Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-20, 08:54   #81
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes ostesmørbrød og tomatsuppe og egg er mettende, men det er begrenset hvor lenge det holder for fjortenåringen og syttenåringen.

:

Vi har alltid pannekaker etter tomatsuppa og i suppa er det gjerne litt pasta også. Totalen blir bra.

Jeg vet du ikke var ute etter fisk, men prøver meg likevel med å foreslå denne her:

Legg en pose grønnsakblanding, Amerikansk for eksempel, i bunnen av en stor ildfast form. Skjær fisk (laks, torsk,sei, o.s.v.) i små terninger og legg over grønnsakene. Krydder og salt på fiskebitene. Lag en enkel hvit saus med fiskebuljong og krydder i for smak eller bruk pose med f.eks. Lofoten fiskesaus. Hell over grønnsaker og fisk og ha på litt ost til gratinering. 200 grader i en halv time mens potetene koker. Det er en fin måte å bruke opp litt osterester på, og lure i unger fisk.

Bondeomelett er også billig middag. Bruk rester av kokte poteter, og gjerne noen litt slappe grønnsaker fra kjøleskapet, ev. en pose frosne brekkbønner, en løk må til. Gjerne litt osterester her også. Skjær gjerne opp noen skiver med kjøttpålegg for litt kjøttsmak eller bruk skinkebiter eller liknende. Stek løken i litt smør og ha oppi grønnsakene. Visp sammen 6-8 egg med krydder, salt, vann eller melk og hell over. La det stå i panna under lokk på svak varme til det er helt stivnet. Skjær "kakestykker" og server med brød og salat.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:08   #82
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Palmen! Er du en flokse? Eller hedger du?!

Du også?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:09   #83
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Veldig fornøyd med muligheten til å få nøstet opp i trekant (eller er det firkant!)-dramaet med Palmen samtidig som det renner inn med god middagsinspo.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:24   #84
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Tilbud, feks Toogoodtogo og 10-kronerstilbud, kan være bra, men kan også være dyrt. Toogoodtogo har jeg fulgt en stund. Nå står det i appen ca hva man sparer (det gjorde det ikke før), men prisen er ca 1/3 av vareverdi. Bakere har ofte et par brød, litt rundstykker og/ eller søtbakst, feks., i posen - det pleier å ligge på 39 eller 49 kroner avhengig av baker.

Men tilbudskneip fra First Price på Spar koster 7,90. Dvs da kan man få 4-5 brød for samme pris. Nå regner jeg uten videre med at tilbudsbrødet ikke har samme kvalitet, men er kriteriet økonomi er billigbrødet best. Slike billigbrød blir ofte fort tørre. Etter det jeg vet fra bransjen, er det vanlig at det da er brukt oppmalt brød i brødet. Det er på ingen måte farlig eller usunt, tvert i mot et gammelt husmortriks og bra for å redusere matsvinn. Men det passer best i en familie hvor det går endel brød, slik at det fort blir spist. I en liten husholdning med lite bruk av brød bør man være obs på det, og evt fryse ned.

For mat i Toogoodtogo som er serveringsklar (varmmat, fra kafeer) har jeg prøvd litt ulikt, men mitt inntrykk er ikke at det er konkurransedyktig på pris ifht å lage selv, om kriteriet er økonomi. Det er fordi utsalgsprisen er ganske høy, og da blir 1/3 et «godt tilbud» men ikke «billig mat». Men det kommer selvfølgelig også mye an på bedriften og på hvor rause de er med å fylle posen. Har bedrifter i nærheten jeg både foretrekker og skyr i så måte.

Handlet på 10-kroners i går. Feks er småpakkene med skivet ost billig ifht de store, fordi de bare koster 95 kr/ kg. Men blokkost på Rema, billigpakka (som jeg ofte må lete litt etter, den ligger alltid langt inni hylla, nesten så man lurer på om det er med vilje i min butikk) koster rundt 87/88 kr/ kg.

Viktig å se på kilopris. Feks kan en tilbudspølse være mindre enn en fullprispølse. Har også sett kidneybønner på 10-kronersmarked, som man vanligvis får for 7-8 kr. Så gode tilbud, men vær obs.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:28   #85
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Too good to go er et utmerket rimelig alternativ til annen takeaway eller kosemat, og tidligere, med svært lite tid til rådighet, brukte jeg det en del.

Jeg handler vanligvis på kolonial.no og er ute av trening på å sjekke tilbud andre steder, bortsett fra de "går snart ut på dato"-tingene jeg sneier innom om jeg er innom en butikk. Men å fylle fryseren med billig kjøtt og kylling hadde vært no', jeg skal sjekke den derre etilbudsavisa og sende unge sterke sønner ut på handletur.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:42   #86
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Du får ta deg en tur til Sverige på harryhandling og hamstre kjøtt. Jeg har hørt at det er veldig økonomisk og smart akkurat nå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 10:53   #87
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Veldig fornøyd med muligheten til å få nøstet opp i trekant (eller er det firkant!)-dramaet med Palmen samtidig som det renner inn med god middagsinspo.

