Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 15:10   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Aborttallene er ikke så høye nei, men mange tar abort nettopp fordi de ikke har råd til å få ungen.

*host*
Så burde de så tenkt på det litt før.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:13   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg kjenner at jeg blir så irritert at jeg ikke klarer å si noe fornuftig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:17   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Nå tror jeg du kaster rundt deg med utsagn du ikke kan dokumentere. Jeg stoler mer på SSB enn deg, og de forteller at tallene for aborter pr år (pr 1000 kvinner) har sunket fra 1980 til i dag.

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Aborttallene er ikke så høye nei, men mange tar abort nettopp fordi de ikke har råd til å få ungen.

Har du noen dokumentasjon på dette?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:18   #24
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

*host*
Så burde de så tenkt på det litt før.

Ikke lett hvis prevensjon svikter.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:21   #25
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nå tror jeg du kaster rundt deg med utsagn du ikke kan dokumentere. Jeg stoler mer på SSB enn deg, og de forteller at tallene for aborter pr år (pr 1000 kvinner) har sunket fra 1980 til i dag.



Har du noen dokumentasjon på dette?

Ja tallene har sunket, men jeg vet at mange har valgt abort fordi de mente de ikke hadde råd. Husker ikke hvor på nettet jeg leste det, men kom over grunner til aborter tatt av kvinner. Noen sa penger, andre press fra menn, andre sa utdanningen var viktigere.

Nå var ikke dette en diskusjon om abort da. SSB forteller nok ikke HVA årsakene til abort er heller.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:25   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg prøver å sette i sving alle hjernecellene mine, jeg klarer allikevel ikke å se sammenhengen mellom aborttall (folk som velger å ikke få barn) og folk som inderlig og av hele sitt hjerte ønsker seg barn. Og at du synes kontantstøtten er viktigere enn det meste har vi fått med oss macy.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:28   #27
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Neida, men alltid blir den dratt inn hvis det mangler penger til noe annet. Jeg svarte også bare på uttalelsen til Willoch hvorfor han ville forhøye engangsstønaden. Tilbake til det debatten var om, takk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:29   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Nå var ikke dette en diskusjon om abort da. SSB forteller nok ikke HVA årsakene til abort er heller.

Det var faktisk du som dro inn abortallene i diskusjonen.

Forøvrig er jeg rivende uenig med Høyre i denne saken.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:29   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ikke lett hvis prevensjon svikter.

Det er bedre at flk som ikke vil ha barn tar abort enn at de får et barn de ikke vil ha.

Det er bedre at ressurssterke folk som sliter med å få barn de ønsker seg, har kapasitet til og motivasjon for, får disse ungene, enn at folk som ikke vil ha barn skal ha dem.

Det er plenty med støtteordninger for dem som får barn. Ikke så plenty for dem som er ufrivillig barnløse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:35   #30
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Ja det er sant. Tror ikke Høyre får dette gjennom.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:57   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Å dra inn KS blir også tull. Hvis KS skal bort, så skal det være full barnehagedekning først. Aborttallene er ikke så høye nei, men mange tar abort nettopp fordi de ikke har råd til å få ungen.

Tull. Her i Norge har de aller, aller fleste råd om de vil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 16:04   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjenner at jeg blir så irritert at jeg ikke klarer å si noe fornuftig.

Samme her. Har så mye meninger, tanker og følelser rundt dette, men klarer ikke å formulere meg helt i dag. Nøyer meg med prikking sånn foreløpig

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 16:13   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg merker at jeg blir like oppgitt over tåpelige utsagn som "barnløshet er ingen sykdom" som jeg blir over utsagn som "graviditet er ingen sykdom". Dersom jeg ikke tar alt for mye feil er en eller annen form av sykdom en vesentlig årsak til ufrvillig barnløshet. Og bør man da ikke få lov til å få behandling for dette i samme grad som man skal få behandling for annen sykdom, selvforskyldt eller ei? Man har allerede strammet inn på reglene for å få hjelp av det offentlige til behandling, med max tre forsøk og en egenandel på 18000, det synes jeg er mer enn nok innskrenkning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 18:35   #34
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Her er jeg 110% enig med mim. Og så vidt jeg veit er man da ikke annsvalig for alt og alle partikoleger har sagt og gjort.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 18:38   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg merker at jeg blir like oppgitt over tåpelige utsagn som "barnløshet er ingen sykdom" som jeg blir over utsagn som "graviditet er ingen sykdom". Dersom jeg ikke tar alt for mye feil er en eller annen form av sykdom en vesentlig årsak til ufrvillig barnløshet. Og bør man da ikke få lov til å få behandling for dette i samme grad som man skal få behandling for annen sykdom, selvforskyldt eller ei? Man har allerede strammet inn på reglene for å få hjelp av det offentlige til behandling, med max tre forsøk og en egenandel på 18000, det synes jeg er mer enn nok innskrenkning.

