Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 20:54   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Idioter.

  Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:10   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg er så heldig at jeg blir gravid bare mannen vifter med trusa.

Dermed synes jeg de blir feil at de som ikke er så heldig skal måtte ut med tusenvis av kroner for å få den ekstra hjelpen de trenger.
"Det er ingen menneskerett å få barn" er et utrolig tåpelig utsagn, og jeg lurer på omnoen av de som bruker dette har opplevd å slite for å bli gravid.
Om noen av de har trengt hjelp, for jeg har mine mistanker om at de ikke har det.
Barnløshet er kansje ingen sykdom, men det kan være en sykdom som gjør at situasjonen er slik.
Og ikke minst, det kan helt sikkert føre til sykdom hos den det gjelder.

Kjenner at jeg har veldig lyst til å bli fryktelig usaklig siden det er Erna Solberg som kommer med uttalelsen, men det blir så feil.
Da havner jeg like langt nede på empatilisten som det hun gjør.

Å være litt mindre navlebeskuende og vise empati med andre som ikke er like heldig skader ALDRI. Heller ikke her.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:16   #43
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er samfunnsøkonomisk veldig smart å la motiverte folk få de barna de ønsker seg.

Mer presist og poengtert kan det ikke sies. Veldig godt formulert!

Utspillet fra Høyre er intet mindre enn tragisk.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:20   #44
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Trist utspill fra Høyre...

Jeg blir oppgitt over vendinger som "ingen menneskerett" og "ingen sykdom". Det finnes en del av oss med diagnosen pcos - som ikke akkurat har lett for å få barn...


Det samme gjelder for oss med endometriose også.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:34   #45
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Jeg er ikke så veldig objektiv da jeg har en tulle som kom på 10. prøverørsforsøket. Etter en del forsøk på offentliges regning punget vi ut med resten selv. Vi kom opp i ca 250.000 før vi fikk vår etterlengtede datter! Hadde jeg ikke hatt en god jobb ville ikke dette vært mulig. Det er så forbannade lett for mennesker som får barn på egenhånd å si at det ikke er en menneskerett å få barn. Veldig ofte så ligger det faktisk er årsak bak. Hos oss skyldes det mest sannsynlig kusma til min mann som slo seg i pungen i ung alder. Det var ganske tøft å være ufrivillig barnløs i 8 år. Ser med gru på alle de "festene" hvor folk satt i timesvis å snakket om dine håpefulle. Noe som var vanskelig og sårt (selv om jeg selvfølgelig skjønner at de ville snakke om sine håpefulle). Og for ikke å glemme alle spørsmålene vi fikk om ikke vi også snart skulle befolke verden. Håper inderlig at det ikke blir slik at det blir penger som skal bli avgjørende om noen skal få barn. Dette var skuffende lesning fra høyre Jeg kjenner sårheten fra perioden da vi var barnløs velter opp i meg igjen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:12   #46
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Nok en grunn til ikke å stemme høyre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:29   #47
Ke@
Aktiv
 
Ke@ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Innlegg: 221
Ke@ er litt kul
Standard

Sv: Høyre vil fjerne støtte til assistert befruktning

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Barnløshet er kansje ingen sykdom, men det kan være en sykdom som gjør at situasjonen er slik.

Om det ikke regnes som sykdom i seg selv, så er det mange som har sykdommer som gjør at man sliter, ja.

Hurra for Høyre

__________________
Ke@ og Lillegutt f.2002.
Nummer 2 kommer i mars.
Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no