Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 19:48   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Jeg kjøpte Hemnes salongbord på Ikea. Det så ikke lavt ut i butikken. Jeg har hatt det i et par mnd, og klarer ikke venne meg til at det er kun 46 cm høyt.
Hvordan få det til å "vokse" 10 cm? Hjul? Jeg liker ikke helt tanken. Det må være brems på de, så bordet ikke veiver avgårde hvis noen skubber det. Ser for meg glovarm kaffe skvalpe rundt.
Jeg kjøpte Rill hjul med brems, men festeplatene er større enn bordbena.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 21:09   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Låsbare hjul er jo et alternativ. Faren min mente det nye tv-bordet deres var litt for lavt, så han skrudde rett og slett på noen knotter på alle bena. Noe ala dette:



Men de har smale ben på tv-bordet da. Men kanskje det finnes bredere knotter man kan skru på bena på salongbordet?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:36   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Låsbare hjul er jo et alternativ. Faren min mente det nye tv-bordet deres var litt for lavt, så han skrudde rett og slett på noen knotter på alle bena. Noe ala dette:



Men de har smale ben på tv-bordet da. Men kanskje det finnes bredere knotter man kan skru på bena på salongbordet?

Hvor fant han de knottene? Kansje de har flere størrelser?
PS: Så at det var Biltema når jeg sjekket bildet...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:43   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Lurer på om jeg kan bruke disse. Platen som skrues fast i bordbeinet må ikke være for stor. Firkantete bordbein på Hemnes-bordet, men runde nederst blir jo litt... Kult?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:26   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Ja, det synes jeg kan passere!

Hva er greia med sånne ankelhøye salongbord?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:16   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hemnes-bordet er for lavt. What to do?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Lurer på om jeg kan bruke disse. Platen som skrues fast i bordbeinet må ikke være for stor. Firkantete bordbein på Hemnes-bordet, men runde nederst blir jo litt... Kult?

Så lenge ikke plata stikker utenfor bordbeinet, kan det funke.
Hvis ikke er det jo bare å måle bordbeina nederst og ev. finne knotter som passer. Er jo et uendelig utvalg i alle størrelser.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no