Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva syns dere om dette bildet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 10:12   #41
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

De bildene der blei jeg faktisk skikkelig uvel av. Det er noe merkelig over alle bildene. Hva i all verden tenker han på når han maler disse bildene?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 10:27   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og som kapper hodet av babyen når den er født?

Jeg oppfatter ikke barna på maleriet som virkelige barn, jeg oppfatter de mer som kvinnens tanker om dem. At hun er engstelig for at det skal være noe galt med barnet.

All kunst er jo gjenstad for tolkning, jeg synes det er enklest å tolke bilder ut fra min egen magefølelse. For meg var dette et noe grått, kjedelig og intetsigende bilde. Jeg reagerer sterkest på fargene i bildet merker jeg. Jeg tror ikke på ånder eller overnaturlige hjelpere og det er sikkert derfor jeg får den assosiasjonen.

Jeg synes det som er aller mest spennende med kunst er at den taler direkte til oss, via assosiasjoner og våre egne fortolkninger. Jeg som person er en like stor del av kunsten som kunstneren.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:38   #43
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Det er interessant å lese alle tolkningene på disse bildene. Han klarer hvertfall å sette igang følelser og tanker hos de fleste!

Jeg klarer ikke se noe grotesk i bildene? Bildet Skremmeren trekker frem fikk meg til å tenke på det å finne seg selv, å flyte i vakuum.... Bildet dere vurderer å kjøpe minner meg om det å være mor og forelder. Ikke grotesk i det hele tatt.

Kunst er subjektivt og skal vekke følelser, signerer forøvrig -ea- med at kunst ikke skal være dekor! Vi har et bilde av en kjent dansk kunstner, jeg forstår ikke bildet, jeg sliter litt med det, men jeg står stadig vekk foran det og lurer og ser. Vi får alltid kommentarer på bildet. Det synes jeg er kjempeflott!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:40   #44
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og som kapper hodet av babyen når den er født?

Dette er DIN versjon av bildet, det betyr ikke at det portretterer barnemord!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:45   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Det gjør det vel!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:46   #46
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Uff, det ser ut som dauen har tatt kunstneren også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:06   #47
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Fikk som mange andre her skikkelig dårlige assosiasjoner da jeg så bildene. Satt faktisk her og fikk frysninger på ryggen...
Det er jo i allefall ikke tvil om at det er bilder som engasjerer den som ser dem.
Liker dere bildet, så slå til

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 11:30   #48
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Paa "uten tittel II" ser det ut som det kommer en katt ut av magen paa dama. Merkeliiiig. Groent liv var ganske stilig. Spreke farger. Babyene var ikke ekle, for de saa ut som dukker. Vokteren var bare ekkelt, men ikke saa mye paa grunn av babyene, heller paa grunn av underlivet til dama.
Synes jeg da.
Hadde ikke hatt problemer med aa kjope det bildet Mams spoer om, bortsett fra at jeg har mye annet jeg burde brukt penger paa foerst da.
Det hadde fine farger og var ikke ekkelt for meg.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:39   #49
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det gjør det vel!

Du er søt når du furter

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 23:33   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Skal kunst bare være "koselig"? Kunst skal vekke reaksjoner, og det gjør jo bildene hans, det viser denne diskusjonen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:44   #51
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Uff, det ser ut som dauen har tatt kunstneren også.

Hvordan kunstneren ser ut har da ikke noe å si på hvordan bildene er da.
Utseende er noe vi er født med og ikke noe vi kan gjøre noe med uten å bruke endel penger på det. (og ukjente kunstnere har vel ikke al verden av de...)

Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an med bildet.
Dt vil ikke være aktuelt for oss å betale full pris for bildet, det har vi ikke penger til.
Men mannen min har hjulpet han mange ganger og vi har fått beskjed om at vi skulle få en bra pris om vi valgte en av bildene hans.
(skulle gjerne hatt det bildet av den grønne babyen jeg så på utstillingen jeg da men)

Morsomt å se at bildene hans engasjerer i allefall.
Liker ikke alle bildene hans jeg, så langt derifra.
Men vet også hvor "anderledes" bildene blir når man ser de i virkligheten

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 16:06   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om dette bildet?

Jeg fikk vonde assosiasjoner av det bildet der - av blod og død... nei huff...

Jeg ser det er bra lagd, og det vekker følelser som kunst skal gjøre - men for meg ville det være galt å henge det opp på veggen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no