Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fortjente Saddam å dø?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 11:08   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Ja, fortjente Saddam å dø synes du?
Som Amnesty medlem er jeg selvsagt imot dødstraff, og jeg mener at det hadde vært en vel så grusom straff for han å sitte i fengsel resten av livet. Hva er det som gir oss mennesker rett til å ta en annens liv? Er et drap mere "lov" enn et annet? Hvem kan virkelig si seg mektig nok til å gi svaret på dette?
Faller "vi" ikke ned på samme lave nivå som drapsmenn, når vi støtter dødstraff?
Hva synes dere?

Han fortjente under ingen omstendigheter å dø en slik død. Henrettelser er intet annet enn barbarisk og jeg begriper ikke hvordan noen kan være for dette. Mennesker som er for dødsstraff er intet annet enn lik de menneskene de ønsker død.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:14   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Saddam fortjente å dø i prinsipp dersom man ser på hva han har gjort .. ,- men jeg er sterkt I MOT henrettelsen av han. Jeg er i mot en hver form for dødsstraff og bli kvalm av hele saken!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:25   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Saddam fortjente å dø i prinsipp dersom man ser på hva han har gjort .. ,-


Ja, det høres jo logisk ut. Er det ikke fordi han har drept noen - noe som er ulovlig - at han skal straffes? Hvordan kan vi "i prinsipp" gjøre det samme, og kalle det straff? Hevn, er et mer passende ord!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 11:35   #24
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Signerer røkla.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:57   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

"Dødsstraff er den mest overlagte form for drap" stod det på en gammel Amnesty-plakat som hang på et kjøkken jeg delte en gang i tiden. Overlagt drap er enda mer uakseptabelt når det utføres av et rettssystem, og det finnes ikke unnskyldning for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:57   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Dødsstraff er den mest overlagte form for drap" stod det på en gammel Amnesty-plakat som hang på et kjøkken jeg delte en gang i tiden. Overlagt drap er enda mer uakseptabelt når det utføres av et rettssystem, og det finnes ikke unnskyldning for det.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:00   #27
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Er i mot døds straff. Synes Saddam slapp "lettvint" unna. Han hadde fortjent noko heilt anna.
No blir han vel gjort til martyr og eg trur ikkje verden blir ein fredeligare plass av den grunn.

Det sies også at han blir mer farlig død enn levende, det er noe i det tror jeg.
Signerer innlegget.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 01:55   #28
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Ingen "fortjener" å bli henrettet. Jeg skiller ikke mellom menneskeliv, Saddams liv var akkurat like mye verdt som andres liv.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 11:14   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Saddams liv var akkurat like mye verdt som andres liv.

Akkurat det er jeg ikke enig i. Hans liv var ikke mye verdt, jeg vil påstå at han er et av de menneskene verden hadde hatt det bedre uten.

Dog er jeg ikke glad for at han ble henrettet. Jeg er ingen tilhenger av dødsstraff. Jeg synes også det blir banalt å tale om straff for et menneske som står bak så mye elendighet. Ingen straff biter på et slikt menneske, og det har naturligvis ingen preventiv effekt på allmennheten heller. Eliminering av fare er jeg mest opptatt av. Han burde sittet innesperret til han døde, uten muligheter for å komme ut. Uten mulighet for å gjøre mer skade.

At han ble gjort til martyr er heller ikke særlig stas å tenke på.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 13:54   #30
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er i mot dødsstraff, og signerer Skilpadda. Ellers er jeg redd for ringvirkningene av henrettelsene, og at han i større grad kan bli sett på som en martyr. Dette ser jeg tendenser til allerede, ved at det plutselig kommer avisartikler om Saddams "myke" side, og blomstervanning i fengselet etc.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:20   #31
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Dødsstraff er den mest overlagte form for drap" stod det på en gammel Amnesty-plakat som hang på et kjøkken jeg delte en gang i tiden. Overlagt drap er enda mer uakseptabelt når det utføres av et rettssystem, og det finnes ikke unnskyldning for det.

Helt enig. Dødsstraff kan aldri skape annet enn negative ringvirkninger; som frykt, resignasjon, aggresjon og vold.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:28   #32
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Akkurat det er jeg ikke enig i. Hans liv var ikke mye verdt, jeg vil påstå at han er et av de menneskene verden hadde hatt det bedre uten.

