Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fastlegeordningen

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 13:17   #1
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Fastlegeordningen

Jeg lurer på følgende; har ikke nye innflyttere til en kommune rett på fastlege i bokommunen? Må man selv følge med på nett og gjøre krav på en plass når det blir en ledig?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:22   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fastlegeordningen

Jeg forstår fastlegeforskriften om at man har rett på plass hos fastlege i kommunen, ja: "Person som melder flytting til en kommune, skal motta legevalgsskjema med tilbud om å velge fastlege i kommunen."

...men samme forskrift har også regler for hvordan en kommune kan vurdere å suspendere ordningen med fastlege dersom det er umulig for dem å gi alle innbyggerne tilbud. Det ser ikke ut til at kommunen har hjemmel for å påtvinge leger flere pasienter fordi det er legemangel.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:26   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastlegeordningen

Man trenger ikke ha fastlege i bostedskommunen, ikke engang i samme fylke, trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:28   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fastlegeordningen

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Man trenger ikke ha fastlege i bostedskommunen, ikke engang i samme fylke, trur eg.

Det er riktig.
Jeg hadde fastlege i annet fylke da jeg flyttet. Nektet nemlig å gi slipp på fastlegen min.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 23-08-12 kl 13:36. Årsak: mente jo fylke, ikke kommune
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:30   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fastlegeordningen

I utgangspunktet mener jeg at man har rett på fastlege i sin nye bostedskommune så fremt til at det er ledig. Men kan vel også beholde sin gamle om en vil det i en anne kommune eller velge ny utenfor sin kommune. Egne barn under 16 år skal også ha rett til å stå på samme listen som foreldrene (Ble litt vanskelig forklart dette)

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=434722

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 23-08-12 kl 13:36.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 13:51   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fastlegeordningen

Vi har fastlege i annen kommune og fylke enn det vi bor i, da han har vi hatt før fastlegeordningen kom på plass.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no