Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 22:02   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Jeg tenker tidlig. Ungene har bursdag i august og i mangel på familie tenker vi gjøre som i fjor: Invitere de vennene våre med barn som de bruker å leke med på fritiden til en liten feiring i hagen. Tenkte kanskje droppe kaka i år(eller gjøre den mindre midtpunkt) og gå for isbuffet med ulike tilbehør. Klumpen kan ikke ha noe som engang inneholder spor av nøtter, mandler eller peanøtter i og ene gjesten kan heller ikke ha egg(men han tåler spor av).

Har dere forslag til tilbehør?
Til nå har jeg kommet på smarties. En venninne var nettopp i Danmark og kjøpte med en pakke for meg på taxfreen, veldig greit. Andre ting dere kjenner til som er uten de nevnte ting?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:05   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Frukt og bær
Frys After Eight og hakk de
Salt karamellsaus
Varm sjokoladesaus lagd av kakao eller f. eks Plamilsjokolade

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:05   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Hva med knuste kjeks? Jeg liker sånne digestive, men da en type uten nevnte ingredienser. Knust ananas, ulik kakepyntstrø, sjokoladesaus (du kan lage selv av kakaopulver, fløte og sukker som du varmer opp), jordbær, blåbær og bringebær. Seigmenn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:05   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Hva med hjemmelaget karamellsaus? Den som florerte her rundt juletider er fantastisk god, den inneholder da sukker, fløte, smør og litt salt. Ingen spor av verken egg eller nøtter der.

Sjokoladesaus dersom du finner sjokolade uten spor av nøtter. Spes med fløte.

Fruktsalat er veldig godt til is da.

Og marengs for den som tåler egg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:06   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

bær.

Rips, blåbær, jordbær, "varme skogsbær"

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:14   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Ah, ja, den karamellsausen hadde jeg glemt bort litt, den hadde jeg nemlig egentlig på lista - den må med!

Og fruktsalat ja, det hadde jeg i fjor med vaniljekrem til. Det slo mer an enn kaka. Men kanskje ikke fruktsalat denne gangen men f.eks lune bjørnebær? Eller karamelliserte epler?

Fryst after eight var også ett litt spesielt tips, det likte jeg selv om jeg selv ikke er begeistra for mint i isen min(gi meg heller after eight pakka rett fra kjøleskapet!).

Sjokoladesaus er nok heller ikke min greie men det er sikkert noe som vil slå an hos andre - noen som har velprøvd oppskrift?

Margens er godt men det utgår siden jeg vil at alt som skal settes fram kan spises av alle, iallfall av alle barna. De er så små at de skjønner ikke helt dette med allergier og tåler/ikke tåler.

Kokkosboller, fluff(aldri smakt, blir det som det som er inni kokkosbollene?), marsmellows er noe jeg ogå kom på som mulig nå.

Tror det kan bli mye på det bordet! Hører gjerne enda flere forslag om noen har!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:41   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Rørte jordbær, bananer i skiver, popcorn (!).

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:45   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

fluff(aldri smakt, blir det som det som er inni kokkosbollene

Nei, det har en mye seigere konsistens. Dersom det er mulig å bli seigere enn kokosbolleinnhold. Men det er tyngre liksom. Ikke godt i det hele tatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:47   #9
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det har en mye seigere konsistens. Dersom det er mulig å bli seigere enn kokosbolleinnhold. Men det er tyngre liksom. Ikke godt i det hele tatt.

Nei, det hørtes ikke mye godt ut. Men Delicato sine superlette fluffy kokkosboller derimot...hva skal vi med den isen egentlig?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:11   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Fluff som kjøpes ferdig på glass har ofte store mengder eggehvite og vi har opplevd manglende merking.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:13   #11
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fluff som kjøpes ferdig på glass har ofte store mengder eggehvite og vi har opplevd manglende merking.

Da skal jeg iallfall styre unna! Og selvsagt, jeg tenkte ikke på at kokkosboller var eggehvite i, da utgår det uansett. Jeg leser forøvrig alltid på innholdsfortegen og da er det skummelt at noe så viktig utelates fra ingredienslisten!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:22   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Da skal jeg iallfall styre unna! Og selvsagt, jeg tenkte ikke på at kokkosboller var eggehvite i, da utgår det uansett. Jeg leser forøvrig alltid på innholdsfortegen og da er det skummelt at noe så viktig utelates fra ingredienslisten!

Ikke alle kokosboller inneholder egg. Noen har masse eggehvite og noen er helt eggefrie. Det er enkelt å lage eggefrie kokosboller selv også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 11:29   #13
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Det er mogeleg å både kjøpe ferdig og lage marengs utan egg, dersom ein likar det til isen.

Eg kjøpte ein pose på Meny-butikken, men vi oppdaga ganske fort at det var ingen i denne husstanden som eigentleg likte marengs noko særleg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 11:34   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Salt lakris-strø og saus. Kjempegodt!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 12:51   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Kakestrø

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 13:05   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til is uten egg og nøtter/mandler/peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Sjokoladesaus er nok heller ikke min greie men det er sikkert noe som vil slå an hos andre - noen som har velprøvd oppskrift?

Jeg lager egentlig bare på slump. Jeg varmer opp fløte med litt kakaopulver, sukker og hjemmelaget vaniljesukker, og smaker til underveis. Det kan være godt med bittelitt finrevet appelsinskall og en liten teskje salt smør også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no