Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 12:29   #201
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I etterpåklokskapens lys så vil kanskje en bedre strategi være å spørre forsiktig om uttalen?

Jeg har vurdert det til neste gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:33   #202
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

For 2 år siden fikk et familiemedlem navnet Xander som mellomnavn.
Mange sa Eksander, men uttalen er da Sander.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:38   #203
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

For 2 år siden fikk et familiemedlem navnet Xander som mellomnavn.
Mange sa Eksander, men uttalen er da Sander.

But why …?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:39   #204
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg uttaler forresten mitt eget navn annerledes enn mine foreldre gjør. Jeg syns den vestlandske uttalene av mitt navn er skikkelig stygg, og sluttet med den i ungdomsårene.

Outer ikke navnet her, men tenk SiGne vs. "Singne" (eller hvordan jeg nå skal beskrive den mykere varianten av uttalen).

Samme her, bare at det var en venninne (østlending) som uttalte det med Høy og tydelig G.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:39   #205
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Jeg har alltid lest Xander som Ksander.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:47   #206
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg også, og får lyst til å gjette. Poll med alternativer, takk!

Du må gjerne gjette, men jeg lager ingen poll. Det er et navn, og stavemåte, som er på vei opp, men fortsatt er relativt uvanlig. Kombinert med andre ting jeg har delt av opplysninger på de åpne delene av forumet, kommer det til å bli veldig tydelig hvem jeg er hvis noen kjenner til meg, og jeg vil helst slippe å være så Google-bar. Jeg liker min illusjon om semi-anonymitet her inne! :struts:

Og hvis noen tror de vet, eller vet, hvem jeg er ute i den store verden, så er det lov å sende en prikk om det!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 12:51   #207
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Jeg har jo til og med møtt deg, Nyx, men ikke planer om jeg husker hva du heter. Selv om jeg husker at det var noe "rart".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:02   #208
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Tjukk l, retrofleks r og rulle-/skarre-r synest eg ikkje ein kan forvente at folk skal anstrenge seg for å uttale riktig. Elles er det eit greit prinsipp å uttale namn slik folk presenterer seg.

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Og hva med utenlandske navn som har beholdt opprinnelig skrivemåte? Jeanette, for eksempel, det er vel ingen som insisterer på å uttale det i tråd med norske uttaleregler?

Jo. Eg kjenner til ei som insisterer på å bli kalla "Jannett", uttalt rett fram, med tonem 1.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg uttaler forresten mitt eget navn annerledes enn mine foreldre gjør. Jeg syns den vestlandske uttalene av mitt navn er skikkelig stygg, og sluttet med den i ungdomsårene.

Outer ikke navnet her, men tenk SiGne vs. "Singne" (eller hvordan jeg nå skal beskrive den mykere varianten av uttalen).

Eg spør Inge og Hogne korleis dei vil uttale gn-lyden, når eg les opp frå klasselister. Når eg helser på dei, høyrer eg kva dei seier og uttaler det likt vidare. Det er ikkje ein lyd som er vanskeleg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:12   #209
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Det blir jo veldig rart for en som ikke er vestlending å skulle uttale det SiGne. Jeg har en sønn som har den lyden i navnet sitt, og vi kjenner et par vestlendinger som uttaler det på sin dialekt - helt greit.

Hvis jeg for eksempel hadde bodd i Bergen og hatt en sønn som het Espen, så hadde jeg ikke forvente at folk i andre deler av landet skulle kalle ham Ææsspæænn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:18   #210
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jøss, hva heter du?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Kjenner jeg er litt nyskjerrig på navnet ditt jeg og.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Og Nyx: jeg er også nysgjerrig på navnet ditt!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Nyx: Hva i alle dager heter du da?

♪♫ Vi prikker i øst, og vi prikker i vest, hei fadderi og fadderullandei! ♪♫

Hehe, det er ikke noe veldig spesielt, altså. Jeg skjønner egentlig ikke at SÅ mange bommer på det, men...

