Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Førerkort og briller

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-20, 13:24   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Førerkort og briller

Jeg oppdaget nettopp at det står i førerkortet at jeg må bruke briller eller kontaktlinser når jeg kjører. Det har jeg ikke gjort de siste årene da synet har blitt mye bedre. Må jeg fornye førerkortet for å få endret dette?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 16:19   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førerkort og briller

Du kan enten gå rundt med et skriv fra optiker om at synet har forandret seg og du ikke lenger trenger briller. Eller så drar du til optiker får det dokumentert og bestiller nytt førerkort

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 16:35   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort og briller

Jeg gjorde ingenting etter min synskorreksjon, men burde sikkert endret førerkortet. Har vist det fram i kontroll en gang (eneste gangen på 28 år jeg har blitt stoppet i kontroll) uten at det ble et tema da. Nå bruker jeg briller igjen, men kan fint kjøre uten.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 16:48   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førerkort og briller

Jeg må jo uansett fornye førerkortet innen 2032 eller noe sånt så jeg kan jo like godt gjøre det nå. Bildet ble tatt for ca 20 år siden da jeg fortsatt så ut som om jeg var 14 så det er kanskje på tide.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 17:30   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førerkort og briller

Jeg ble stoppet i en kontroll. Da hadde jeg noen år tidligere tatt operert øynene slik at jeg nå så helt fint uten briller eller linser. Slapp aller nådig unna bot. Jeg måtte gjøre en av tre ting. 1 alltid ha kvitteringen på utført operasjon sammen med førerkortet, 2 en erklæring fra optiker eller 3 det det beste alternativet få nytt førerkort hvor det ikke stod at jeg måtte ha briller/linser.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-20, 17:37   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort og briller

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg ble stoppet i en kontroll. Da hadde jeg noen år tidligere tatt operert øynene slik at jeg nå så helt fint uten briller eller linser. Slapp aller nådig unna bot. Jeg måtte gjøre en av tre ting. 1 alltid ha kvitteringen på utført operasjon sammen med førerkortet, 2 en erklæring fra optiker eller 3 det det beste alternativet få nytt førerkort hvor det ikke stod at jeg måtte ha briller/linser.

Jeg vet at jeg kunne fått bot. Bare sommel som gjorde at jeg ikke fikk fikset det. Og nå bruker jeg jo stort sett briller igjen (bortsett fra de dagene hvor det er mye sol og jeg har solbriller på). Så lurt å få ordnet førerkortet.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 17:24   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort og briller

Om du ikke ligner deg selv på bildet så det også en grunn til å fornye førerkortet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no