Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Familie på 4, 2 hotellrom

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 20:49   #1
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Familie på 4, 2 hotellrom

Noen som har bodd slik under sydenferien? Vi er 2 voksne og 2 barn, de er 2 og 7 på tidspunktet vi skal reise. Tenker litt slik at det kanskje blir roligere og enklere med søvn om vi bor 1 voksen og 1 barn på hvert vårt hotellrom. Erfaringer positive og negative mottas med stor takk :-) Skal selvsagt prøve og få det til slik at rommene er vegg i vegg og evt felles veranda.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:52   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

2 rom er definitivt bedre enn ett, men personlig foretrekker jeg leilighet med to (i allefall ett) soverom.

Noen hoteller har connecting rooms, da har man dør mellom rommene. Det er fint i tilfeller der man må velge hotellrom fremfor leilighet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:52   #3
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Da ville jeg heller valgt en toroms-leilighet.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:52   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Det hørtes stusselig ut...

Vi er seks, og har alltid samme leilighet dersom det lar seg gjøre. Det er jo ofte ikke hotellROM i syden, men leiligheter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:07   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Jeg synes også det hørtes veldig stusselig ut. Det er ikke garantert at en får ved siden av hverandre. Det får vi sjelden selv om flere i familien bestiller på samme bestillingen og vi har satt ønske om evnt. felles balkong eller rom ved siden av hverandre. Da har det vært snakk om reisefølge (med samme etternavn) som vi ikke kommer ved siden av. Til oss bestiller vi bestandig stor nok leilighet til alle. 2-roms leilighet med stue og soverom synes jeg må være mye bedre enn 2 hotellrom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:15   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Jeg har lenge vært avhengig av separat soverom til lillegutt ift ferieturer og slikt og erfaringen tilsier at det går greit å få fatt i leilighet m to soverom eller "suite" med ett soverom og ekstra soveplass i stua - evt går drmet jo an å be om en ekstra seng også. Det har uansett vanligvis vært billigere enn to separate rom. Og mer hyggelig også?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 00:09   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Vi bor alltid i leilighet med eget soverom. (2roms) Det går til nød med 1 roms nå når barna er så store. Med så små barn ville jeg uansett valgt 2 roms.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 00:13   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.000
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Det hørtes skikkelig kjipt ut. Vi bestiller to-roms leilighet og ungene sover på soverofaer på stua. Vi får soverommet. Når de skal legge seg for kvelden gjør de det i vår seng og så bæres de over i egen seng når det er sovetid for oss voksne.

Bestill heller et litt større rom enn å sitte på hvert deres rom på kvelden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 00:20   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Vi bodde på to rom sist vi reiste, og det fungerte supert!

Vi hadde rommene vegg i vegg, og verandaene gikk i ett, bare med en skillevegg i mellom.

På kveldene så la vi stort sett barna på hver sitt rom, og så satte vi oss ute på den ene verandaen. Vi valgte å være på den verandaen som tilhørte rommet til minstemann, og så lot vi verandadøra til storesøster stå åpen, pluss at hun hadde nøkkel til begge rommene. Vi fikk to nøkkelsett.

De kveldene vi følte for å kanskje gjøre noe mer enn å bare sitte på verandaen, så fikk barna ligge sammen på et rom, og så flyttet vi den ene når vi tok kvelden.

Selvfølgelig er det bedre å ha leilighet, men jeg er ikke redd for å velge denne løsningen igjen en annen gang.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 06:42   #10
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Det syntes jeg hørtes trist og lite ferieaktig ut. Jeg hadde gått for leilighet med to soverom i såtilfelle. For oss er det ikke ferie om vi må legge oss samtidig med ungene (5 og 10), så vi har alltid hotellrom med soverom og stue (suite) eller helst leilighet. Rom med balkong går til nøds om det er så varmt at man kan sitte ute (men vi foretrekker soverom for oss selv).

Jeg tror faktisk ikke jeg ville reist på ferie om vi skulle ligge med hver vår unge på hvert vårt rom.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:07   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Vi har hatt to leiligheter med dør imellom. Connecting rooms er genialt for oss i hvertfall. Ungene hadde egen tv og dvdspiller til kveldsbruk, de hadde eget kjøleskap og eget bad. Døren mellom leilighetene sto for det meste åpen, men ble lukket på kvelden.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:49   #12
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Familie på 4, 2 hotellrom

Ja, det har vi faktisk prøvd, en gang vi var desperate og det var det eneste vi fikk til dit vi ville.
Vi hadde en veldig fin ferie, men det var definitivt tiltross for to roms tilværelsen.

Bagasjen må jo bo et sted. Hva er her og hva er der. Eller samle alt et sted og løpe inn og ut av gangen i trusa for å hente shortsen osv.

I tillegg er jo gjerne hotellrom av begrenset str. så det blir gjerne trangt å ha alt på ett sted og oppholde seg der alle fire.

Til tross for eposter og telefoner både til reiseselskap og hotell fikk vi ikke rom ved siden av hverandre. Vi ble lovet, men det skjedde ikke.

Om du får garanti for tilsluttende rom så kanskje, men jeg vil definitivt ikke anbefale det.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no