det er vel minst firkant, nå?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:14   #88
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.234
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Denne uken selger de blomkål til 10 kr stk på Rema1000, kan gratineres , vanlig damping , veldig bra i ulike curryen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:18   #89
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Denne blir litt intern
Sjekk tilbudene på coop extra på senteret. De er tydeligvis dumpingstasjon for å selge ut enkelte varer innimellom (de kan umulig være så dårlig i innkjøpsrutinene at det bare er deres egne varer). I kjøledisken ved melka er det mer eller mindre bestandig gode tilbud.
Ellers har de også en 40%-hylle med datovarer, der kan det også være mye, mandager og rett etter langhelg er best. Og da ikke bare dyre ting som likevel blir dyrt selv på tilbud, men også eget merke med billige kjøttkaker, kjøttdeig og kjøtt.
Hvis melkeforbruket er stort har de alltid 2 for 27 kr for Änglamark skummet/ekstra lettmelk.
Kneippbrødet er veldig billig og holder godt (ungene her spiser bare det, jeg har gitt opp å kjøpe annet)

Det er også greit å være Coop-medlem, noen kroner i bonus og stadig en eller annen kupong med tilbud/gratis produkt.

Og selv om dere er utpregede kjøttspisere kan jeg rapportere om at med tilvenning kan man begynne å like "ekle" ting som bønner, linser og slikt - jeg blir jo tvangsvegetarisert av eldste og har gått fra å synes det er fælt til å synes det begynner å bli godt. F.eks koker hun bønner med tacokrydder som vi bruker til tacoen - ok, jeg må ha litt kjøtt i tillegg, men det blir veldig mye mindre.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:18   #90
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Støtter meisje på den siste. Vi bruker nå mye kombinasjonen av blomkål og kikerter i indiske curryer og det er virkelig veldig godt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:28   #91
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.234
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Ellers når det gjelder supper og gryter så tar jeg ofte inn havregryn, kiketmel, cottage cheese eller mandelmel(dyr ingrediens men for meg som er veggis sunn) for å gi supper mere hold. Jeg lager stort sett målstidssupper dvs en hovedgrønnsak og så lite vann som mulig for at det skal Mette mere. Man kan også drøye maten med quinoa og linser/bønner av ulike slag.

Om du har mulighet plukk bær og frys ned eller lag syltetøy av det, det er gratis.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 11:30   #92
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.234
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Hvis du skal lage kjøttkaker feks, så kan du drøye kjøttdeigen med løk, beter, paprika, erter, kikermel. Grønnsakene må være finhakkede eller purert for kamuflasje.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 13:21   #93
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.


Om du har mulighet plukk bær og frys ned eller lag syltetøy av det, det er gratis.

Det sies det er mye blåbær i år, store og fine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 13:33   #94
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hvis du skal lage kjøttkaker feks, så kan du drøye kjøttdeigen med løk, beter, paprika, erter, kikermel. Grønnsakene må være finhakkede eller purert for kamuflasje.

Brødrester i kjøttkaker, kjøttboller osv. drøyer maten, men hovedårsaken til at man bør bruke det, er at resultatet blir saftigere.

https://www.dagbladet.no/tema/endeli...oller/64271918

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 16:58   #95
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Sorry for å kuppe tråden din Mav ( ), men jeg ble så inspirert av alle forslagene her og mulighetene for å redusere matsvinn; kan man fryse ferske grønsaker? Må man i såfall gjøre noe med de først?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:06   #96
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Tråden er absolutt tilgjengelig for både kupping og avsporinger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:19   #97
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Sorry for å kuppe tråden din Mav ( ), men jeg ble så inspirert av alle forslagene her og mulighetene for å redusere matsvinn; kan man fryse ferske grønsaker? Må man i såfall gjøre noe med de først?

Man bør vel forvelle de tror jeg, men jeg gidder aldri det. : lat:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:27   #98
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Sorry for å kuppe tråden din Mav ( ), men jeg ble så inspirert av alle forslagene her og mulighetene for å redusere matsvinn; kan man fryse ferske grønsaker? Må man i såfall gjøre noe med de først?

Det er litt forskjell på grønnsaker, så anbefaler å slå opp den enkelte.

Eg kjøper store poser med frosne grønnsaker på obs eller Iceland. Då tar eg bare opp den mengden eg skal ha, når eg lager mat, og oppbevarer resten i ziplockpose.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:31   #99
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er litt forskjell på grønnsaker, så anbefaler å slå opp den enkelte.

Eg kjøper store poser med frosne grønnsaker på obs eller Iceland. Då tar eg bare opp den mengden eg skal ha, når eg lager mat, og oppbevarer resten i ziplockpose.

Finnes det en bra side å slå opp dette på? Vanligvis kjøper jeg frosne grønsaker, men så er det av og til jeg kjøper grønsaker jeg ikke finner i frossen versjon. Da hadde det vært greit å kunne fryse ned restene. Eller når man glemmer at man har kjøpt disse grønsakene og og plutselig oppdager de i kjøleskap nr. 2 og må skynde seg å bruke de/gjøre noe med de.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:56   #100
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Godt å vite at jeg har en fallback, babe. Hvor skal vi bo?

Hæææææhhh??!!!

Du kan ikke BÅDE ha kone og samboer, Palmen. Det burde du vite!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no