Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fortjente Saddam å dø?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 18:58   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Kan godt sitere Skremmeren, men sier bare at jeg er enig jeg...

Forøvrig synes jeg ikke at noen andre former for dødsstraff er bedre enn henging - å ta livet av noen man ikke liker er en for "lettvindt" løsning for de som skal utmåle straffen. Ute av syne - ute av sinn, og med ett var de ikke det grann bedre enn kjeltringen selv...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:19   #42
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kan godt sitere Skremmeren, men sier bare at jeg er enig jeg...

Forøvrig synes jeg ikke at noen andre former for dødsstraff er bedre enn henging - å ta livet av noen man ikke liker er en for "lettvindt" løsning for de som skal utmåle straffen. Ute av syne - ute av sinn, og med ett var de ikke det grann bedre enn kjeltringen selv...

Enig med deg der, Bauche. Dødsstraff er dødsstraff - uavhengig av metode. Alle metoder er like ille.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 21:51   #43
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette blir jo nesten som å snakke om aktiv eller passiv dødshjelp. Bare omvendt, på en måte.

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 07:40   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.

Jeg tror sitronen mente at det å sitte med muligheten til å hjelpe bare ett menneske medisinsk (derav uttrykk som passiv og aktiv dødshjelp) ikke helt kan sidestilles med henrettelser. Men nå er ikke jeg sitronen, så det er mulig jeg har misforstått.

Jeg mener at alle liv har en lik verdi - uavhengig av om det er Saddam Hussein eller Mor Theresa. Grunnen til at jeg mener det er at hvis de ikke har en lik verdi så må det vel være OK å henrette de hvor livene har en lav verdi? At noen for meg personlig har en høyere verdi er i mine øyne noe helt annet. Jeg ville ha ofret Mor Theresa uten å blunke for barna mine fordi de i mine øyne er mer verdifulle, men det er en subjektiv vurdering. Når jeg sier at alle liv har en lik verdi er det etter min mening en objektiv vurdering.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 08:29   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Jeg er enig med resten og synes dette er fullstendig forkastelig.

Dessuten, at USA, som har mindreårige på dødscelle og fortsatt ikke har avskaffet den elektriske stol går ut og fordømmer det er for meg helt absurd.

Bli dårlig av å tenke på slike ting.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 09:55   #46
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Dessuten, at USA, som har mindreårige på dødscelle og fortsatt ikke har avskaffet den elektriske stol går ut og fordømmer det er for meg helt absurd.

Har USA fordømt det? Bush applauderer jo henrettelsen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487386.html

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:16   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortjente Saddam å dø?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Har USA fordømt det? Bush applauderer jo henrettelsen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487386.html

Åja, beklager, jeg var litt kjapt ute. Ved nærmere ettersyn var de for, de ville bare ha utsatt den et par uker

Begynte virkelig å lure.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no