Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg er forelsket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 22:24   #61
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

For de som ikke er helt med:
Krushuinn = hundefigur av "krus" (eller porselen som noen også kaller det), eller evt et krus (til å ha varm drikke i) formet som en hund.
Der jeg kommer fra (evt kan det også være en intern historie i min slekt også... litt usikker der altså...) er historien at det kommer av at menn som før i tiden dro ut på havet og jobbet på båt, gjerne i fjerne strøk. Når de kom hjem på besøk til "ho mor" så måtte de jo ha med noe fint som gave. Det var ofte pyntegjenstander i porselen i diverse former, for eksempel hund med bastskjørt fra Hawaii og slikt... Altså en "krushuinn".
Nå har det i vår familie blitt videreutviklet til å omfatte det meste av pyntegjenstander egentlig. Vi har en nyydelig "krushuinn", som for øvrig ikke er laget av krus, men tvert imot et seilskip i tre, som egentlig er en lampe. Arvegods fra min manns bestemor.

"Mel og mainnskit det har dokker, men krushuinna som folk har bruk førr, det har dokker ikkje!"

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:26   #62
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

"Mel og mainnskit det har dokker, men krushuinna som folk har bruk førr, det har dokker ikkje!"

JA!!!! Første gang jeg har møtt noen "ukjente", eller egentlig noen som helst utenfor der slekten min kommer fra, som kjenner til den der, men det kan jo like gjerne ha noe å gjøre med at det ikke så ofte er naturlig å trekke frem akkurat det utsagnet.

Åh... Nå ble dagen bare dobbelt så bra. Hahaha... :lettåglede:

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:45   #63
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Mhm, trodde det var allmenkunnskap, den setningen der.

Men se - stolen finnes jo også i eik og krom og ikke bare i plæstikk:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:46   #64
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Jeg vet, de er jo bare de lekreste! Men også dobbelt så dyre selvfølgelig.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:47   #65
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mhm, trodde det var allmenkunnskap, den setningen der.

Helt sikkert. Jeg har nok bare ikke slumpet til å ha samtaler utenfor familietreff hvor den har dukket opp. Den dukker dog opp til det nærmest kjedsommelige når vi har treff i familien/slekten, sammen med et godt knippe med historier man "aldri har hørt før" sånn utpå kvelden.

Den stolen var jo bare helt fantastisk i eik og krom!!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no