Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-21, 20:28   #821
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Satt i gang med ny genser, Pimp Your Balls Sweater fra Plummim i Tilia og Arwetta.

6F611BB8-1C62-4C78-B588-BA84E3033360.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 21:04   #822
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg strikker kort islender i vams fra Rauma garn og på grunn av litt for spennende Netflix-film har jeg allerede gjort feil i mønsteret. Jaja. La oss kalle det «personlig touch». :knegg;

Jeg strikker også denne og jeg hater, hater, hater, hater å strikke mønster fram og tilbake.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 21:12   #823
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg strikker også denne og jeg hater, hater, hater, hater å strikke mønster fram og tilbake.

Heldigvis har jeg ikke kommet dit ennå.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 21:24   #824
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Satt i gang med ny genser, Pimp Your Balls Sweater fra Plummim i Tilia og Arwetta.

Vedlegg 66433

Pimp Your Balls? Det er en……… genser?

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 21:28   #825
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heldigvis har jeg ikke kommet dit ennå.

Den blir veldig fin da. : silverlining:

Jeg strikker i noe okergulkamelbrentsukker-ish og lys syrin, hvilke farger bruker du? 😊

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 22:37   #826
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Pimp Your Balls? Det er en……… genser?

Jepp.

https://plummumknit.com/products/pim...-balls-sweater

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-12-21, 22:40   #827
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Den blir veldig fin da. : silverlining:

Jeg strikker i noe okergulkamelbrentsukker-ish og lys syrin, hvilke farger bruker du? 😊

Jeg har en ganske klar blå som bunnfarge og naturhvite lus. Veldig klassisk. Og funderte leeeenge på kamelsyrinen. :hjerte: Går ganske radig på pinne no 6 da! Og det kjennes som om den blir varm også.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 06-12-21, 11:21   #828
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er i gangen med en Ingen dikkedarer cardigan. I arwetta og thalia. Garnet kostet en formue, men det ser jo helt fantastisk ut.

November Jacket ble som en drøm, og jeg lærte utrolig mange interessante teknikker underveis. Så jeg er litt forelsket i oppskriftene til PetitKnit nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 06-12-21, 12:57   #829
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket en hundegenser til voffen, i alpakka. Synes den ble litt tynn så lurer på å prøve med dobbelt garn og øke pinnestørrelse noe.
Og har strikket et par flettevotter i hvit. Spent på hvordan de tover seg. Synes hvit tover dårligere enn farget garn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 07-12-21, 13:54   #830
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå gleder jeg meg noe veldig, for nå har jeg bestilt garn - petrol-farget Drops lima - for å strikke genser til meg selv: Drops Hardanger 114-2.

banana er ikke aktiv  
Gammel 07-12-21, 13:59   #831
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har strikket en hundegenser til voffen, i alpakka. Synes den ble litt tynn så lurer på å prøve med dobbelt garn og øke pinnestørrelse noe.
Og har strikket et par flettevotter i hvit. Spent på hvordan de tover seg. Synes hvit tover dårligere enn farget garn.

Og det er helt riktig, for de fibrene har vært utsatt for en blekeprosess.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 07-12-21, 14:39   #832
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er akkurat ferdig med Sunday Sweater etter å ha tatt opp 1 gang og gjort den lenger.
Jeg synes den ble fin. Men det som irriterer meg er at etterhvert som jeg har strikket mer, irriterer jeg meg stadig mer over detaljer. Type "Litt slapp i avfellingen". I starten var jeg glad når det ble et produkt liksom, men nå blir jeg aldri fornøyd.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 07-12-21, 14:42   #833
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Straks ferdig med flashback hoodie, og må strikke flere, for minst to av ungene har sagt de vil ha den.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 22:35   #834
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg venter på garn til Avena-genser. Det var vanskelig å bestemme seg for garn og farger, men tror det blir bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 22:48   #835
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg venter på garn til Avena-genser. Det var vanskelig å bestemme seg for garn og farger, men tror det blir bra.

Den så jeg på Insta Hva slags farger har du endt opp med?

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 22:55   #836
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Den så jeg på Insta Hva slags farger har du endt opp med?


Jeg endret mening sikkert 5-6 ganger, men bestemte meg til slutt for en lysere blå som hovedfarge og bladmønster i mørkere blå. Det var jo så mange fine fargekombinasjoner på bildene. Jeg likte spesielt godt den lyseblå med rosa/oransje mønster, men fant ikke garn som hadde akkurat de fargene. Likte også veldig godt den gammelrosa med svart/grått mønster, men det ble altså blåtoner for meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 10:25   #837
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg endret mening sikkert 5-6 ganger, men bestemte meg til slutt for en lysere blå som hovedfarge og bladmønster i mørkere blå. Det var jo så mange fine fargekombinasjoner på bildene. Jeg likte spesielt godt den lyseblå med rosa/oransje mønster, men fant ikke garn som hadde akkurat de fargene. Likte også veldig godt den gammelrosa med svart/grått mønster, men det ble altså blåtoner for meg.

Da venter jeg spent på å få se bilde når du er ferdig. Hviler garn strikker du i?

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 10:31   #838
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg gikk for Pickles sommerull (som i følge denne siden skal ha samme strikkefasthet som originalgarnet. Jeg ville gått for Sandnes Double Sunday om de hadde hatt farger jeg likte eller som jeg synes passet sammen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 10:33   #839
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg hater intenst å sy, jeg får det ganske enkelt ikke til, og det blir aldri pent.

Nå har jeg sydd glidelåsen i zipper sweater, og det ble så fint! Var usikker på om det kunne bli julegave eller om jeg bare måtte beholde katastrofen selv, men så ble det ingen katastrofe. God oppskrift fra Petiteknit, god video fra Kimmie Munkholm. Dette tør jeg å gjøre igjen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 12:22   #840
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker disse sokkene i et okerfarget garn med glitter fra Fabelknits (som egentlig er litt for lealaust for mønsteret), julegaver. Everything´s connected, mønsteret er på Ravelry.



Mønsteret er litt sentimentalt for meg. Jeg satt hos mormor da hun lå for døden for endel år siden, og strikket etpar rosa sokker etter dette mønsteret. Hun lå og holdt i garnnøstet og tok litt borti strikketøyet og sånt, enda så dårlig som hun var. Jeg og mormor var veldig nære, og det var hun som lærte meg å strikke da jeg var 4 år - og alltid hun som gjorde ferdig genserprosjekter og sånt for meg når jeg ble lei
Det var nok fargen hun så, men det var sånn i ettertid såpass sterkt for meg at de rosa sokkene aldri ble ferdige. Ikke ville jeg rekke de opp heller, så de ligger i kurven som et minne.
Men uansett, nå var det gått over 10 år, så tiden var inne til å strikke disse sokkene som tross alt er veldig fine!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 92009a_medium.jpg (20,7 KB, 249 visninger)

Sist redigert av m^2 : 11-12-21 kl 12:54.
m^2 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no