Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ditt beste vasketips og triks?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-20, 02:35   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ditt beste vasketips og triks?

Hva er ditt supertriks? Wc-rens eller bakepulver eller eddik eller hvasomhelst? Jeg er ute etter smarte triks som gjør rengjøringen lekende lett og gir overraskende gode resultater med minimal innsats. Intet mindre.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 02:44   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Vaskehjelp. Neida. Joda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 03:47   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

De vindusklutene fra Nille. Og viktig å ikke bruke vaskemidler i vannet (jeg tenkte nemlig en liten dæsj ville gjøre susen første gangen jeg forsøkte de...).

Jeg er fortsatt overrasket over resultatet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 09:20   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Jeg er veldig glad i Jif-moppen min. Og de tørre moppegreiene man fester på (Støvmagnet?). Bruker dem flere ganger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 09:21   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Do-vaskemiddel fra Europris (Effekt) er GENIALT til å få helt ren dusj innvendig. Jeg heller dovask i dusjen, bruker en gammel oppvaskkost til å fordele det rundt og gni litt på de verste stedene. La stå i 15 minutt, skyll bort alt, og det er helt rent.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 09:22   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

De vindusklutene fra Nille. Og viktig å ikke bruke vaskemidler i vannet (jeg tenkte nemlig en liten dæsj ville gjøre susen første gangen jeg forsøkte de...).

Jeg er fortsatt overrasket over resultatet.

De anbefaler jeg også. Bruker dem utenpå dusjveggen. (Mest fordi jeg aldri vasker vinduer..) Inni dusjen bruker jeg Norenco Glassfornyer. Beste jeg har prøvd, men heller ikke det tar alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 09:23   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

For å vaske do effektivt, kjapt og enkelt bruker jeg sånne engangs-dokluter som ser ut som våtservietter. Elsker det! Vasker do kjempeofte fordi det er så enkelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 09:25   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Do-vaskemiddel fra Europris (Effekt) er GENIALT til å få helt ren dusj innvendig. Jeg heller dovask i dusjen, bruker en gammel oppvaskkost til å fordele det rundt og gni litt på de verste stedene. La stå i 15 minutt, skyll bort alt, og det er helt rent.

Er det ikke vanskelig å fordele og gni mens man står på utsiden? Jeg får ikke det til. Derfor vasker vi alltid dusjen mens vi likevel står inni. Og da tør jeg ikke bruke så sterke saker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 12:00   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Tror jeg har nevnt det før, men blanding av zalo og eddik, og smør det utover dusjveggene. Drikk en kopp kaffe. Skyll av og voila!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 12:30   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

For å rense vannkokeren, ha i et par ss sitronsyre, kok opp og det blir så blankt og fint og fritt for kalk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 12:34   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Tror jeg har nevnt det før, men blanding av zalo og eddik, og smør det utover dusjveggene. Drikk en kopp kaffe. Skyll av og voila!

Blir ikke eddik-lukten hengende igjen? Jeg hater den lukten så ufattelig intenst. :grøss:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 13:18   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Blir ikke eddik-lukten hengende igjen? Jeg hater den lukten så ufattelig intenst. :grøss:

Jeg bruker alltid eddik som skyllevann i vaskemaskinen. Klærne lukter ikke eddik.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 13:34   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Blir ikke eddik-lukten hengende igjen? Jeg hater den lukten så ufattelig intenst. :grøss:

Skyller godt over veggene med varmt vann. Syns ikke lukten henger igjen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 13:35   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For å vaske do effektivt, kjapt og enkelt bruker jeg sånne engangs-dokluter som ser ut som våtservietter. Elsker det! Vasker do kjempeofte fordi det er så enkelt.

Jeg bruker helt ordinære våtservietter innimellom for å vaske over litt ekstra. Tror de er rimeligere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-20, 16:09   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det ikke vanskelig å fordele og gni mens man står på utsiden? Jeg får ikke det til. Derfor vasker vi alltid dusjen mens vi likevel står inni. Og da tør jeg ikke bruke så sterke saker.

Jeg syns ikke det. Jeg har på alle veggene som er lett tilgjengelig først (må trå inn i kabinettet litt da), også drar jeg en og en vegg for, og har på bak.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 15:23   #16
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

For å fjerne belegg i kaffekanne og termos har jeg oppi en dæsj bakepulver, litt glovarmt vann, rister godt, tømmer ut, og voila! Skinnende blanke!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 15:40   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Noen Kjappe tips til å få blomstervase rene? Når vannet med halvvisne blomster har stått i litt for lenge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 17:43   #18
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Noen Kjappe tips til å få blomstervase rene? Når vannet med halvvisne blomster har stått i litt for lenge.

Hvis det er vanskelig å komme til i vasken med oppvaskbørste, kan du ta i varmt vann, oppvaskmiddel og litt ris. Rist på vasen, og risen skrubber vekk ting som har satt seg fast. Oppvaskmaskinpulver kan også brukes.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 18:46   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvis det er vanskelig å komme til i vasken med oppvaskbørste, kan du ta i varmt vann, oppvaskmiddel og litt ris. Rist på vasen, og risen skrubber vekk ting som har satt seg fast. Oppvaskmaskinpulver kan også brukes.

Lurt med ris. Skal prøves.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 23:18   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste vasketips og triks?

Tja, superenkelt er det vel ikke det jeg gjør, men relativt greit og gir bra resultater syns jeg: Mikrofiberklut fuktet godt i varmt vann og ikke noe såpe av noe slsg. Alt støv og det meste skitt går lett av om kluten er fuktig og varm nok. Jeg skyller kluten ganske ofte. I badekaret hender det jeg trår til med jif og i doskåla det samme. Jeg synes det går raskt og det stinker ikke renholdmidler, noe jeg fort får vondt i hodet av. Det er derfor jeg kaller det stank, ikke for å være ekkel. Lover.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no