Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Finnes det FIN julepynt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 21:21   #41
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

denne var sinnsyk kul!!!!

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:30   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Dette er fin julepynt:



__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:35   #43
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

For de som bor rundt Oslo eller i Follo, så har Dorothea på Vinterbro nydelig julepynt! Ikke pynt for minimalistene... mer for nostalgikere .

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette er fin julepynt:



Nydelig!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:37   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

...og her er ennå mer FIN julepynt:




__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:54   #45
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg liker også mest nostalgi, har det som stil her fra før, litt iallfall
Den jeg viste kunne man brukt til herdag og tenker jeg... men den hadde nok vært fin med litt sånn pynt nederst, men da blir vel hele greia "ødelagt"...

Nei nostalgi er skikkelig fint og julete og norske flagg må alltid være på juletreet, iallfall her hos oss

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:18   #46
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg liker best hvit julepynt, gjerne med mye lys og litt bling-bling. Liker Herstal sine juleting, har "juletre" med lys og en krans med lys. De er hvite og ser litt sånn "frostet" ut.

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:29   #47
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker designet på min Georg Jensen adventslysestake:


Denne sikler jeg på også, men i messing da.
Kanskje nissen kommer med en førjulsgave i år....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 22:59   #48
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker designet på min Georg Jensen adventslysestake:


Hvor får man kjøpt en sånn en hen a? Den var skikkelig lekker!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 10:33   #49
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg hadde samlet julepynt fra jeg var 13-14 år, fått i gaver fra alskens tanter og slekt, det var glitter og stas, og gruelig stygt det aller meste. Så for to år siden tok jeg grep, og kvittet meg med alt. Heretter skulle det bare være hjemmelaget julepynt, man er da litt kyndig med symaskin og tråklenål

Vel, det jeg IKKE tok med i beregningen i denne prosessen var:
- to uker igjen til jul. Man skal altså være mer enn gjennomsnittlig interessert i egenlaget julepynt for å rekke å julepynte en hel leilighet med egenlaget pynt.
- jeg er ikke på langt nær hverken så flink, eller så tålmodig som jeg burde være, for å satse på kun hjemmelaget julepynt

Men det ble da litt jul alikevel, jeg rakk å lage et Tilda nissepar.


Så har jeg masse røde julestjerner. Og både røde og blånisser fra Hadeland, i tillegg til noen engler fra samme sted.

Så fyller jeg et stort gammelt trau med masse klementiner (eller er det mandariner ) og legger Ferrero Rocher sjokolader (gullkulene dere vet) i mellom, veeldig julete, synes jeg da!

Åsså har jeg en stor bolle hvor jeg legger alle julekort, det er nesten den fineste julepynten, synes jeg.

Så det er enkelt, og kanskje ikke så veldig typisk julete, men vi er veldig fornøyd selv da.

I år må vi visst ha juletre, så da må jeg kanskje ut og se om jeg finner noe pen pynt.

Første året med juletre inne, vi har ikke tatt sjansen på at bikkja skal skjønne forskjellen på et tre ute eller et tre inne (hurra, eget tissetre i stua, det kunne jo blitt interessant på slutten av jula...) men nå må vel skrekken for det, vike for det å gi snuppa gode juleminner!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:51   #50
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Jeg tenker også litt som Gerbera - det trenger ikke være julepynt/juledingser som skal til for å skape julestemning. Blomster (julestjerner, amaryllis, røde tulipaner osv), masse levende lys osv er minst like stemningsskapende som nisser og engler. Jeg har en stor bolle i stål som jeg alltid fyller med mørkerøde epler f.eks. En pen skål med nøtter, et fat med appelsiner (gjerne med nellik i - det lukter jo så godt)...

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 12:58   #51
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Så fyller jeg et stort gammelt trau med masse klementiner (eller er det mandariner )

Det er nok klementiner du har, det selges nesten ikke mandariner i Norge. Klementiner er en krysning mellom mandarin og noe annet (pomerans, tror jeg).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:07   #52
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Hvor får man kjøpt en sånn en hen a? Den var skikkelig lekker!

Jeg så i en annonse at David Andersen har den i Oslo i hvert fall. Prisen lå mellom 700 - 900 kr mener jeg å huske, avhengig av om du vil ha stål eller messing.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 14:23   #53
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det FIN julepynt?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er nok klementiner du har, det selges nesten ikke mandariner i Norge. Klementiner er en krysning mellom mandarin og noe annet (pomerans, tror jeg).

Takk

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no