Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Fotball-VM i Qatar :sukk:

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-22, 10:57   #81
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Glemte helt å si noe mtp 13-åringen. Jeg nekter ham ikke å se kamper, men det blir ikke pottis og brus i stua sammen med mor denne gangen. Han kommer sikkert til å se en del kamper på rommet og noen hos kompiser. Og kanskje i stua når mor ikke er hjemme? Vi har snakket mye om det og han vet hvor jeg står.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 11:05   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Hos oss er det bare mannen som ser på en og annen fotballkamp på TV, og han har ingen planer om å se på VM.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 15:41   #83
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg ser på linkedin at multiconsult oppfordrer til 1 min stillhet i morgen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 16:04   #84
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.050
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg har ikke lest tråden, men irriterer meg over at hele verden finner på masse unnskyldninger for å se på. Hadde jeg fått viljen min hadde de sittet der uten verken lag eller publikum.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 00:32   #85
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.068
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Pocorn og politikk har en episode om VM. Den var underholdende og lærerik, kan sikkert være fin å høre sammen med ungdom også.


https://radio.nrk.no/podkast/popkorn...e-504bac85e0d1

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 09:51   #86
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg ser på linkedin at multiconsult oppfordrer til 1 min stillhet i morgen.

Obos stiller seg bak Multiconsult og gjør det samme. Så det på LinkedIn nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 09:56   #87
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Hvis det er et så vanskelig valg å stå over disse VM-kampene så er jeg i grunnen glad at jeg ikke forstår hvorfor det er et ekte dilemma.

For meg er ikke fotball viktig, og jeg vet ikke om noen annen underholdning som betyr så mye for meg at jeg ville fått kvaler i tilsvarende situasjon.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 17:18   #88
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg har ofte fulgt med på fotball-VM, såpass at da vi kjørte til Spania i 2010 ble ruta bestemt av hvor Mellomste og jeg kunne få sett de viktigste kampene. Men ikke i år. Det er uaktuelt. Vi har alt hatt diskusjonen om snooker og turneringer i slavestater, siden det i 2019 ble varslet et sånt opplegg for en av turneringene i 2020. Det ble ikke noe av, protestene var så massive at jeg tviler på at de prøver seg igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 18:56   #89
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.228
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg har ikke lest tråden, men irriterer meg over at hele verden finner på masse unnskyldninger for å se på. Hadde jeg fått viljen min hadde de sittet der uten verken lag eller publikum.

Enig med deg.
Jeg finnes ikke interessert i sport da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 20:40   #90
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Korrekt at listen er lang, men vi må også passe på å ikke gå i fellen å tenke at hvis ikke vi kan fikse alt, så er det ikke vits å gjøre noe. Vi må fri oss fra "men hva med..." og handle etter beste evne ved hver korsvei.

Akkurat det du skriver her er innmari viktig å huske på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 20:50   #91
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg var hos pappa i dag, og han hadde på VM. Jeg sa at det skulle vi ikke se på, så han slo over omsider. Tror egentlig ikke han så på, bare hadde det på. Men han skjønte ikke vitsen med å boikotte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 23:25   #92
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg synes ikke at dem som ikke er noe særlig interessert «ofrer noe» hvis de ikke ser på. Men såklart sees det på seertall så feel free. Her i huset har jeg en fra Nederland og såklart så han på i dag. Er man en så stor fan, er boikott utelukket. Jeg vil i alle fall ikke engang tenke på å nekte han. Hadde Norge vært med, regner jeg med at veeeldig mange hadde sett på

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 23:29   #93
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg synes ikke at dem som ikke er noe særlig interessert «ofrer noe» hvis de ikke ser på. Men såklart sees det på seertall så feel free. Her i huset har jeg en fra Nederland og såklart så han på i dag. Er man en så stor fan, er boikott utelukket. Jeg vil i alle fall ikke engang tenke på å nekte han. Hadde Norge vært med, regner jeg med at veeeldig mange hadde sett på

Ditto

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 05:22   #94
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg synes ikke at dem som ikke er noe særlig interessert «ofrer noe» hvis de ikke ser på. Men såklart sees det på seertall så feel free. Her i huset har jeg en fra Nederland og såklart så han på i dag. Er man en så stor fan, er boikott utelukket. Jeg vil i alle fall ikke engang tenke på å nekte han. Hadde Norge vært med, regner jeg med at veeeldig mange hadde sett på

