Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-13, 15:14   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Jeg kommer ikke i gang igjen etter sommeren og gjør bare det nødvendigste.

Jeg trenger gode rutinetips for:

Støvtørking og gulvvask (for vi MÅ snart kvitte oss med et par kg. støv fra vinduskarmene)
Vask av bad og do
Sengetøyskift
Hvordan holde ungenes rom og rot under kontroll
Hvordan unngå at gangen til enhver tid er en sandstrand


Klesvask, matstell, oppvask og handling har jeg heldigvis stålkontroll på.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:21   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Jeg har i allefall funnet ut at det beste når det gjelder sengetøyskift er å legge på det nye med en gang man tar av det gamle. Jeg kan ikke fordra å måtte legge på sengetøyet når jeg skal legge meg fordi jeg glemte det tidligere på dagen.
Ellers så kan du bruke 02-ern til å ta av sengetøyet på alle sengene som en del av ukas oppdrag. Det funker fint her. Han tar av, jeg legger på.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:36   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Jeg vasker badet mens '09-ern min bader og jeg allikevel er på badet og venter på at han skal bli ferdig.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:55   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvordan holde ungenes rom og rot under kontroll
Hvordan unngå at gangen til enhver tid er en sandstrand

Slår meg ned her og venter på løsningen på disse to punktene

Fyll på med et utall par sko og et lass gummiknott fra kunstgressbanen så har du gang-gulvet mitt.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 16:35   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Er det nå jeg skal legge til at jeg, på tiende året, har lyst til å ta livet av den som oppfant kunstgressbanenes små, sorte knotter?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:07   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er det nå jeg skal legge til at jeg, på tiende året, har lyst til å ta livet av den som oppfant kunstgressbanenes små, sorte knotter?

Det alene er jo nok til å ikke styre ungene i retning fotball, samt stinkende fotballsko.

Vi har robotstøvsuger, den er gull - spesielt på soverommene. Setter den på og drar på jobb. Ene etasjen ene dagen, den andre neste dag.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:11   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Inviter gjester annenhver uke.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:20   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Flytte på hotell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:31   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Inviter gjester annenhver uke.

Det er for meg også den beste og mest hyggelige strategien

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:46   #10
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Inspirerende tips vet jeg ikke, men jeg bare gjør det. Før jeg setter meg ned. Kommer jeg inn og setter meg ned er det så mye vanskeligere å begynne. Er jeg sliten, så må jeg uansett gjøre noe.
Jeg tørker støv, støvsuger og vasker badet annen hver dag. Da er det fryktelig fort gjort, og jeg rekker faktisk å fyke over på morgenen før vi forlater huset. Selv med to barn, hvor den minste bare er litt over året.

Eldste tar av sin egen seng, og han holder rommet ryddig så jeg kan gå inn der når som helst det måtte passe meg.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:51   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Tørker støv, støvsuger og vasker badet annenhver dag, før du forlater huset om morgenen, med to små barn? Hvordan går det an?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 17:56   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Dulter på Fjonka. Nå fikk jeg mest lyst til å grave meg et stort hull jeg kan gjemme meg i.

Ja, også gikk tørketrommelen nettopp i stykker, så da kan vi sikkert stryke klesvask fra stålkontroll-lista.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:01   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Denne overskriften er akkurat som å spørre om slankende desserter spør du meg. (Men jeg henger jo her i tilfelle det kommer opp noe genialt. Hva med å tidsreise å ta med deg et par slaver? De får det uansett bedre hos deg enn de gjorde i sin tid? Regner med full score på kreativiteten i alle fall.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:04   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Annenhver dag-tipset var jo både nyttig og inspirerende, him. Gjennomføringen blir kanskje utfordrende, men...

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:07   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Vi gjør forresten alt deg du beskriver på søndags formiddag. Men vi er lite inspirerte, det er mer ... Berre gjer det stil. Jeg tenker forresten på det som trening - da føles det litt bedre (men ikke mye).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:19   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Inspirerende skal jeg love deg at jeg ikke er.

Jeg sverger til rutiner. Rydd på plass ting med en gang. Rydd unna middagsbordet og sett på oppvaskmaskina med en gang. Heng om klesvasken med en gang. Dra over kjøkkengolvet straks det begynner se ut som et lite smuleklisterhelvete. Legg de tørre klærne på plass i skapet med en gang. () Vask hver fredag. Vask inkluderer at noen av ungene bestikkes til støvtørking. Vask inkluderer alltid vask av bad. Det meste går liksom på autopilot.

Det er ikke alltid strøkent her, men det er heller aldri helt ute på kjøret.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:20   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Inspirerende skal jeg love deg at jeg ikke er.

Jeg sverger til rutiner. Rydd på plass ting med en gang. Rydd unna middagsbordet og sett på oppvaskmaskina med en gang. Heng om klesvasken med en gang. Dra over kjøkkengolvet straks det begynner se ut som et lite smuleklisterhelvete. Legg de tørre klærne på plass i skapet med en gang. () Vask hver fredag. Vask inkluderer at noen av ungene bestikkes til støvtørking. Vask inkluderer alltid vask av bad. Det meste går liksom på autopilot.

Det er ikke alltid strøkent her, men det er heller aldri helt ute på kjøret.

Ja, og så rydder jeg gangen hver ettermiddag når jeg kommer hjem. Fornuftige skap og hylleløsninger hjelper.

Det er rommet til døtrene mine som er katastrofeområdet her i huset. De er fullstendig upåvirkelige.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:28   #18
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tørker støv, støvsuger og vasker badet annenhver dag, før du forlater huset om morgenen, med to små barn? Hvordan går det an?

Av og til rekker jeg alt det, ja. Men som oftest tar jeg en av tingene altså


Hvordan det går an? Vet ikke... jeg fikser mat til ungene og spiser litt selv mens jeg lager deres mat, og så sitter jeg litt ved bordet sammen med dem. Og så går jeg på badet for å gjøre siste finish på meg selv og da er det lett å bare ta kluten og vaske litt, eller tørke støv/støvsuge. Ungene sitter jo da ved bordet og er opptatte med sitt. I stedet for å sitte å se på dem, så tar jeg 5 minutter med husarbeid, for da er det litt mer sofatid når ettermiddagen kommer

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:46   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Jeg leser bare irriterende husarbeidstips ønskes! Og forbannet min mailpåmelding til flylady.


Men mitt tips er å bli enige om hvor ting skal være og ikke mellomlagre. Har det et skap eller hylle, så skal det dit. Ikke oppå eller under eller på en stol.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:54   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirerende husarbeidstips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tørker støv, støvsuger og vasker badet annenhver dag, før du forlater huset om morgenen, med to små barn? Hvordan går det an?

Selv jeg, med støv på hjernen, bøyer meg i støvet av dette. Er det mulig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no