Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg er forelsket

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-12, 21:46   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor handler dere møbler? Ikea?
Dessuten er det ikke bare en stol, det er jo et kunststykke av design.

Ikea, ja. Funksjonelle, fine møbler som ikke koster skjorta. Jeg ser at det er et fint designmøbel, men vi prioriterer ikke sånne summer på møbler uansett om det er design. Hva andre gjør, er meg revnende likegyldig. Det blir jo et spørsmål om interesse, i grunnen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:50   #42
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Hadde den ikke kostet en arm og ett bein hadde jeg hatt en slik i makassar . Foreløpig er jeg fornøyd med y stolene mine .

Åhh.. Y-stoler. Heldiggris! Føler veldig at min arve-strategi tar litt for lang tid altså... Mulig vi må skaffe noen selv altså.


Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor handler dere møbler? Ikea?
Dessuten er det ikke bare en stol, det er jo et kunststykke av design.

Vi har for øvrig både arvemøbler, IKEA-møbler og noen ganske dyre "design"-møbler (bl.a. vårt elskede spisebord med den enda mer elskede Le Klint-lampa hengende over) i vårt hjem, og jeg er rimelig fornøyd med det. Jeg må altså si at jeg digger IKEA. Billig, bra og praktisk.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:54   #43
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor handler dere møbler? Ikea?
Dessuten er det ikke bare en stol, det er jo et kunststykke av design.

IKEA er jo topp! Men vi har dyr sofa. Og stol. Det har vi arvet av foreldrene mine (de lever i beste velgående, så Njulaif, det er håp for arvestrategien din!). Resten er nok IKEA.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:55   #44
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det runde teppet kunne jeg tenkt meg. Hvor kommer det fra?

Det er fra Hay.

http://hay.dk/#/site/products/rugs/pinocchio

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:58   #45
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Jeg har masse arvegods og Ikea. Men jeg liker å kjøpe litt fine designting hvis det først faller i smak.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:58   #46
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det runde teppet kunne jeg tenkt meg. Hvor kommer det fra?

Teppet heter Pinocchio og kommer fra Hay. Finnes i flere farger og størrelser. Lekkert!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:00   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Altså, jeg har mye Ikea jeg også, til tross for den dyre frakten. Og en sofa til sekstentusen. Om jeg hadde råd og ønsket meg en dyrere ting, møbel eller kunst eller hva det nå var, så hadde jeg unnet meg det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:10   #48
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

IKEA er jo topp! Men vi har dyr sofa. Og stol. Det har vi arvet av foreldrene mine (de lever i beste velgående, så Njulaif, det er håp for arvestrategien din!). Resten er nok IKEA.


__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:39   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Jeg skjønner meg ikke på sånne designgreier, og jeg synes i grunnen den stolen er ganske stygg og ser vond ut. Samtidig som jeg synes det går 15 på dusinet av de designstolene hjemme hos folk jeg kjenner slik at jeg får veldig flokkdyrfølelse av dem. Men når det er sagt synes jeg det er helt greit å bruke 10000 kr på en stol eller et annet møbel man virkelig liker. Så det kunne jeg fint gjort selv om jeg ikke liker akkurat den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 23:51   #50
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

10 lapper for en plaststol? Aldri! Men så er jeg ikke så opptatt av designermøbler heller da.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor handler dere møbler? Ikea?
Dessuten er det ikke bare en stol, det er jo et kunststykke av design.

Jepp, IKEA.
Sikkert kunststykke, det er mye som er kunst. Også overpriset plastik.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 00:17   #51
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Jeg hadde gladelig betalt mange penger for en fin designstol og synes godt man kan unne seg noe slikt om man har råd og lyst.