På generelt grunnlag vil jeg si at det går fint an å være heftig og engasjert fan av en idrettsgren og/eller nasjon, og likevel boikotte. Det kan til og med føles lett, et enkelt valg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 06:54   #95
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.360
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hadde Norge vært med, regner jeg med at veeeldig mange hadde sett på

De aller fleste, i hvert fall om man er en smule interessert i fotball, er ikke "edlere" enn dette. (Jeg snakker nå om "mannen i gata", ikke om folk flest her inne på FP. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:16   #96
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg synes ikke at dem som ikke er noe særlig interessert «ofrer noe» hvis de ikke ser på. Men såklart sees det på seertall så feel free. Her i huset har jeg en fra Nederland og såklart så han på i dag. Er man en så stor fan, er boikott utelukket. Jeg vil i alle fall ikke engang tenke på å nekte han. Hadde Norge vært med, regner jeg med at veeeldig mange hadde sett på

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

De aller fleste, i hvert fall om man er en smule interessert i fotball, er ikke "edlere" enn dette. (Jeg snakker nå om "mannen i gata", ikke om folk flest her inne på FP. )

Hva slags folk kjenner dere? Jeg kjenner massevis av folk, fra mange ulike land, som boikotter og som sier det er fullstendig selvfølgelig. Til og med to som lever av å kommentere fotball boikotter. Man trenger ikke være spesielt edel for å ikke synes at grove brudd på menneskerettigheter ikke egner seg som underholdning.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:30   #97
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.360
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva slags folk kjenner dere?

Opptil flere av de folkene jeg kjenner som er fotballinteressert, hadde altså sikkert kommet til å sett på VM dersom Norge hadde vært et av deltakerlandene. Jeg menger meg tydeligvis med bermen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 07:31   #98
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Det som er så frustrerende her i tillegg, er tanke på hva fotball-VM egentlig kan være, så kontrasten blir så stor. For let's face it, uansett hvor mye eller lite interessert man er, fotball står i en særstilling når det gjelder å ha en samlende effekt på folk, og skape felles entusiasme og engasjement på verdensbasis. Det kan virkelig ikke sammenlignes med snooker eller travsport. Det er mer enn bare et idrettsarrangement eller en hobby, det er vel kanskje bare OL som kan sammenlignes. Det gjelder også den mikroskopiske effekten av en personlig boikott, og jeg tror det medvirker til at mange ikke ser vitsen. Det er snakk om flere milliarder mennesker som likevel følger med, og det blir da vanskelig for en enkelt person å motivere seg for å boikotte. Ja, "tenk om" alle disse milliardene hadde boikottet, for en effekt det hadde hatt, men de gjør jo ikke det. Alle er ikke engang enige om at det er det riktige å gjøre, selv om de er motstandere av det som skjer. Så jeg tror de fleste som boikotter gjør det vel først og fremst for å føle seg bedre med seg selv, fordi de får et personlig ubehag ved å se på og føle at de bidrar. Ikke fordi de egentlig tror at det faktisk har noe å si, fra eller til, for det ville være utrolig naivt. For meg personlig er det ikke noe tap, og jeg ser heller ikke på, nettopp fordi det hele gir meg avsmak, ikke fordi jeg tror mitt bidrag hjelper. Og jeg ser ikke på meg selv som en bedre person enn dem som ser på en og annen kamp. Det vil vel kanskje merkes at det er et noe lavere seertall i år enn ved andre VM, men jeg tror fortsatt at det er alle protestene, all diskusjonen og den negative publisiteten som vil være det som til slutt påvirker FIFA mest. Og det er faktisk ikke vanlige folk som er glade i fotball som er skurkene her. Det er regimet i Quatar, som driver med sportsvasking, diskriminering og undertrykking, og ikke minst FIFA, som tillater det, og som velger å tildele mesterskapet til et sånt land. Så noe som gjør det ekstra trist er at i stedet for å være samlende blir det heller splittende, og får ellers oppegående fornuftige folk til å begynne å slenge dritt til dem de har rundt seg i stedet for å plassere ansvaret der det ligger, anklage folk som ser på for å sette hobbyen sin høyere enn menneskeliv og lignende bedritne beskyldninger. Fy flate.

