Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 21:25   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg gleder meg til å lage matpakker! Poden har ikke hatt matpakke i barnehagen de siste årene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:26   #102
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jepp - her også. Håper mixen gjør seg sammen over natta. Tenker på fiskekakene, grønnsakene, pastaen og fetaosten.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:27   #103
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg lager alltid matpakke til meg selv også kvelden før, og den har aldri blitt dårlig eller smakt rart.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:28   #104
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg gleder meg til å lage matpakker! Poden har ikke hatt matpakke i barnehagen de siste årene.

Ikke Smurfen heller, hun spiser alltid frokost hjemme, og de andre måltidene får de i bhg. I Pluggens barnehage har de med to-mat (1400-mat ), så da får jeg endelig lov til å være kreativ igjen. Storesøster liker ikke kreativitet når det gjelder mat, men hun har alltid med seg en deilig fruktsalat, da.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:38   #105
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har bestilt Easy Lunchboxes.



Håper de er like genialt som de ser ut til.

Tusen takk for tipset, nå har jeg også bestilt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:52   #106
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Utrolig flott matpakke, Skremmern!

Er du fornøyd med den matboksen? Jeg har vurdert den til jenta vår, men syns den virker litt stor? Samtidig syns jeg den mindre utgaven er - vel - litt liten.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:41   #107
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Har også kjøpt easylunchbox for en tid tilbake. Synes matboksen gjør det enkelt å lage litt morsomme matpakker. Prøver å fylle de tre rommene som er der.

1. rom fylles med frukt, bær el. grønnsaker
2. rom f.eks. frokostblanding, babybel og litt kjeks, nøtter, pølsekuler, kjøttboller, egg.
3. og største rom, brødskive med pålegg

Prøver å kutte grønnsaker/frukt med former f.eks som blomster, hjerter, stjerner el. bokstaver (former er kjøpt på e-bay og panduro), det som blir til overs etter å ha kuttet ut formene går rett i mammas mage

Lager omlett kvelden før, og den kommer kald i matpakken.
Koker egg kvelden før og legger den i egg mold (fås kjøpt på ebay) og snuppa får med stjerne-egg eller bamse-egg. Legger også med en liten skje slik at egget er lettere å spise.

For å unngå sløsing med rester kutter jeg aldri opp brødskivene i morsomme former, jeg lager heller rundstykker eller hjemmelaga polarbrød som jeg kutter ut med pepperkakeformer før jeg steker dem. Disse fryser jeg slik at det bare er å ta opp det jeg trenger dagen før. Veldig populært!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Rundstykker.jpg (56,0 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg untitled.jpg (19,1 KB, 29 visninger)
Filtype: png veg.png (109,2 KB, 30 visninger)
elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:48   #108
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Laga fylte rundstykker her om dagen: laga kuvertbrøddeig med hvitløk, oregano og solsikkekjerner, tok en deigemne og klappa det flatt, la på ei kvart skinkeskive, ei teskje pesto og litt revet ost og bretta sammen, pensla med vann og strødde på sesamfrø. Kjempegode

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 08:27   #109
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

I går bakte jeg matmuffins, som han fikk med i matpakka i dag, sammen med druer, ost (kuttet ut med små dyreformer) og pølsebiter. Han er ikke så storspist til det måltidet.

På fredag hadde han rester av glitters parmesankylling, bil-egg (egg mold) og ostedyr. Personalet var misunnelig.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 08:59   #110
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Egg-mold så veldig morsomt ut!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:40   #111
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg er så glad for at det ikke er matpakker på barnehagen. Det er ille nok på skolen, jeg hadde gladelig betalt for å slippe matpakkestyret. Men de easylunchboxene er ikke så dumme altså, igår hadde de brød i ett rom, yoghurt i ett rom (jeg kjøper sånne bittesmå fordi jeg ikke vil at for mye av måltidet skal være yoghurt) og frukt i det tredje. Slett ikke dumt og det var tomt da de kom hjem. Jeg ser også for meg at man kan putte pasta eller salat oppi der, evt kornblanding hvis de ønsker det. De får jo melk på skolen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:43   #112
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Utrolig flott matpakke, Skremmern!

Er du fornøyd med den matboksen? Jeg har vurdert den til jenta vår, men syns den virker litt stor? Samtidig syns jeg den mindre utgaven er - vel - litt liten.

Den er litt stor, den er det, men rommene er fin inndelt, synes jeg, med plass til drikke og yoghurt oppi boksen. Lokket sitter som støpt, men de minste barna trenger nok hjelp til å få det av og ordentlig på igjen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:50   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er du fornøyd med den matboksen? Jeg har vurdert den til jenta vår, men syns den virker litt stor? Samtidig syns jeg den mindre utgaven er - vel - litt liten.

Jeg er mye mindre fornøyd enn Skremmern, bare sånn for å veie opp litt.

Vi kjøpte den i fjor sommer, og har brukt den knapt en håndfull ganger. Lokket må klemmes på på en bestemt måte, hvis ikke så lekker det. Den er virkelig kjempestor (større enn et A4-ark), og passer derfor ikke oppi kjølebaggene vi har til matpakke, og den da kan ikke holdes kald. Vannflaska er forbausende tett, men legger man den oppi rommet sitt med åpningen ned, kan den lett flippes av i prosessen, og da blir det lekkasje overalt.

Den er også veldig tung, og er ikke noe jeg sender med barn som skal bære selv på tur, f.eks.

Jeg tenker å heller prøve planetboksene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:57   #114
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Vel, jeg kjøpte både en liten og en stor, jeg. Sånn for å ha og sammenligne med. Jenta mi har fått en liten med ører og er kjempefornøyd! Det å kunne personifisere boksen var tydeligvis ganske så genialt.

Jeg er helt enig med deg, Tallulha, i at den store er gedigen! Den lille typen er enn så lenge ganske passende til jenta mi. Hvis det skulle bli nødvendig så kan jeg jo eventuelt ta ut vannflaska seinere og bruke det mellomste rommet til mat også.

Han Pluggen din, Skremmern, lever i sannhet opp til navnet sitt!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:00   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det fantes ikke liten når jeg kjøpte, så den har jeg ikke testet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:02   #116
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Poden var strålende fornøyd med sin Easy Lunchbox i går. De er hvertfall mer enn romslige nok til skolelunsj.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:17   #117
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Han Pluggen din, Skremmern, lever i sannhet opp til navnet sitt!


O jes! Og det får jeg kommentarer på i barnehagen også. Han elsker mat, matsituasjoner, tilberede mat, snakke om mat, dekke på bord og han spiser lenge, lenge!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:18   #118
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden var strålende fornøyd med sin Easy Lunchbox i går. De er hvertfall mer enn romslige nok til skolelunsj.

Er det den hvor lokket må festes med strikk?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:33   #119
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Nei, ingen strikk? Lokket sitter helt fint, samtidig som førsteklassingen smetter det greit av og på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:38   #120
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

*googler*

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no