Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 14:58   #681
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Våre har i alle år bodd i skuffen med juleduker, så jeg var rimelig lang i maska når jeg åpnet den og fant bare en.


Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:05   #682
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

Ja, de har dem jo gjennom hele jula, og tar dem inn på rommene sine etc. Og så er det om å gjøre å passe på at de kommer med, når julepynten pakkes bort. Har i grunnen alltid gjort det, men det ser ut til å ha skjedd en glipp i fjor. Ja ja, får ta en liten leterunde. Det er i alle fall ingen som har tatt dem med ut av huset, så de må jo være der et sted.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 17:31   #683
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.475
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Her bakte jeg lefser med ungene forrige helg, det hadde ikke gått uten. Lagde halv porsjon og selv da var gutten her lei av å kjevle etter 1/4, men han fullførte likevel! Så skulle alt annet være på vent til etter den store forestillingshelga nå i helga som var. Men nå føler jeg at jeg ikke kan bake pga hinsides strømpriser. Min bror har bursdag i dag og er invitert på middag. Pris rundt da? Nesten 900øre kWh! Og jeg vil jo følge tradisjonen med ungene og bake lussekatter også! Håper det roer seg litt ned igjen snart. Har visst sagt ja til å bli med broren min å handle til ungene også. Hyggelig at han gjør det men jeg er litt tom for idéer og han har aldri egne ideer heller. Nei, nå ble dette litt negativt! Så, det positive er at jeg er nesten helt ferdig å handle julepresanger, må bare pakke inn de siste. Ingenting annet er klart men klisjémessig blir det visst jul likevel.

Det blir visst billigere i 22-tiden, så du får bake da. Snart lønner det seg vel (nesten) å kjøpe julekaker fra bakeri.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 18:19   #684
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har fått korona, så her bakes ingenting foreløpig siden det er meg som initierer denslags. I år blir det uansett minimalt, vi skal lage pepperkaker og svigermor skal lage kakemenn til oss, og så må jeg ha glutenfri aniskringler. Ellers blir det nok lite siden det uansett ikke blir spist så mye. Jeg føler veldig at jeg trenger krumkaker, men så spiser jeg jo ikke så mye av det, og ingen andre vil ha. Såeh, veldig nedskalert.

Men jeg vet hvor julestrømpene til ungene er, da! Og nesten alle gaver er i boks, og jeg kan skrive julekortene til medarbeiderne mine når jeg bare blir litt mindre dårlig. Ordner seg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 18:23   #685
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

God bedring Ingling!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 18:25   #686
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Blir visst risboller her i kveld, for minstejenta skal ha med noe godt til avslutning på fritidsaktiviteten sin i morgen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 18:31   #687
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

God bedring ingling.

Mannen og lillesøster er på pepperkakebaking med klassen. Jeg har laget karameller og pepperkakedeig som jeg skal bake ut senere i uken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 18:54   #688
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har pyntet hele huset i dag, inkludert satt opp juletre. Trengte noe å fokusere på etter at mannen dro fra oss 1.advent. Prøver HARDT å kose oss.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 19:16   #689
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.785
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

God bedring, Ingling.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:17   #690
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.475
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

God bedring, Ingling

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:38   #691
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.446
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det blir visst billigere i 22-tiden, så du får bake da. Snart lønner det seg vel (nesten) å kjøpe julekaker fra bakeri.

Har ofte ikke mer å gå på da og heller ingen barn våkne til å være med for kos og hjelp. Men det er nesten så jeg burde ta noen ensomme nattevakter ja. Vi kan ikke kjøpe pga allergi, men det er helt sant at det lønner seg nok snart!

Har ikke sett etter våre julestrømper men de dukker vel opp når vi drar frem for å pynte. Alt det jeg skal stille med oppi er kjøpt inn. Jeg aner ikke om mannen er klar med noe til min, men får hinte litt til uka.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 22:00   #692
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.475
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Acino: Du får hinte ekstra hardt.

Det er dårlig med julebakst her, gitt. Må ta meg sammen. Kokosmakroner går jo fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 22:12   #693
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.220
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi skal bake cookies, og kanskje en ladning pepperkaker. Vi vant en julekurv med en pakke pepperkakedeig oppi, så den bør brukes.