Helt enig! For øvrig er egenandelen oppe i 19 500 for tre forsøk nå, den ble økt for et par år siden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 18:57   #36
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Ja dette er en politisk debatt som ser ut til å dukke opp med jevne mellomrom. Den var på sitt heteste i tiden da det gikk opp for oss at vi trengte hjelp til å bli gravide. Det var da egenandelen gikk fra å være noen få tusen til det den er i dag - maks ca 20.000 - fra januar 2002. Siden vi hadde begynt behandlingen før jul i 01, fikk vi en real gavepakke signert Riksen i det at vi slapp å gå på ny ordning. Dobbelt heldige var vi også, siden vi fikk to barn på første ivf-forsøk.

Nå er det hele i gang igjen, og selv om jeg i dag sitter her som Plutselig Fruktbar Likevel og dermed kanskje er litt mindre sår enn jeg var i 2001, kan jeg ikke for mitt bare liv forstå argumentasjonen til Høyre; kan bare dulte så godt jeg kan på Mim her.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 19:04   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

- Det er ingen menneskerett å få barn. Det er heller ingen sykdom å være barnløs. Vi kan ikke sykeliggjøre alle tilstander i vårt samfunn, sier Høyres leder Erna Solberg til Aftenposten.

Dette utspillet er jo bare dønn tragisk. Fatter hun hva hun prater om? Hvor altoverskyggende sorgen over å være ufrivillig barnløs er? Hvor grovt urettferdig det vil være hvis bare de rikeste av de rike skal kunne ty til assistert befruktning? Gærne Høyre-dama.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 19:45   #38
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg er ikke enig med Høyre her, men jeg synes ikke at dette er "bak mål" i forhold til Høyre sin politikk som det virker som Monsoon synes. Mulig jeg leser deg feil Monsoon? Så vidt jeg kan skjønne må jo dette være i tråd med grunnholdningen til Høyre som så vidt jeg vet er at mindre støtte skal gå over det offentlige. Bonus for privatpersoner er jo at man blir skattet mindre og at man har sjangsen til å virkelig tjene seg rik (noe Stein Erik Hagen klager på ikke er mulig i Norge i dag). Jeg er enig i at utsagn som "barnløshet er ingen sykdom" etc blir helt tullete uansett politisk ståsted.

Selv er jeg sosialist, og derfor for at støtte skal gå via skatter og avgifter. Og siden jeg heller ikke er liberal så synes jeg også det er OK at staten setter rammer for privatpersoners liv og levenet.

Dette ble temmelig generelt, men jeg ble bare overrasket over at dette ikke skal være i tråd med Høyre sin politikk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 13-03-08 kl 19:48. Årsak: la til siste setning
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 20:16   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nei, altså, jeg vet ikke om jeg er overrasket. Mest oppgitt over forslaget generelt kanskje, mer enn at jeg har reflektert så veldig mye over hvilket parti dette kommer fra.

Beklager da misoppfattet jeg deg. (Jeg skjønte at du var oppgitt, altså. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 20:41   #40
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Hver gang denne debatten kommer opp, prøver jeg å legge fra meg mine relativt fargede IVF-briller og tenke så objektivt som mulig på saken. Jeg kommer alltid fram til følgende: For å kunne mene noe om hva staten skal subsidiere, må man vite noe om årsaken til problemet (subsidieringsbehovet), og hva man egentlig ønsker å oppnå. Jeg antar at man egentlig ønsker at norske kvinner skal føde barn. Når man vet at omtrent hvert sjuende par sliter, vet man også at man går glipp av en stor potensiell befolkningsøkning dersom man bestemmer seg for at disse parene ikke skal få hjelp til å få barn. Den eneste logiske forklaringen på at noen "ikke synes dette er en sykdom", er at de mener det er kvinnens (eller mannens) egen feil at de er ufrivillig barnløse. Javel, sett at det (på planeten Krypton eller i Sherwoodskogen) er slik at alle som er ufrivillig barnløse er det fordi de (sitat de fleste bedrevitere som selv fikk barn uten problemer i en alder av 26,8 år: ) "venter for lenge med å få barn, til fordel for karriere" ( ). Da får man gjøre noen forsøk på å stimulere folk til å få barn tidligere, ved for eksempel å endre betingelsene for foreldrepenger. Det er likevel ingen logiske motsetninger mellom det og samtidig beholde støtten til assistert befruktning. Jeg tar det for gitt at ethvert parti som kommer med nytt partiprogram har tatt utgangspunkt i en økonomisk langsiktighet, og jeg kan ikke med min beste vilje beste vilje se at det er samfunnsøkonomisk fornuftig å gjøre det vanskeligere å få barn i dette landet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no