Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-13, 10:08   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

På hytten har vi en lekehytte som ikke brukes lenger. Denne er tegnet inn på kommunens kart så vi vil ikke fjerne den uten å erstatte en med noe annet. Men hva? Var kreative med meg her! Ikke tenk begrensninger uten heller muligheter!

Jeg skal måle opp fotavtrykket til den straks. Vi er mer mot det minimalistiske i stilen, men hytten er fra 1860. Vi trenger i utgangspunktet ikke flere overnattingsplasser.

Mannen foreslår et hus med nye glass som kan åpnes opp med et litet kjøkken og veranda. Greit nok, men klarer man ikke å gå de ekstra skrittene til huset, men det er kanskje greit å ha vann isbiter og et kjøleskap?

Hvis meg gjerne bilder!

Av en eller annen årsak så kommer bildet opp ned til tross for at jeg tok det riktig vei.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (496,4 KB, 105 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 10:10   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Fra sjøen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (501,7 KB, 74 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 10:55   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Kva med grillhytte?

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 11:01   #4
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Utekjøkken? Lysthus? Drivhus?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 11:10   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Noe slikt?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 11:20   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Noe slikt?

Ja, noe slikt kunne vi ha!, men lekehytte er mindre, men litt større enn det er går det sikkert å gjøre det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 11:35   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Lysthus. Med glassvegger dere kan åpne helt mot sjøen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 12:10   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Definitivt noe med tak og glassvegger, som man kan sitte og nyte sjøen fra
Vakkert!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 12:13   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Jeg har sett noen slike, med kjøkkenvegg med kjøleskap innerst, og så langbord til fest fremover mot åpne vinduer mot sjøen. Det har jeg tenkt ser veldig hyggelig ut.

Ellers, så kan det jo være kjekt å innrede med sofakrok og noe kjøleskap, eller noe, og ha som ekstra "kjellerstue" når ungene blir større, eller en av de voksne vil bort fra ungene litt, og ha venninne eller kompiskveld uten å tenke på vininntaket, eller hva man sier feks.?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 12:39   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Jeg tenker at det er viktgste er hva dere vil bruke den til. Du sier at ekstra soveplass er uaktuelt. Hvis det hadde vært meg kunne jeg ha tenkt meg det som:
- Et stille sted, for lesing, høre på musikk, se ut over havet
- En spiseplass ute

Lysthus er flott, da blir det vel bare sommerbruk? Spiller det noen rolle?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 13:14   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi bygge nær sjøen i steden for lekehytte?

Lysthus hadde øret koselig, men vi bør helst ha noe med relativt flatt tak som ikke tar utsikt fra terrassen (i tillegg så tror jeg ikke jeg går med meg mannen på det.

Behov, det bør man absolutt tenke på.

Jeg vet ikke om vi kommer å sitte her og spise (her må heg anlysere mer) eller om det blir mer et kosested på dagtid og kveldstid ned vin i glasset. DM du sa noe viktig, vi trenger et sted der man kan være om jeg f eks har venninner på besøk og mannen er på hytta eller vice versa. Også et sted å kunne sitte litt halvt ute om man har hjemmekontor (det blir for sterk som på terrassen).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no