Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 09:40   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta?

Jeg handler endel i UK, og etter julestreiken for et par år siden så har postgangen tatt betraktelig lengre tid Men nå synes jeg det er på kanten... Venninnen min sendte en pakke til meg mandag for 2,5 uke siden - og den har fortsatt ikke kommet Fra Amazon, Ebay etc så tar det gjerne 1,5-2 uker, men dette synes jeg er vel lenge.

Hva er deres erfaringer?Anser dere dette som normalt eller tror dere den er lost?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:41   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Det kommer an på hva hun har betalt for frakten kanskje? Det kan ta opptil 6 uker har jeg erfart hvis man velger billigste forsendelse.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:42   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Posten fra UK er så treig at det er til å gråte av. Tre-fire uker er ikke uvanlig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:45   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Jeg har fått beskjed at post som går om UK kan bli treigere enn vanlig på grunn av OL som var.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:45   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Posten fra UK er så treig at det er til å gråte av. Tre-fire uker er ikke uvanlig.

Jupp.

Jeg har opplevd at svigermor har sendt 3 pakker samtidig, der den første tok litt over en uke, nummer to tok tre uker og nummer tre tok to mnd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:46   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Posten fra UK er så treig at det er til å gråte av. Tre-fire uker er ikke uvanlig.

Stemmer. Sist jeg kjøpte noe på eBay.UK tok det minst en måned. Jeg hadde egentlig avskrevet hele greia. Fra USA tar det langt kortere tid, en uke pluss.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:56   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Jeg har ikke dårlige erfaringer, bestiller av og til garn fra UK og det tar ca, en uke. Har også bestilt sko fra schuh.co.uk og de er virkelig superraske, har skoene to dager etter levert på døra. Uten at jeg kan huske å ha betalt en formue i frakt. På et par nøster garn er frakten faktisk lavere enn i Norge, sendt som brev.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:08   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Jeg får bøker fra amazon 3-4 dager etter jeg bestiller. Datteren min får mye post fra faren sin i London, det tar heller ikke mer en 3-4 dager. Når du kjøper ting eller det er store pakker kan de ofte bli i tollen i Norge i flere uker, det skjer hele tiden.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:14   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta???

Jeg synes ikke det er tregt i det hele tatt. Jeg har i løpet av den siste måneden bestilt 5-6 ganger fra ulike britiske nettbutikker (også Amazon og Ebay) og fått alle varene innen en uke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:32   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta?

Jeg bestiller en del sykkeldeler fra ebay/UK, og opplever at det tar 5-14 dager før jeg har dem i posten. Aldri gått over to uker tror jeg.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 20:23   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta?

Saken er nå oppklart! Og det er Posten her som er synderen Idag dukket det nemlig opp en duplikatmelding Så pakken har ligget på postkontoret siden 8.8! Dessverre ikke første gang det er tull med posten her, og kjenner jeg blir mektig irritert. Nytter jo ikke å ringe posthuset heller, for de må jo ha et nummer for å sjekke om det er noe til meg der

Men da ser jeg uansett at jeg har lik erfaring med mange her, om at TTT med posten fra UK. Men som sagt så har jeg ikke opplevd såpass som dette, men igjen - det var jo postkontoret her som var synderen...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 21:02   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid kan posten fra UK faktisk ta?

Var vi kanskje heldige, da - når kortet til Svigers bare tok to dager?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no