Jasså. Interessant at du kan si at hans liv ikke var like mye verdt som andre menneskeliv. Hvordan måler du hvor mye verdt hvert enkelt liv er, da?

Det er helt absurd at man straffer ved å drepe, så uansett hvem det gjelder, er jeg imot dødsstraff.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:49   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Hengingen av Saddam var en nyhet jeg leste med vemmelse. Det er trist og uverdig at mennesker blir drept av staten. Det er barbarisk og umenneskelig at mennesker blir hengt. Spesielt i lovens navn.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:16   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jasså. Interessant at du kan si at hans liv ikke var like mye verdt som andre menneskeliv. Hvordan måler du hvor mye verdt hvert enkelt liv er, da?

Vel, jeg har ikke min egen metode for å vurdere menneskeverd, om det er det du spør om. Synes du hans liv her på jorden tilførte noe positivt? Eller gjorde han verden litt verre å leve i?

Og for å gjenta meg selv; jeg er sterk motstander av dødsstraff. Så jeg er ikke glad for at han ble hengt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:28   #35
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, jeg har ikke min egen metode for å vurdere menneskeverd, om det er det du spør om. Synes du hans liv her på jorden tilførte noe positivt? Eller gjorde han verden litt verre å leve i?

De spørsmålene tror jeg du vil få ulike svar på avhengig av hvem du spør. Som med alle mennesker som befolker jorden.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 21:04   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

De spørsmålene tror jeg du vil få ulike svar på avhengig av hvem du spør. Som med alle mennesker som befolker jorden.

Det er jeg enig med deg i. Jeg hevder absolutt ikke å sitte på en fasit. Jeg er bare uenig i at alle mennesker er like mye verdt. For det synes jeg ikke vi er. Mulig jeg tenker litt vel banalt, men om jeg satt med én lever og to mennesker som trengte den, så ville jeg gitt den til Mor Theresa fremfor Saddam.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 21:10   #37
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jeg enig med deg i. Jeg hevder absolutt ikke å sitte på en fasit. Jeg er bare uenig i at alle mennesker er like mye verdt. For det synes jeg ikke vi er. Mulig jeg tenker litt vel banalt, men om jeg satt med én lever og to mennesker som trengte den, så ville jeg gitt den til Mor Theresa fremfor Saddam.


Samme her

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 16:23   #38
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jeg enig med deg i. Jeg hevder absolutt ikke å sitte på en fasit. Jeg er bare uenig i at alle mennesker er like mye verdt. For det synes jeg ikke vi er. Mulig jeg tenker litt vel banalt, men om jeg satt med én lever og to mennesker som trengte den, så ville jeg gitt den til Mor Theresa fremfor Saddam.

Jeg tror jeg kanskje hadde villet gi den til Saddam, for jeg regner med at "hele verden" ville ønsket å gi sin til Mor Theresa og at hun sikkert hadde funnet en annen donor. Om det ikke var andre donorer ville jeg latt noen andre (leger?) ta dette valget, for hvem er jeg til å bestemme hvem som skal leve eller dø?

Jeg liker dårlig tanken på at enkelte mennesker er mer verdt enn andre. Fra å tenke den tanken til å begynne å tenke "overmenneske" er kort -syns jeg- så jeg skremmes av den type tanker.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 17:37   #39
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Har alltid vært i mot dødstraff og kan ikke begripe at noen kan være med på å avgi en dom som går ut på å drepe ett annet menneske. Jeg synes ikke Saddam fortjente dødstraff, og kanskje spesielt det at han ble hengt. Det finnes andre, mer humane metoder. Men jeg er fortsatt forundret over at de i det hele tatt faktisk valgte å ta hans liv.

Det hadde vært bedre å straffe han resten av livet hvor han måtte bo i små kår, hjulpet andre mennesker til å få en bedre verden.
F.eks lære andre å lese, vaske fangeklær, stelle eldre og syke mennesker.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:07   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jeg enig med deg i. Jeg hevder absolutt ikke å sitte på en fasit. Jeg er bare uenig i at alle mennesker er like mye verdt. For det synes jeg ikke vi er. Mulig jeg tenker litt vel banalt, men om jeg satt med én lever og to mennesker som trengte den, så ville jeg gitt den til Mor Theresa fremfor Saddam.

Dette blir jo nesten som å snakke om aktiv eller passiv dødshjelp. Bare omvendt, på en måte.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no