Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-20, 23:36   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dette er ikke noe for meg kjenner jeg... Jeg vil bare plante og høste. Ikke stelle og stulle

Det spørs jo litt hvor du bor da, hvis du bor et sted sør der det er litt ...eh stabilt varmt så kan det jo gå bra, men du bør ha ting stående en lun plass. Hvis du planter sukkererter og gulrot så er sjansen stor for å lykkes.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 11:48   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dette er ikke noe for meg kjenner jeg... Jeg vil bare plante og høste. Ikke stelle og stulle

Om du finner oppskriften på det, så tror jeg mange proffe gartnere vil ha den.

Men det er ikke veldig mye styr med tomat, paprika og chili. Enda mindre om du beholder dem i potte i stedet for å sette dem i jorda. I ei potte er det lettere å sørge for passe med vann, enn det det er i jorda. Så det eneste du trenger å "stelle og stulle" er sørge for lys, varme, stor nok potte og passe med vann.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 13:48   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Tomat bør knipes litt tyver på og lukes litt i. Og hvis det er sykt masse blomster utpå sommeren så bør man stoppe veksten hvis det skal bli modent.

Agurk er gøy da. og jeg prøver gresskar i år. Man må også stelle og stulle på den måten at man må fjerne brunsnegler og annet utøy.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 09:45   #24
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Gresskar er gøy! For noen år siden satte jeg ut en gresskarplante, men da sneglene spiste alle bladene regnet jeg den som død og tapt. Utpå høsten skulle jeg rydde opp, og fulgte stengelen over mot naboen (det var mest småkratt og rot hos oss begge akkurat der). I enden av stengelen sto det plutselig et gresskar og ventet!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:41   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Gresskar er gøy! For noen år siden satte jeg ut en gresskarplante, men da sneglene spiste alle bladene regnet jeg den som død og tapt. Utpå høsten skulle jeg rydde opp, og fulgte stengelen over mot naboen (det var mest småkratt og rot hos oss begge akkurat der). I enden av stengelen sto det plutselig et gresskar og ventet!

Så gøy! Jeg har tre planter i år (inne nå) og tenker plante de ut på 3 forskjellige steder i hagen, men den ene skal få stå direkte i komposten.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no