeg kjørte masse før jeg kjørte opp og trengte ikke noe mer enn det jeg var nødt til. Både mor og far er trygge når det kommer til å sitte på med ungdommer så jeg kjørte alltid når jeg skulle noe sted.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 18:54   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Spennede å lese. :snart 16-åring:

Vi har bare automatbiler, men satser på kjøring i en av de likevel, selv om jeg ønsker at han skal ta lappen manuelt. Tipper han er motivert for å kjøre med meg. Mannen tror jeg må vente litt, de to er ingen god match på sånt og mannen er for nervøs.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 19:13   #13
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Husker ikke antall timer, men lappen hans kom på totalt 30 tusen. Dette er fem år siden.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 16:48   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Takk for deling, det var nyttig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-18, 22:58   #15
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kjøretimer hadde ditt barn? (bil)

Junior slapp unna med det obligatoriske og kun det, men han hadde i tillegg til å kjøre noe bilcross også øvelseskjørt helt latterlig mye, så noe annet ville forundret meg.
Når Vesla blir gammel nok kommer hun til å være fast sjåfør hvor enn vi skal, det er lurt med mye øvelse, når det tekniske ved å kjøre går helt av seg selv er det mye enklere å konsentrere seg om trafikk og regler.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no