Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-07, 09:42   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

. OM det hadde vært noen meter så men om det var langt unna og mange bygg imellom så hadde jeg uansett ikke gjort det. Vi skal bo på bakkeplan så nå blir det uansett ikke. KJøper heller med en vin til hotellet..

Det sto et annet sted at stedet de satt og spiste lå 40 skritt unna og at de kunne se døra til leiligheten. Da jeg leste det som sto i VG fikk jeg inntrykk av at de befant seg langt avsted, men sannsynligvis så oppfattet de dette som en ufarlig situasjon (som likevel ikke var det).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 09:47   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Uff, så skummelt. Stakkars familie! Jeg tror ikke jeg hadde turt å forlate henne på rommet, jeg gjorde jo ikke det her hjemme engang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:22   #43
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?



Jeg får så utrolig vondt inni meg når jeg leser om denne saken daglig i avisene. Håper og håper på gode nyheter hver dag, men for hver dag som går så svinner vel håpet om å finne henne uskadet og i live. Kan knapt forestille meg hvor vondt foreldrene hennes må ha det nå - ikke vite om hun lever eller er død, tanken på hvor utrolig redd hun må være, om hun kanskje i dette øyeblikk utsettes for seksuelle overgrep og annen faenskap. Fy søren så mye utspekulert dævelskap det er i denne verdenen vår.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:24   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Stakkars, stakkars foreldre og stakkars, stakkars lille jente. Denne saken er så grusom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:57   #45
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Med fare for å være slem, er jeg også lei meg for at dette skjedde med et (tydeligvis) oppegående par, som i tillegg til å ta forholdsregler med avstand etc, i tillegg var på rommet ca hver 30. minutt. Dersom historien hadde vært at de festet hele natten på en bar, hadde jeg opplevd det som mer "fortjent", i den grad man kan bruke de ordene.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:53   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde aldri gjort det. Jeg har heller ikke latt ungene sove ute i vogn uten at jeg er ute selv og skjønner ikke hvordan folk tør det heller.

Jeg signerer denne!

Etter en måned i Norge i april/mai er jeg mildest talt overrasket over hvor mange mødre som setter vognene med sovende barn utenfor caféer, kjøpesentre osv.
Ok, det skjer ikke ofte slike kidnappings-historier i Skandinavia, og heldigvis for det, men jeg ser ikke hvorfor det ikke like gjerne skulle kunne skje i Norge som i Portugal eller et annet sted.

Forferdelig historie er det uansett. Stakkars, stakkars lille jente og stakkars foreldre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:11   #47
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: La barna sove på hotellrom alene i Syden, mens man spiser?

Jeg ville aldri, aldri, aldri gjort dette. Under noen omstendigheter. Nå hører det med til saken at jeg er veldig hønemor, og sikkert mer enn det som er vanlig. Jeg tenker ikke først og fremst på faren for kidnapping når jeg sier at jeg ikke ville latt barna være alene på hotellrom, men på helt andre ting. F.eks. at de klatrer ut av senga si (barn på snart fire og to år greier det uten problemer) og vandrer rundt i leiligheten mens jeg ikke er her. Selv om sjansen for at de prøver å rømme eller stikker fingrene i en stikkontakt er liten, så ville jeg ikke følt meg komfortabel med å se etter de likevel.

Noe jeg ikke kan begripe er at hotellet tilbød barnevaktservice, men foreldrene ville ikke bruke seg av det. Så fælt for dem i etterkant, alle disse "hadde-vi-bare"-tankene.

For meg høres det helt feil ut å la tre barn på under fire være alene på hotellrom når man selv er et annet sted utenfor bygningen, uten babycall. Likevel vet jeg jo at veldig mange gjør dette, (på ferie og hjemme) og at det vanligvis går helt fint. Jeg synes ikke man skal anklage disse foreldre, de har det helt jævlig nå og må leve med dette resten av livet uansett. Jeg synes foreferdelig synd på dem, og håper med hele mitt hjerte at jenta kommer til rette.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no