Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 19:33   #81
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ooh jeg kjenenr at jeg gledegruer meg til å starte med å lage matpakker.
Kanskje jeg burde starte litt i det små til meg selv. Vaflene må prøves!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:53   #82
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har kjøpt inn så jeg skal få testet vaflene. Hvor mange plater ca. blir det av den røra?

Det ble en 10 stykk, ca. Deilig tykk røre.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:45   #83
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Denne uka har min barn hatt bl.a;
-Middagsrester delt opp i biter og blandet med fullkorns-pastaskruer, agurk og paprika evt. andre grønnsaker. En dag fiskekaker, en annen dag karbonade.
-Tannpirker som spyd, da uten mintsmak , med et par morrpølsebiter, ostebiter, div. grønnsaker og en drue på toppen.
Pannekaker (middagsrest) med gomme. (Bruker av og til også prim.)
-Eggerøre
-Omelett med skinke.


Ellers får de av og til havregrøt-lapper når mor har tid. Oppskrift har jeg funnet her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=18840

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 12:16   #84
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

På ebay finner man masse gøy man kan bruke til å lage flotte matpakker.

Jeh lager egg formet som biler eller fisk, pølser som ser ut som blekksprut, karabber og pingviner, brødskiver trykker jeg ut med pepperkake former.

Eller sender jeg med:
Stekt mikke mus egg (steker de i mikke mus vaffeljernet)
Spaghetti/lasagne (de spiser det kaldt)
Makaroni
Salat
Pannekaker
Matmuffins
Agurk, gulrøtter, druer, vannmelon og jordbær
Ostebiter
Fiskekaker

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:27   #85
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Knerten ble ikke helt blid når jeg ikke laget pannekake i dag (selv om han ikke hadde spist noe av den i går) og var lite interresert i brødskiva jeg putta oppi, så den regner jeg med er uspist, men han fikk fullkornspasta og salat i tillegg da, DET spiser han nok, og han skulle få tilbud om knekkebrød til lunsj (usikker på om det hjelper, men i går hadde han altså bare spist ei halv skive til lunsj, og bare litt agurk til frokost, så jeg skjønner at de vil prøve)

Jeg har hamstret noen småbokser til å ha i matboksen også, dog er det bare den ene matboksen de går oppi dersom tilhørende "overtasje" skal være i bruk. vi får se hva det blir til, fremover.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:32   #86
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg lurer på om jeg må ha med to matbokser til Pluggen. En med bare brødskive, og en sånn med oppdelte rom med litt gøy i. Han spiser helt enormt mye, så hvis han skal ha med mat til frokost og 1400-maten, holder det ikke med en, tror jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:40   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Knerten har jo egentlig bare med til frokost, men de som vil ha mer enn den frukten de får 1430 får spise av resten av matboksen sin (om der er noe rest, vil jeg anta) Om de skal ha mat til to måltider, er sikkert to matbokser lurt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:42   #88
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ja, jeg tror det. De får visstnok litt frukt, men det er ikke noe Pluggen min blir mett av.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:15   #89
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg pleier å sende med fruktgele eller - mousse, i en liten boks med lokk (f.eks i laptop lunchboksen).

Det er veldig lett å lage, koke opp litt vann, blande med en skje eller to gelatinpulver og røre ut etter anvisningen, deretter et lite glass utblandet saft (vanlig styrke eller litt sterkere). Et par-tre gode skjeer frosne bær i boksen, og heller geleblandingen over. Kjøelskapet natten over og presto! Holder seg fint hvis det ikke er _for_ varmt, og hvertfall hvis man bruker kjøleelement (og som sagt, lokk).

Mousse: samme greia, bare litt sterkere saft og bland ut litt av saften med pisket kremfløte.

Eller kokosmelkpudding med banan og vaniljepulver, DET er godt!!

(ikke noe sukker, see? Bortsett fra i safta og den kan evt. velges usukret/sukkerfri)


Sist redigert av m^2 : 12-08-11 kl 14:26.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:17   #90
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har etpar sånne til lillegutt som jeg fyller med middagsrester, gryterett, suppe, kakao eller whatever, alt etter som. Faller i smak!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:49   #91
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har etpar sånne til lillegutt som jeg fyller med middagsrester, gryterett, suppe, kakao eller whatever, alt etter som. Faller i smak!

Hvor kjøpes den? Så fin!

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:16   #92
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Da var Pluggens aller første matpakke i "boks". 3 brødskiver med kyllingleverpostei, en speltpannekake vi hadde til overs etter frokost, et egg, pasta- og fiskekakesalat med fetaost, agurk og paprika, en Babel, kiwi- og druemix samt pølsesticks! Å drikke er det smoothie av skogsbær.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:17   #93
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Å, nå ble jeg sulten! Det ser kjempegodt ut!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:17   #94
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Er det til ett måltid Skremmern?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:18   #95
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ja.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:18   #96
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Og hvor er oppskriften på speltpannekaker, sa du?

Herlig matpakke!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:19   #97
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg tenkte dere kanskje sendte med mat for en uke av gangen.

Det ser veldig godt ut da!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:23   #98
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Tror ikke minsten din skal sulte i morgen Skremmern. Hadde vært alt for mye lunch til meg det. Men det så godt ut da. Greit å ha litt valgmuligheter. Nå fikk jeg nesten lyst til å lage klar matpakkene i kveld jeg også, men de blir ikke så fancy.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:23   #99
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Pluggen spiser mye, så fullfører han det ikke i barnehagen, tar han resten når han kommer hjem.

Mine speltpannekaker lages som så:

3 egg
7 dl speltmel
7 dl kulturmelk
1 ss rømme
1 ss sukker
1 ts natron

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 21:25   #100
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg lager alltid matpakkene kvelden i forveien. Hvis jeg skal lage om morgenen blir det svært lite spennende.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no