Jeg merker dette er nesten som en slags sorg hos guttungen. Han har gledet seg helt siden sist VM, planlagt hvordan han og venner skal samles og se kamper og lage sosiale sammenkomster, snakket om hvilke lag de skal følge med på etc. Og særlig etter et par år hvor alt har vært avlyst eller bare halvveis. Men disse pampene og pengegriske og maktsjuke despotene ødelegger alt, og tar fullstendig gleden fra det hele, og det tror jeg gjelder utrolig mange. Han har sett et par av kampene, men det er liksom ikke det samme som det kunne, og burde ha vært, alt det negative rundt som tar fokuset vekk fra fotballen. Vi har mange diskusjoner hjemme om det som skjer, og han er tydelig opprørt over hvordan FIFA får holde på. Helle arrangementet er en stor farse, rett og slett.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-22 kl 08:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 09:36   #99
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva slags folk kjenner dere? Jeg kjenner massevis av folk, fra mange ulike land, som boikotter og som sier det er fullstendig selvfølgelig. Til og med to som lever av å kommentere fotball boikotter. Man trenger ikke være spesielt edel for å ikke synes at grove brudd på menneskerettigheter ikke egner seg som underholdning.

Eg kjenner ikkje eit einaste menneske RL som boikottar, det lese eg berre om på SoMe og andre medier. Og er aktiv i fotballklubb i toppfotballen så det er MANGE fotballinteresserte i min bekjentskapskrets.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 09:52   #100
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg kjenner mange som ikke ser på. Det er gjerne folk som (i likhet med meg) er bare middels interessert til vanlig, og som vanligvis mobiliserer interesse når det skjer noe ekstra, som når det er VM, som bare blir dratt med av engasjementet og "er med på festen" (slik som jeg også følger med litt mot slutten av mesterskapene i håndball, uten å følge med ellers, eller ser ski når det er store mesterskap men ikke gidder å se et vanlig WC-renn). Mange av disse lar være å se nå, fordi de bare har mistet helt lysten og interessen på grunn av alt det negative og kritikkverdige rundt. Det er rett og slett ikke gøy lenger, og da er det ingen vits. På samme måte som jeg ikke lenger greier å engasjere meg i Tour de France etter alle dopingsakene. Ikke fordi jeg aktivt boikotter, men fordi jeg har mistet interessen og ikke synes det er gøy lenger. Dette tror jeg gjelder de aller fleste jeg kjenner.

Jeg kjenner også en del som er liksomboikottere, som uansett ikke ville sett på, men som nå roper veldig høyt om at de boikotter, og at alle andre burde gjøre det og de som ikke gjør det er hensynsløse drittsekker, og generelt snakker veldig ned alle som ser fotball og idrett generelt (og som vanligvis ikke liker idrett). De er nesten mer opptatt av å rakke ned på andre enn av saken. Også kjenner jeg en del genuint fotballinteresserte, som ser utvalgte kamper, og som ellers er veldig engasjert i alle problemstillingene rundt, leser alt om VM, om konfliktene, diskusjonene, organiseringen, bakgrunnen som kan mye og har mange meninger om det som skjer, og diskuterer masse. Også kjenner jeg også noen veldig få som faktisk har tatt et valg om å boikotte, som også er genuint fotballinteresserte, og ellers helt klart ville ha sett. Som min kollega som er aktivt medlem i supporterklubben til RBK, der supporterklubben har aksjonert med banner og protester på kamper, og tatt et felles standpunkt om å boikotte, og hen forholder seg fullt og fast til det (til og med uten å rakke ned på dem som velger annerledes). Så er det vel noen ytterst få jeg kjenner som bare er bevisstløse og ukritiske, som ser på uten å reflektere noe særlig over det, men det blir færre og færre for det har blitt nærmest umulig å være likegyldig.

De fleste jeg kjenner som er interessert i fotball er også veldig opptatt av alt det som skjer utenom, og både vet, snakker om og tenker mye på det, er svært kritiske til FIFAS håndtering av situasjonen, og heier på Klaveness og andre som sier fra.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-22 kl 10:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no