Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Oppførsel på teater?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-18, 10:31   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg kjenner på det at det er godt det ikke bare er meg som reagerer på det. På lørdag skal vi på nytt teater (amatør) med barn som spiller, spent hvordan det blir.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 10:35   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg har et barn med autisme, og vi øvde og øvde på å være stille, men forlot forestillinger gang på gang når vi så at det ikke fungerte. Mye penger ut vinduet, men det var eneste måten å gjøre det på. Etter hvert gikk det jo helt fint. Og han var ikke gamle karen før han ble like kino-nazi som sin mor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 10:38   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg opplever ofte at foreldre eller andre voksenpersoner som er på teater med barn i større grad er der for å dokumentere opplevelsen til barna, ikke dele opplevelsen med dem. De tar bilder av barna og det som skjer på scenen, og melder seg ut selv ved å se på telefonen sin framfor det som skjer. Det ser jeg spesielt de gangene jeg havner på forestillinger sammen med skoleklasser. Elevene bruker ikke telefonen sin under forestillingen, men lærerne sitter ofte på kanten eller bak og surfer og gjør andre ting enn å følge med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 10:38   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Divine:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 11:12   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har et barn med autisme, og vi øvde og øvde på å være stille, men forlot forestillinger gang på gang når vi så at det ikke fungerte. Mye penger ut vinduet, men det var eneste måten å gjøre det på. Etter hvert gikk det jo helt fint. Og han var ikke gamle karen før han ble like kino-nazi som sin mor.

He, he. Høres litt ut som min sønn. Særlig når vi er på restaurant så hisser han seg voldsomt opp over unger som springer rundt eller lager ståk. Han er veldig klar over at dette aldri har vært akseptabel oppførsel for hans del, og dermed forventer han at alle andre unger også kan oppføre seg.

For snuppa så var det å være stille på kino og sitte fint på restaurant noe som bare skjedde av seg selv. Med knerten så har vi måttet jobbe mye og hardt, men vi kom jo i mål. Og nå er han strengest av oss alle. Vi har helt slutta å gå på "barnerestauranter", for han blir så sint.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 11:16   #26
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg opplever ofte at foreldre eller andre voksenpersoner som er på teater med barn i større grad er der for å dokumentere opplevelsen til barna, ikke dele opplevelsen med dem. De tar bilder av barna og det som skjer på scenen, og melder seg ut selv ved å se på telefonen sin framfor det som skjer. Det ser jeg spesielt de gangene jeg havner på forestillinger sammen med skoleklasser. Elevene bruker ikke telefonen sin under forestillingen, men lærerne sitter ofte på kanten eller bak og surfer og gjør andre ting enn å følge med.

Å, det der irriterer meg grenseløst! Spesielt det med lærere. Og det er ofte de samme lærerne som lar elevene skravle uhemmet, bytte plasser og lignende. Eller lar og lar, de ser det vel ikke siden de sitter med nesa i mobilen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 11:45   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Fin tråd.
Også gamlinger på konferanser kan være irriterende. Telefonen ringer kjempehøyt! Vill krafsing i lommer for å få tak i den - og så SVARER DE! Liksom stille (tror de!) og mumler "æ e ikke hjemme, æ e på konferanse og kan ikke snakke nå, var det noe viktig?".
Sist snudde både jeg og sidemannen oss og ga pensjonisten bak oss blikket!
"Nei, æ må visst legge på, vi snakkes".
Ka fan?!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 11:59   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Folk eier ikke folkeskikk. Hvorfor hysjer dere ikke? Jeg ba den forelskede dusten som flørtet med kjerringen sin med idiotiske anekdoter om å klappe igjen på Sting-konsert.

Ikke tål idioter.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 12:15   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg kjefter på folk jevnlig. Ingenting blir bedre av at man lider i stillhet og tenker sitt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 12:45   #30
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Noen av de som bråkte mest satt akkkurat litt for langt unna til at jeg kunne si noe til de, ellers er ikke jeg redd for å si fra til folk i sånne settinger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 12:49   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Noen av de som bråkte mest satt akkkurat litt for langt unna til at jeg kunne si noe til de, ellers er ikke jeg redd for å si fra til folk i sånne settinger.

Samme her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 12:50   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Folk eier ikke folkeskikk. Hvorfor hysjer dere ikke? Jeg ba den forelskede dusten som flørtet med kjerringen sin med idiotiske anekdoter om å klappe igjen på Sting-konsert.

Ikke tål idioter.

Jeg hysjer ofte. Ungene mine hater meg for det. Det er altså så kleint å ha en mamma som leker tante Sofie.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 13:25   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hysjer ofte. Ungene mine hater meg for det. Det er altså så kleint å ha en mamma som leker tante Sofie.