Når det er sagt hadde jeg ikke brukt så mange penger på Stingray. Det er jo en smakssak, men som mange har nevnt her så er den i plast. Jeg synes den er uforholdsmessig plass- og formkrevende. Jeg tror ikke den er et møbel man kan elske i mange år. Jeg tror man går lei, og da er det jo veldig dyrt. Jeg tenker da ut i fra meg selv som har en tendens til å elske desperat, for så å gå lei ganske fort når det er i hus. Da blir dyrt design fryktelig dyrt .

Hadde du ønsket deg en svane, eller et egg eller en Lounge Chair og en drøss andre hadde jeg mer skjønt greia. Men prisen er jo langt stivere også.
Jeg hadde gått for noe mer subtilt og mindre krevende i materialer som skinn/ull osv slik at man kanskje hadde fått noe som var godt å sitte i og som man kanskje hadde likt litt lengre?.:memememe:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 20-11-12 kl 00:24.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:44   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Den koster jo ikke særlig mer en en Bayswater veske.
Eller et kunstbilde. Så det er jo litt hva man ønsker å bruke pengene på.
Nå har jeg ikke penger til å kjøpe slike ting, men hadde jeg hatt det ville jeg fort kunne ha gjort det. Men da skal økonomien være romslig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:12   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er forelsket

den så hard ut...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 21:13   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

den så hard ut...


Pffft. Jeg har noen lamper som gir rævva lys, men duogdu så fiiiiine de er.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 21:18   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Men gyngestol er liksom ikke noe man kan "kveile seg opp i" - det krever for mye kjernemusklatur, liksom? - Har det vært et egg, så har jeg jo vært HELT der, definitivt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 21:20   #56
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Pffft. Jeg har noen lamper som gir rævva lys, men duogdu så fiiiiine de er.


Nån har krushuinna, andre har finfine lampa.
Jeg foretrekker definitivt fine lamper.

Følte det var veldig riktig med litt dialekt plutselig... :kremt:

For de som ikke er helt med:
Krushuinn = hundefigur av "krus" (eller porselen som noen også kaller det), eller evt et krus (til å ha varm drikke i) formet som en hund.
Der jeg kommer fra (evt kan det også være en intern historie i min slekt også... litt usikker der altså...) er historien at det kommer av at menn som før i tiden dro ut på havet og jobbet på båt, gjerne i fjerne strøk. Når de kom hjem på besøk til "ho mor" så måtte de jo ha med noe fint som gave. Det var ofte pyntegjenstander i porselen i diverse former, for eksempel hund med bastskjørt fra Hawaii og slikt... Altså en "krushuinn".
Nå har det i vår familie blitt videreutviklet til å omfatte det meste av pyntegjenstander egentlig. Vi har en nyydelig "krushuinn", som for øvrig ikke er laget av krus, men tvert imot et seilskip i tre, som egentlig er en lampe. Arvegods fra min manns bestemor.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 21:51   #57
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hadde du ønsket deg en svane, eller et egg eller en Lounge Chair og en drøss andre hadde jeg mer skjønt greia. Men prisen er jo langt stivere også.
Jeg hadde gått for noe mer subtilt og mindre krevende i materialer som skinn/ull osv slik at man kanskje hadde fått noe som var godt å sitte i og som man kanskje hadde likt litt lengre?.:memememe:

Det er klart, hadde jeg hatt så mye penger hadde jeg helt klart kjøpt ett egg eller en annen lekker og tidløs perle. Men da snakker vi jo brått 3-4 ganger prisen. Og det får jeg aldri med mannen på.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:00   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Det er klart, hadde jeg hatt så mye penger hadde jeg helt klart kjøpt ett egg eller en annen lekker og tidløs perle. Men da snakker vi jo brått 3-4 ganger prisen. Og det får jeg aldri med mannen på.

Ja, det var det med prisen da...

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:10   #59
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Hva søren er et egg? Har definitivt ikke fulgt med i interiør-timen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:12   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er forelsket

Glem det, jeg gikk rett herfra inn i en annen tråd, og vips hadde jeg sett flere egg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no