Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-19, 14:42   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Jepp - det vil jeg ha!

Helårsdyne. Noen som har og vil anbefale? Noen som vet i fysisk butikk Oslo/Akershus?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 15:03   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Helårsdyne er ikke såååå lett mtp at vi kan ha store endringer i temperatur sommer og vinter.
Men har du samme temp på soverommet sommer som vinter, blir det enklere.
Fru Lyng kan bestille til deg.

Har hørt at KID og IKEA kan ha, da de målene ikke er helt kommet seg inn i standardstørrelsen så kan det variere med utvalg av sengetøy i Norge.

Skal du ha helårs, uansett hva du skal ha, så vil jeg anbefale 100% dun. Blander du inn fjær så vil det miste lettheten og pusteegenskaper. I dundyner er fjær kun fyllebøtter. Ikke varmer det og ikke puster det. Laveste blanding jeg anbefaler er 90 dun, 10 fjær.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 15:07   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Tror vi har kjøpt vår på ikea, vi har totalt 3 stk i den størrelsen, hadde tidligere en sånn 4 sesongs som består av en tynn sommerdyne som kan kobles sammen med vår-høst dynen til vinterdyne.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 17:02   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Jeg har dundyne i den størrelsen fra Ikea. Elsker den. Eneste minus er når det skal skiftes dynetrekk, men det er vel verdt det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 17:06   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Jeg har en rutesydd dundyne fra Ikea str 220*240. Den er nydelig. Husker ikke hva den heter, men ta en tur ut dit, de har flere typer. Jeg har hatt min i flere år, den er fortsatt luftig, varm og lekker. De har bra utvalg i sengetøy også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 17:12   #6
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

IKEA har 240x220. Jeg har stor dobbeldyne i tre forskjellige tykkelser derfra. Elsker disse!

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 17:29   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Mannen har dobbeltdynen fra IKEA for å få den ekstra lengden. Han er godt fornøyd.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 20:42   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Skal du ha helårs, uansett hva du skal ha, så vil jeg anbefale 100% dun. Blander du inn fjær så vil det miste lettheten og pusteegenskaper. I dundyner er fjær kun fyllebøtter. Ikke varmer det og ikke puster det. Laveste blanding jeg anbefaler er 90 dun, 10 fjær.

Ja det er det vi har nå, 100% dyn - også har vi en dobbeltdyne hver. Men så skal vi liksom prøve oss på et eh, "felles" stunt da Min dyne er flere hakk dyrere enn hans og det merker vi godt - min er fnugglett og duger i alle temperaturer mens hans er litt tung og klam. Men min begynner å bli gammel og må uansett byttes ut så derfor ser vi på noe litt mer "romantisk".

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 20:43   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har en rutesydd dundyne fra Ikea str 220*240. Den er nydelig. Husker ikke hva den heter, men ta en tur ut dit, de har flere typer. Jeg har hatt min i flere år, den er fortsatt luftig, varm og lekker. De har bra utvalg i sengetøy også.

Men er IKEA sine bra nok altså? Jeg har liksom en fordom om at IKEA sine ikke skal være bra nok

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 20:47   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Jeg sverger til Fru Lyng, ser det ut som. Har endt opp med to defra, jeg klarer meg ikke med helårs. Lette og gode, ikke stoff som knirker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 20:55   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Skal sjekke Fru Lyng og!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 20:57   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

De siste dynene vi har kjøpt til oss selv har vi kjøpt på Tornerose/Sleeping Beauty på Bekkestua. Vi har passet på når det er salg. Vi har to (en hjemme og en på hytten) som er veldig tynne og deilige , men som uansett varmer godt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 21:06   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

De siste dynene vi har kjøpt til oss selv har vi kjøpt på Tornerose/Sleeping Beauty på Bekkestua. Vi har passet på når det er salg. Vi har to (en hjemme og en på hytten) som er veldig tynne og deilige , men som uansett varmer godt.

Jeg trodde de var stengt - er det noen år siden dette?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 21:16   #14
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Ser ut som de har lagt ned. Synd, kjøpte to veldig gode dundyner der før jul i fjor.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 21:20   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Vi er veldig godt fornøyd med de dyreste dundynene fra Ikea. Har sommer og vinter.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 22:13   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg trodde de var stengt - er det noen år siden dette?

Ja, kanskje to år siden.

Mannen sier at det er er et sted som heter Dun på Alnabru som vi skulle sjekke ut om vi trengte ny dyne nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 22:35   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, kanskje to år siden.

Mannen sier at det er er et sted som heter Dun på Alnabru som vi skulle sjekke ut om vi trengte ny dyne nå.

Dun of Norway på Alnabru er omtrent som et lagersalg. De har gode dyner og sengetøy.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 22:38   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, kanskje to år siden.

Mannen sier at det er er et sted som heter Dun på Alnabru som vi skulle sjekke ut om vi trengte ny dyne nå.

Har ikke funnet 240-220 hos dem når jeg lette tidligere (men observert at butikken eksisterer) - sikker på at de har 240-dyner der?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 22:45   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Ikea-skepsisen er en fordom, M^2. Den dyreste dundynen deres er mye for pengene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-19, 23:08   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 240x220-dundyne (eller større) -hvor? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Har ikke funnet 240-220 hos dem når jeg lette tidligere (men observert at butikken eksisterer) - sikker på at de har 240-dyner der?

Nei, ikke sikker på det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no