Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg servere på 17. mai?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 18:46   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hva skal jeg servere på 17. mai?

Vi blir 13, muligens 17, til bords, med smått og stort. 16. mai er breddfull av jobb, barnehagetog og svømmetrening. 17. mai er korpsoppfølging fra kl 8-14. Altså har vi ikke all verdens tid til matlaging. Men det skal være godt. Og ordentlig festmat.

Hva ville du servert?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 18:59   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Sodd

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:01   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Det æ'kke festmat på østlandet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:01   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Gryte av et eller annet slag, med godt brød/foccacia/rundstykker og salat?
Vi skal grille, skal visst bli opp mot 20 varmegrader her på østlandet.
Grillmat er jo ikke akkurat festmat, og kanskje upraktisk når det blir så mange.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:03   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Ja, opprinnelig tenkte jeg Coq au vin. Eller helstekt ørret med hollandaise. Men noe på grillen hadde jo også vært stas i finværet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:04   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Høh, skalldyr of some kind hadde jo vært grådig enkelt, da.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:05   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Vi skal grille.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:05   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Er det greit at jeg bare prater litt med meg sjøl sammen med dere?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:05   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Vi skal grille.

Men hva skal dere grille? Det er spørsmålet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:12   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Åh, skalldyr er enkelt og deilig 17.mai-mat!
Eventuelt grillpølser/hamburger til barna(voksne?) som ikke liker skalldyr.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:14   #11
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Reker er lurt. Dekk langbord, rull ut aluminiumsfolie på midten og legg rekene på. Masse deilig loff, majones, dill og sitron og boblende drikke, og du har et festbord.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:19   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Jeg ville grillet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:29   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Her grilles indrefilet av svin, pølser, kanskje noen burgere m.m. Indrefilet er utrolig godt synes jeg, og mye av tilbehøret kan enten tilberedes på forhånd - eller lages av gjestene hvis man er invitert til noen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:53   #14
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det æ'kke festmat på østlandet.

De hadde maifest i barnehagen i dag. De spiste selvfølgelig sodd.

: off topic:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:57   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi blir 13, muligens 17, til bords, med smått og stort. 16. mai er breddfull av jobb, barnehagetog og svømmetrening. 17. mai er korpsoppfølging fra kl 8-14. Altså har vi ikke all verdens tid til matlaging. Men det skal være godt. Og ordentlig festmat.

Hva ville du servert?

Vet ikke, jeg går bare stadig inn i tråden full av ærefrykt og beundring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:05   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Fenalår, flatbrød, rømme og eggerøre?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:08   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Reker som gjestene piller selv, kokt laks servert kald (du kan koke den dagen før), en enkel salat, rømme, agurksalat og en diger kjele med pølser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:08   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Vi har koldtbord som kan tilberedes en dag og to i forveien; spekemat, potetsalat, eggerøre, et par kalde fisk, en god salat, dressinger, brød/rundstykker, sommerskinke og en gedigen bløtkake.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:12   #19
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.653
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Noen som har tips til salater som holder seg i et døgn eller to?

Er det greit å lage potetsalat og eggerøre to dager i forveien?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:14   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Er det greit å lage potetsalat og eggerøre to dager i forveien?

Potetsalat går greit, men eggerøre bør være fersk. Men eggerøre smeller du jo sammen på få minutter, da, om det er det eneste du behøver å lage i siste liten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no