BTDT

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 13:54   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg er ikke så ofte ute, men klarer å irritere meg på skoleavslutninger.

Det mest irriterende med skoleavslutninger er ikke bråk synes jeg, men den haugen med foreldre på de første radene som alle holder opp mobiltelefonene for å filme gullklumpen sin så vi andre foreldre som bare vil være til stede og se på barna våre (og ikke gjennom telefonen) ikke får sett noen ting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 13:59   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det mest irriterende med skoleavslutninger er ikke bråk synes jeg, men den haugen med foreldre på de første radene som alle holder opp mobiltelefonene for å filme gullklumpen sin så vi andre foreldre som bare vil være til stede og se på barna våre (og ikke gjennom telefonen) ikke får sett noen ting.

Og noen bruker til og med iPaden til å filme med ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 14:12   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Å, jeg er så ENIG! Jeg har også noen i familien som tror at deres barn er sjukt mye mer bedårende og interessante enn alle andre barn og at resten av verden er enig. De barna får løpe rundt i kirken, turne på benkene, rope høyt eller skrike uten at det blir tatt tak i det hele tatt. Vi har alltid vært på alerten, hysjet, formanet og båret ut, og det er temmelig irriterende at feks kusine (4) får stjele showet i alle andres dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse, solokonsert eller hva har du.

Som småbarnsforelder er det noen år der man ikke får med seg en hel forestilling/begravelse/middag/dåp hvis man skal ta hensyn til det store flertall. Og det bør man jo, ta hensyn, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 15:46   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

1) Den gang jeg gikk på videregående - i oldtiden - hadde nesten hele skolen abonnement til Nationaltheateret fordi en av våre norsklektorer solgte inn teater til oss med STOR innlevelse. han var en del av den indre kretsen til Per Aabel - og før vi fikk utlevert være første billetter i første klasse, fikk vi et kurs i skikk og bruk i teater.
Reglene er som følger:

Man spiser IKKE godteri på teater, det er forbehold kino-besøk. Når man skal finne plassen sin og man må passere andre på samme rad, skal man ha forsiden, IKKE rompa, mot de man deler seterad med.
man går ALDRI før skuespillerne har forlatt scenen og applausen har lagt seg. Man kler seg i minst pent hverdagstøy og snakker dempet med andre før forestilling og i pausen. Man snakker ALDRI NOENSINNE UANSETT under forestilling. ALDRI. Skuespillerne er levende mennesker som hører og ser og kan blir distrahert. Og det vil man vel ikke?


2) Foreldre som tar med barna på kulturopplevelser og stiller seg foran andre barn for at eget barn skal se best mulig/være nærmest mulig, burde rett og slett skamme seg. Og når barnet hyler/utagerer på annen måte, så går man vekk. Hvorfor skal egen gullunge få lov til å ødelegge opplevelsen for alle andre rundt?

Man må ta hensyn til andre enn sin egen, innerste krets.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 16:03   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Samtidig vil gjerne skuespillere at barn skal få gi utrykk for at de er «med». Så man trenger ikke hysje på naturlige gledesutbrudd og deltakelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 16:12   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

1) Den gang jeg gikk på videregående - i oldtiden - hadde nesten hele skolen abonnement til Nationaltheateret fordi en av våre norsklektorer solgte inn teater til oss med STOR innlevelse. han var en del av den indre kretsen til Per Aabel - og før vi fikk utlevert være første billetter i første klasse, fikk vi et kurs i skikk og bruk i teater.
Reglene er som følger:

Man spiser IKKE godteri på teater, det er forbehold kino-besøk. Når man skal finne plassen sin og man må passere andre på samme rad, skal man ha forsiden, IKKE rompa, mot de man deler seterad med.
man går ALDRI før skuespillerne har forlatt scenen og applausen har lagt seg. Man kler seg i minst pent hverdagstøy og snakker dempet med andre før forestilling og i pausen. Man snakker ALDRI NOENSINNE UANSETT under forestilling. ALDRI. Skuespillerne er levende mennesker som hører og ser og kan blir distrahert. Og det vil man vel ikke?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 16:23   #40
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Samtidig vil gjerne skuespillere at barn skal få gi utrykk for at de er «med». Så man trenger ikke hysje på naturlige gledesutbrudd og deltakelse.

Når barna ler/gråter/hyler pga det som skjer på scenen er helt greit, og når barna svarer skuespillerene som idette tilfelle hvor nissen roper: "er det noen snille barn her?" og en unge i salen svarer "ja" så er det ikke det som ødelegger. Da var det mange som lo faktisk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no