Ellers må jeg henge i og brodere på julestrømpene jeg har strikket. 13 strømper er strikket, men ingen er foreløpig brodert på. Den ene må vente, siden den er strikket til en foreløpig navnløs niese som skal bli født i mars.

For julestemning kan jeg anbefale podcasten med samme navn. En god porsjon kos på vei til jobb. Bare sju arbeidsdager igjen til juleferie!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 10:13   #694
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.973
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har mange sorter, men det er fordi jeg er dum og bruker baking som tidsfordriv, og jeg har funnet ut at de fleste julekaker slett ikke er avanserte å lage, noe jeg alltid har trodd. MEN: Det anbefales ikke! Jeg spiser alt selv, og det merkes på kroppen. Ingen andre har lyst på, og vi skal ikke ha noe selskap annet enn litt besøk på julaften. Jeg baker altså ikke for gjester, men for oss selv, og vi voksne har slett ikke godt av all den spisingen. Som JEG bedriver. Det er faktisk et problem…

Uffda. Beklager litt, men jeg fniste/lo av innlegget ditt. Du skriver så bra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 10:26   #695
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

10 dager igjen!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 10:26   #696
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.973
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Min plan i dag:

  • Finne julegjørelista,
  • Bake ut resten av berlinerkransdeigen
  • Skrive julekort
  • Et par ting til fra gjørelista, hvis jeg finner den

Det bør holde, jeg skal også besøke Mutter'n og vil være i god form til det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 11:33   #697
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ja, tenk bare ti dager igjen, det går unna. I kveld kjøper vi juletre. Jeg må huske å skrive ut pakkelapper til alt som skal sendes i posten og ta det med samtidig. Pepperkakedeig ble laget i går og jeg tror jeg baker ut i dag. Karamellene i går ble gode, men litt myke. Vi spiste halvparten med en gang () og jeg tror jeg lager en ny runde og lar dem koke ørlite lenger.

Når fredag er over har mannen og jeg juleferie. Mens barna er på skolen mandag tenker jeg vi tar en liten vaskerunde. Ikke noe store greier, men kjellerstua har desperat behov for både rydding og vasking. Det er stort sett barnas domene og de rydder en del, men det trengs en ordentlig runde likevel. Litt gulvvask i hovedetasjen og på badene må vi også få gjort. Ingen stor julevask, men en siste vask av viktige områder før julen. Trappene vasket jeg forrige uke og i morges slengte jeg sofaputetrekkene i maskinen, så da er det gjort.

Vi har sett oss gjennom de fleste obligatoriske julefilmene. I helgen blir det Alene Hjemme 1 og 2 og så skal lillesøster og jeg se Love Actually. Jeg tror barna gjerne vil se A Christmas Carol med Jim Carrey også, den tar vi nok en kveld neste uke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 11:53   #698
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Juletreet henter vi på søndag, med selvhogst på en gård i utkanten av byen. Har et håp om at vi skal få hugget juletre i snø i år, ikke i plussgrader med regnvær og hålke, som det har vært noen år. Det skal bli slutt på den voldsomme sprengkulda som har vært de siste dagene, men snøen vil nok bli liggende likevel.

Så må jeg visst bake mer julebrød. Julebrød med smør og brunost er visst svært gunstig som tentamensmatpakke, i følge ungdommene i huset. Så av de fire runde små brødene jeg bakte er det nå bare ett igjen i fryseren, og et halvt et på benken.

Ellers har jeg vært ute en tur på julemarkedet i lunsjen (rett utenfor jobbdøra), og fått kjøpt en bit med sylte, noen potetlefser og litt røykelaks.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 12:09   #699
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julebrød/julekake med smør og brunost er fantastisk. Jeg har ennå en julekake i fryseren, men tror jeg må bake mer. Jeg har i alle fall tre pakker sukat (vi elsker sukat i julekake, rosiner har derimot ingenting i bakst å gjøre ) liggende i skapet klare til nettopp dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 12:11   #700
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.602
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

JEg tror jeg bare må bake julebrød i år, har ikke gjort det i det siste, men mamma minnet meg i helgen p åat alle ungene liker det, MED rosiner, og da tenker je at det bre er å kjøre på, jeg må bare finne tid en kveld, det må jo bli bra. Mellomste kan ikke spise brunost da desverre, den er jo stappfull av laktose, men...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no