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Brummen da. Hun heter jo Nyx.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:20   #211
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har jo til og med møtt deg, Nyx, men ikke planer om jeg husker hva du heter. Selv om jeg husker at det var noe "rart".

Hææ? Vent.. Hææ? Nei, det tror jeg ikke... Hvertfall ikke i forum-sammenheng... Jeg er alt for sjenert til at jeg har vært med på noe sånt.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:21   #212
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det blir jo veldig rart for en som ikke er vestlending å skulle uttale det SiGne. Jeg har en sønn som har den lyden i navnet sitt, og vi kjenner et par vestlendinger som uttaler det på sin dialekt - helt greit.

Hvis jeg for eksempel hadde bodd i Bergen og hatt en sønn som het Espen, så hadde jeg ikke forvente at folk i andre deler av landet skulle kalle ham Ææsspæænn.

Jeg vil naturlig si SiGne, MaGnus, AnDers etc. Men jeg klarer da å gjøre det uten dersom eieren av navnet sier det uten. Klarer ikke østlendinger det motsatt altså?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:21   #213
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Jooo, har jeg ikke møtt deg, da? For lenge siden. Annet forum, annet nick? Eller tar jeg heeelt feil nå?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:22   #214
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Brummen da. Hun heter jo Nyx.

Jah, og som uttales Nyss?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:23   #215
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har alltid lest Xander som Ksander.

Jeg ville sagt Eksander.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:27   #216
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale



jeg ville synes det var rart å skulle kalle min kollega Anders fra sørlandet med tydelig d og skarre-r - slik han uttaler det selv. Jeg kaller ham Anners. Kollega Ragnhild fra Bergen uttaler jeg Rangnhil, selv om hun sier RaGnhilD (legg til skarre-r) hvis jeg hadde prøvd å uttale det slik de gjør på sin dialekt, ville jeg vært redd for at de ville trodd at jeg gjorde narr av dem, og det vil jeg jo ikke. :østlending:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:29   #217
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



jeg ville synes det var rart å skulle kalle min kollega Anders fra sørlandet med tydelig d og skarre-r - slik han uttaler det selv. Jeg kaller ham Anners. Kollega Ragnhild fra Bergen uttaler jeg Rangnhil, selv om hun sier RaGnhilD (legg til skarre-r) hvis jeg hadde prøvd å uttale det slik de gjør på sin dialekt, ville jeg vært redd for at de ville trodd at jeg gjorde narr av dem, og det vil jeg jo ikke. :østlending:

Jeg må jo straks ile til, før noen kommer meg i forkjøpet, og si at jeg ikke kan si annen r enn skarre-r, uansett hva navneeieren sier. :vestlending:

Men, jeg kan si Anners, uten d, men med skarre-r.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:30   #218
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg vil naturlig si SiGne, MaGnus, AnDers etc. Men jeg klarer da å gjøre det uten dersom eieren av navnet sier det uten. Klarer ikke østlendinger det motsatt altså?

Selvfølgelig klarer de det, men for meg er det uttalen av navn naturlig knyttet til dialekten, og det blir rart å uttale det på en fremmed dialekt. Jeg forventer ikke at folk skarrer når de sier mitt navn, selv om jeg gjør det selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:30   #219
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Nyx: Takk for prikk. Nei, det var ikke deg jeg tenkte på, så du har rett: Vi har nok ikke møttes. Jeg har hele tiden trodd at du har vært en annen. Så rart. Ja, ja ... så fikk jeg oppklart det, i alle fall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 13:32   #220
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Menneh, er det et utbredt fenomen at folk svitsjer over til navneinnehavers dialekt om den avviker fra deres egen?

Metadiskusjoner på FP er fascinerende av og til altså. 40 innlegg om at man ikke begynner å skarre på r'en eller snakke en helt fremmed dialekt for å uttale navn på samme måte som den eier navnet. Som om det skulle være en helt vanlig ting å gjøre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no