Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 08:54   #221
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

og smågafler og sånn hadde vært kjekt. men jeg blir så overveldet når jeg ser på ebay, der er titusen ting, og jeg vet ikke hvor jeg skal velge å handle...

Det har du heilt rett i. Eg løyser det med å finne eit produkt som eg likar, og velger da å sjå kva resten av nettopp denne butikken har. Da droppar eg å sjå på dei andre butikkane rett og slett, og handlar varer kun frå denne eine. Det er jo greit også i forhold til frakt - får alt samla i ein pakke. Eg handla her. Av ein eller annan grunn betalte eg altfor mykje frakt - det var Ebay som berre plussa på. Eg merka det ikkje sjølv noterte meg berre sluttsummen som ok - åndsfraverande som eg er, men selgar sende straks melding om at eg hadde betalt for mykje og returnerte det overskytande.

Eg betalte ikkje toll og moms, men var vel under 200 NOK.
(for å konvertere us dollar til nok, opnar du google i eit nytt vindu og skriv i søkefeltet f.eks 4.29 dollar in nok - da får du verdien i norske kroner, oppdatert etter dagens kurs. Hugs punktum, ikkje komma når du skriv dollar).


Sist redigert av Syrin : 13-09-11 kl 09:06.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:58   #222
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Hvis dere bruker ebay.no kommer det bare opp selgere som sender til Norge, og dere får opp prisen i norske kroner.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:59   #223
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Smart!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:29   #224
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Takk for link.
Muligens smågafler, food picks og eggeformer, det er det jeg i alle fall tenker vi skulle hatt. Funker det å dele egget i skiver med eggedeler etter at det er formet sånn? Tenker litt på at Knerten muligens ikke angriper et helt egg, nemlig, sånn innledningsvis ialle fall, muligens etter å ha fått det noen ganger, så han er klar over hva det er, men han er jo ikke vant til å få det helt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:41   #225
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Eg prøvde desse eggformene i går. Egga blei som vanlige egg, men i figur. så ein eggdelar skal nok fungere, men da er jo poenget med figur-egget borte, og du kan like gjerne dele egget som det er, i sin naturlige egge-form

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:43   #226
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Nei, la skivene ligge tett sammen, så ser de ut som formen, bare lettere å få fra hverandre, og spise, tenkte jeg? Men jeg begynner glatt med et eggeformet egg også altså, bare ser for meg det er lettere å få Knerten til å spise om han kan se inni at det er egg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:31   #227
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Mine har også slike, men med ToyStory, ICarly og Barbie. Kjempebra til varme måltider, supper, pasta, kjøttboller eller det du måtte finne på. Du får kjøpt dem flere steder på nett, for eksempel Amazon, Target.com eller her http://www.thermos.com/product_catal...0&ViewAll=true

De er kjempefine Men kan være litt små - 3dl, bare sånn obs obs - sjekk ml-innholdet på dem.
Jeg har forøvrig ikke fått hverken Amazon (det vil si deres underleverandør) eller Target til å sende til Norge. Endte med å kjøpe fra et firma som skraverer navn på "ting" i USA, så fikk jeg med navnet til lillegutt på istedet. Kostet noen få kroner mer. Og fortsatt bare 3 dl da, så jeg synes den er liten.


Sist redigert av m^2 : 13-09-11 kl 14:02.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:33   #228
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De har sånne ting på amazon.com også, både matbokser, gafler, eggformer m.v. Amazon er kanskje litt enklere å forholde seg til (?).

Selv om det kjennes rart for meg, jeg tenker lissom på amazon som en bokbutikk

Men hvordan får du amazon.com til å sende til Norge?? Jeg har enda til gode å finne en underleverandør av matstæsh hos dem som faktisk gjør det, jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:39   #229
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Her er forresten en kul eggeshaper-dings, ikke at jeg har sånn men a propos skivet egg. (fra jbox.com - de sender forøvrig til Norge)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:46   #230
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Stilig den altså, men jeg leste litt om den (for jeg undret meg på hvordan det funket) og man må koke egg i 20 minutter, først hviten i en form, og deretter gulen inni hviten. Og det er .... vel, jeg skiller ikke et egg for å koke det i to omganger altså. Jeg hater å skille egg, og gjør et bare når det er helt påkrevet (og velger derfor gledelig en annen kakeoppskrift enn den som skal ha hvitene stivpisket, vendt inn til slutt) Det får klare seg med egg med runde plommer. Eller hvordan de nå enn blir i en bilform...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:53   #231
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Stilig den altså, men jeg leste litt om den (for jeg undret meg på hvordan det funket) og man må koke egg i 20 minutter, først hviten i en form, og deretter gulen inni hviten. Og det er .... vel, jeg skiller ikke et egg for å koke det i to omganger altså. Jeg hater å skille egg, og gjør et bare når det er helt påkrevet (og velger derfor gledelig en annen kakeoppskrift enn den som skal ha hvitene stivpisket, vendt inn til slutt) Det får klare seg med egg med runde plommer. Eller hvordan de nå enn blir i en bilform...

ja jeg sa ikke at det ikke var _omstendelig_ (men det ser jo nokså omstendelig ut også da)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:59   #232
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Sant nok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 13:46   #233
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Her er morgendagens lunsj til Pluggen. Stekt karbonade og agurk i polarbrød, en brødskive med skinkeost, et egg, fruktmos, kiwi, og en mix blåbær, jordbær og druer!


Det som også er fint med den er jo at flaska kan brukes som kjøleelemet.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 16:36   #234
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

De er kjempefine Men kan være litt små - 3dl, bare sånn obs obs - sjekk ml-innholdet på dem.
Jeg har forøvrig ikke fått hverken Amazon (det vil si deres underleverandør) eller Target til å sende til Norge. Endte med å kjøpe fra et firma som skraverer navn på "ting" i USA, så fikk jeg med navnet til lillegutt på istedet. Kostet noen få kroner mer. Og fortsatt bare 3 dl da, så jeg synes den er liten.


Disse finnes på feks barnas hus osv. Bare der er det termoskopp med orange lokk og uten sånt fint bilde. Men regner med den kan brukes for det!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:34   #235
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det går litt i gjentakelser her:

Det gjør det her også, gitt. Går mye i grove pizzasnurrer, skiver med fårepølse, druer, agurk og snackspaprika.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:39   #236
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Har noen sett sånn ferdigoppskjært Sabeltannbrød i butikkene ca nå? Jeg leter og leter, men det er jo ingen som har!! Vi pleier å ha grovere brød enn det til hverdags altså, men så har man jo shoppet pouch-mold..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:55   #237
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har sett det hos Ica stormarked, hvert fall.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 21:04   #238
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det har vi ikke i nærheten. Typisk. Jeg får lete litt mer, samt sjekke igjen tidligere på dagen.. Det kan jo være det var utsolgt på Rimi.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 21:10   #239
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

I tillegg til brød pleier vi feks å ha skorper, turbarer med tørket frukt, tørkede bananer, ostedipp fra Den Glade Ku, bær og frukt med vaniljekesam til.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 08:50   #240
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

I dag tester vi ut denne matboksen som vi fant på Obs til 23 kroner. Jeg liker at det er én boks med flere rom i stedet for mange små løse deler hvor ikke alle kommer hjem fra barnehagen hver gang.



(Dette er min. Knotten sin har litt flere brødskiver og annet pålegg. Den så så fristende ut at jeg måtte utvide "en med ost og en med pølse" for min egen del også. )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no