Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-21, 15:13   #881
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Begge mine er helt friske, helsesjekket og registrert i NKK. Det samme gjelder alle linjene bakover - vi har kjøpt av en oppdretter som driver veldig seriøst. Vår første kostet 13500 for siden, den andre kostet 16500 for fire år siden. Da fulgte det en stor utstyrspakke med begge. (Teppe, bur, børste, kam, matskål, en sekk valpefor, halsbånd og lenke.)

Jeg skulle ønske at alle som skaffet seg hund, leste seg litt opp om sykdommer og ansvarlig avl før de kjøpte, men det er det dessverre mange som ikke gjør.

Det er dessverre mange som lager søte eller morsomme blandinger og selger dem dyrt, uten at linjene bakover er kartlagt en gang. Men når det er et marked, er det kanskje forståelig at noen benytter seg av det. Hvor etisk det er, kan man diskutere.

Når det er sagt, så er jeg selvsagt klar over at det foregår mye raseavl som heller ikke tar nødvendige hensyn, og jeg synes ikke det er noe bedre enn valpefabrikkering av designhunder. Det er mange raser jeg ikke ville ha kjøpt, mange raser jeg synes man burde ta tak i og begynne å avle for helse igjen, eller rett og slett forby.
Og blandingsvalper som har kommet til ved hendelige uhell, har selvsagt livets rett. Men å produsere blandingskull for profitt uten kunnskap om avl, arvelighet og sykdommer, synes jeg ikke noe om Selv om man kan tjene mye penger på det.

Det er ikke mange ukene siden en ung dame med en pomeranian som jeg møtte på tur (eller liknende) foreslo at vi skulle lage valper - jeg fortalte at begge mine hadde løpetid, og hun sa "Åh! har du lyst til å parre med min? Tenk så søte valper!" Jeg bare smilte og sa at jeg ikke hadde peil på oppdrett, men klart det ville blitt supersøte valper av et slikt stevnemøte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 09-05-21, 17:03   #882
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Kom til å kikke innpå Finn, etter hund, og ble totalt fascinert av bildene på denne:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=157973626

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 17:44   #883
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg var inne på en annonse for en blandingshund i sta, der det ikke sto pris i oversikten. De skulle ha 42 000 pr valp for en helt tullete blanding. Jeg har renraset fuglehund med god stamtavle, og betalte 18 000 for den for et par år siden. Ser at de typiske jakt- og brukshundene ligger stabilt i pris, mens "søte valper" der jeg vil gå ut i fra at profitt er hele målet går for både det dobbelte og tredoble.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:36   #884
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hvorfor tror dere folk velger en blandingshund til 42.000 når rasehunder koster rundt 20.000? Er det uerfarne/ukritiske kjøpere som blir silt vekk i screening hos erfarne oppdrettere og dermed tar den første og beste de får lov til å kjøpe?

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:46   #885
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Rett og slett tilbud og etterspørsel.
Det er helt vanvittig mange på lister for små og mellomstore hunder nå i koronatider, så jeg tror mange bare gir opp og kjøper det de får tak i.
Jeg hadde selv en blandingshund for mange år siden, men det var en tilfeldig tjuvparring, og pris på 3000 eller noe sånt.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:53   #886
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg måtte sjekke etter valper og ser at det av min hunds rase nesten ikke er noen å oppdrive. Det er noen seriøse blandinger som ligger til 15 000. Det er jo helt galskap.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 10-05-21, 00:15   #887
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvorfor tror dere folk velger en blandingshund til 42.000 når rasehunder koster rundt 20.000? Er det uerfarne/ukritiske kjøpere som blir silt vekk i screening hos erfarne oppdrettere og dermed tar den første og beste de får lov til å kjøpe?

Listene på rasehunder er gjerne over et års ventetid nå. Folk vil ha hund I DAG! Korona har gjort de gale.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå  
Gammel 10-05-21, 19:12   #888
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvorfor tror dere folk velger en blandingshund til 42.000 når rasehunder koster rundt 20.000? Er det uerfarne/ukritiske kjøpere som blir silt vekk i screening hos erfarne oppdrettere og dermed tar den første og beste de får lov til å kjøpe?

Jeg tror nok mange ikke har nok kunnskap. Og ikke vil vente.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 11-05-21, 11:40   #889
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Ikke vil vente, tror jeg er nøkkelord her. Det er jo nå folk har hjemmekontor og mulighet for å ta en god valpetid. Det er i grunnen forståelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 12:07   #890
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Er dette valpetråden nå?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 13:33   #891
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Denne tråden kan bli hva som helst, så lenge det finnes på finn. :raus:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 13:39   #892
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Var bare redd det skulle utvikle seg til nok en diskusjon om doodle-oppdrettere vs NKK-oppdrettere. Men det er kanskje lite annet spennende som foregår på FINN om dagen, så kjør på!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 18:52   #893
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Høner er jo den nye hunden, har jeg hørt. Selges de på Finn?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 20:11   #894
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Kyllinger selges det mye av på Finn, samt rugeegg.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:26   #895
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Praktbolig med bare to parkeringsplasser? Den ser ikke så praktfull uten møbler synes jeg.

https://www.finn.no/212456328

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:40   #896
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Praktbolig med bare to parkeringsplasser? Den ser ikke så praktfull uten møbler synes jeg.

https://www.finn.no/212456328

Veldig tydelig at det ikke er en profesjonell fotograf som har tatt bildene. Synd at boligen ikke er møblert, det ser nitrist ut. Tenk på potensialet!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:49   #897
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Veldig tydelig at det ikke er en profesjonell fotograf som har tatt bildene. Synd at boligen ikke er møblert, det ser nitrist ut. Tenk på potensialet!

Men, selger de bolig til 29 mill uten å bruke megler?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:51   #898
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Men, selger de bolig til 29 mill uten å bruke megler?

Ja, det står en lenke til rettigheter og plikter når man kjøper av en privatperson. Helt merkelig.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:55   #899
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ja, det står en lenke til rettigheter og plikter når man kjøper av en privatperson. Helt merkelig.

Den er ikke ferdig seksjonert heller... Og privat salg... Tror jeg hadde tatt meg råd til en god advokat om jeg planla å kjøpe.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 11:56   #900
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg så den annonsen i går, og de legger ut for salg uten å ha seksjonert ferdig en gang. Merkverdig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no