Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan du gå med jeans på jobb?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 19:17   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg har alltid gått med jeans på jobb med forskjellige topper til. Men nå skal jeg begynne å jobbe statlig, og også litt ute i representasjonsoppdrag.

Er det helt UT med jeans i staten?

:grønn:

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:23   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg kan gå NAKEN på jobb! Hjemmekontor. Fine tingen.

Åh. Ser at du spør om statlige jobber. Aner ikke.


Sist redigert av Maverick : 30-05-07 kl 19:24. Årsak: Uoppmerksom og for kjapp i avtrekkeren.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:26   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Hvis det er et sted man vanligvis kan gå i jeans, så er det da i staten. (Jeg jobber på universitetet, og der kan man gå i absolutt hva som helst. )

De dagene du skal representere kan du jo eventuelt velge noe annet enn jeans, hvis det passer seg bedre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:26   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg kan gå med jeans på jobb. Det er mer naturlig i min jobb å gå med jeans og en fin topp enn å gå med drakt. (Personalkonsulent i en svært mannsdominert bedrift)

Jeg har endel samarbeidsmøter med kommune og NAV, og min erfaring er at de to instansene iallefall er svært casual i jobbsammenheng.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:34   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg tror ikke jeg vet om mange steder der man ikke kan gå med jeans på jobb.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:38   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg er lærer og går rett som det er, kanskje til og med oftest, med jeans på jobb. Eller dongeribukser, som vi kaller det her.

Man kan til og med se velkledd ut i jeans. Jeg foretrekker mørke jeans. Jeg har noen litt
"mellomlyse/ -mørke" (eller hva jeg skal kalle det) som jeg av og til bruker hvis vi skal på tur.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:41   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg jobber for det meste fra hjemmekontor og da har jeg på hva som helst
Når jeg er påkontoret må vi kle oss litt mer "ordentlig" , men vi kan gå i jeans, bare det ikke er hullete og fillete
Det er et yrke med 90% menn jeg jobber i og mine mannlige kollegaer går med skjorte og slips, så jeg kler meg litt deretter.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:43   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg tror kun jeg eier en bukse og ett skjørt som ikke er dongeribukse, så ja, jeg kan gå i jeans. I morgen skal jeg ut i felten, og da skal jeg ha dongeribukse, joggesko, t-skjorte og fleecejakke på.

Ikke hverdagskost det altså i jobbsammenheng, men deilig å lufte seg når det er meldt fint vær .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:44   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Det er nok stor forskjell fra etat til etat hva det statlige angår. Jeg jobber i en privat kulturinstitusjon, og vi kan i alle fall gå i olabukser på jobb. (Om jeg gjør det så ofte, er en annen sak. Jeg foretrekker skjørt og synes faktisk det er mer behagelig.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:46   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg jobber på skole, og når jeg ser utover personalrommet så kan jeg konstantere at lærere kan gå med neste hva som helst. Så lenge det er noenlunde sømmelig.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:49   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg skal jobbe i en stor virksomhet som har økonomi og personal som område. Ser for meg en haug med revisorer med litt vilt hår, briller og en hengslete gange. På intervjuet var mennene kledd i en casual skjorte med genser over og en tøybukse. Men jeg så for søren ingen damer!!
Jeg får safe litt første dag... med tøybukse og en topp, så får jeansen komme ruslende etterhvert.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:49   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg jobber på universitetet, og der kan man gå i absolutt hva som helst.

For ikke å snakke om kordfløyel-med-knær og sokker-i-sandaler. Jeg føler meg riktig så fin i mine olabukser, for å si det sånn. Men universitetene er vel ekstremtilfellene, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:36   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Du kan trygt gå med jeans, vær du trygg!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:37   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg går med jeans hver dag, men det er en del av jobben min.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:41   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

På min videregående skole kan man også gå i stort sett hva som helst bare det ikke setter ungernes hormoner for mye i sving. Jeg liker nå å kle meg litt pent. Det er tross alt mange som ser på meg hver dag, og jeg er overbevist om, at det styrker mitt image (eller hva jeg nå skal kalde det) at jeg ser velstelt ut.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:05   #16
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jepp, her kan vi gå i jeans. Men det er ikke i staten da.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:07   #17
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Ja, heldigvis.

Bruker det stort sett hver dag, favorittplagget mitt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:13   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jobber i administrasjonen i kommunal sektor og vi har en ganske avslappet klesstil. Så ja, jeg bruker jeans på jobb

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:40   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Jeg bruker jeans på jobb, men ikke når jeg skal treffe kunder, da tar jeg på meg mørk bukse av ett eller annet slag (som oftest svart og litt draktaktig i snittet). Akkurat nå jobber jeg med en statlig bedrift som kunde, og jeg ville som konsulent ikke hatt på meg jeans der. Jeg tror ikke jeg har sett noen der som har jeans på seg, men det kan ha med at det er 90% menn jeg jobber sammen med der.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:43   #20
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du gå med jeans på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det er et sted man vanligvis kan gå i jeans, så er det da i staten. (Jeg jobber på universitetet, og der kan man gå i absolutt hva som helst. )

De dagene du skal representere kan du jo eventuelt velge noe annet enn jeans, hvis det passer seg bedre.

.

Kan si meg enig i det. I min avdeling på universitetet er det egentlig bare hvor kul logo du har på t-skjorten som teller.

Når jeg gå i møter med dep. eller lignende prøver jeg å dresse litt opp.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no