Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 20:50   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Nå har ikke jeg tenkt å fritte noen ut om lønn!

Men jeg lurer på om man må ha en sinnsyk høy lønn for å handle i de dyreste butikkene, eller om man bare har helt andre prioriteringer enn meg.

Jeg har nemlig stor forståelse for at man ønsker kvalitetsklær, og det er vel liten tvil om at snittet og materielene er mye bedre på dyre klær.

Men selv kan jeg ikke se for meg at det noen gang skal være mulig for meg å stort sett handle dyre plagg.
Vi tjener ganske så bra til sammen, vi. Men likevel er det stort sett HM klær i skapet mitt.
Det er kanskje bare en uoverstigelig terskel for meg å skulle bruke MYE penger på ETT plagg...

Jeg prøver å omstille hjernen min på at jeg slett ikke trenger 40 billige HM gensre - det hadde vært bedre å ha 15 dyre, fine gensre i skapet.

Men det var dette med nye vaner ...

Fortell gjerne litt om hvordan dere prioriterer, hvilke plagg dere kjøper dyrt - og hvilke merker som er favoritter!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:54   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Det handler nok mye om prioriteringer også. Det kunne ikke falt meg inn å prioritere dyre plagg så sant det ikke er snakk om plagg som bør være av god kvalitet (barnehagedresser, turtøy osv). Jeg handler det meste på H&M, Kappahl og lignende, og er fornøyd med det. Bruker heller penger på andre og viktigere ting, men det er jo MINE prioriteringer.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:59   #3
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Mer enn jeg noen gang kommer til å tjene.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:03   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Tja, jeg føler liksom at man da må tjene bortimot uendelig . Jeg har bra lønn selv, men synes aldri det er verdt å bruke flere tusen på et klesplagg. Før handlet jeg mye på Benetton og litt "halvdyre" butikker, men nå foregår all shopping som hastesak og jeg er stort sett på HM. Jeg bryr meg rett og slett ikke så mye om det lenger, det eneste er at jeg kan kjøpe gode dongeri til opp under tusenlappen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:09   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg vet ikke. Jeg har akkurat startet å interessere meg for klær. For meg er ikke grunnen at jeg tjener så mye bedre enn før. Det vil si jeg tjener mye bedre enn før, men så er jo jeg og mannen baklengsmillonærer (til info: En baklengsmillonær er en som har 1 millon eller mer i gjeld eller lån) + to barn så nettoen er ikke så mye bedre enn før. Men jeg har alltid tidligere hatt en veldig ustabil vekt, og det frister ikke så mye å bruke tusenvis av kroner på klær som man kanskje kan bruke en gang (det er mange klær som har lidd den skjebnen hos meg). Nå er vekta stabil, kanskje litt tyngre enn den burde, men det gir jeg meg beng i. Stabil vekt er bedre enn jo-jo. Og nå kjenner jeg at det er litt gøy å handle klær, men jeg er enda laaaaangt unna å bruke tusenvis av kroner på alle plaggene jeg handler.

Når det er sagt så tror jeg nok det er lett å få feil inntrykk av handlevanenene til folk på nett. De fleste viser vel frem de mest "spesielle" kjøpene sine.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:14   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg har også en anstendig lønn, men handler stort sett bare i billige butikker. Jeg er ikke interessert nok i klær til at jeg gidder å bruke mye penger på det. Imidlertid har jeg blitt mer kresen på gode sko, rett og slett fordi jeg har oppdaget at skinn faktisk puster bedre enn plast, og at noen såler er bedre å gå med enn andre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:19   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg er interessert i klær og tjener OK, men er så gnien av natur at det er uaktuelt for meg å kjøpe plagg i fleretusenkronersklassen. Det måtte i så fall være et spesielt produkt som det finnes få av og som passer perfekt til meg hva stil, detaljer, snitt og farger angår. Å kjøpe anonyme plagg i dyre dommer gidder jeg i alle fall ikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 03:15   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Det kommer an på andre ting enn lønna for meg. Da jeg var student kunne jeg godt finne på å blåse noen tusen kroner på en gallakjole og leve på knekkebrød resten av semesteret.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 07:34   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er interessert i klær og tjener OK, men er så gnien av natur at det er uaktuelt for meg å kjøpe plagg i fleretusenkronersklassen. Det måtte i så fall være et spesielt produkt som det finnes få av og som passer perfekt til meg hva stil, detaljer, snitt og farger angår. Å kjøpe anonyme plagg i dyre dommer gidder jeg i alle fall ikke.

Signerer Elinblu her, bortsett fra lønna mi ikke er all verden. :sykepleier:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:51   #10
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg tror nok en må tjene likt som de kongelige. Sånn ca. 7-8 mill i året. Hvis
jeg hadde tjent det så kanskje jeg hadde handlet mer eksklusivt. Nå holder
en barnehagedress til 800 kr for meg, Reima på salg i januar. Prøver å unngå
klær som lett blir ødelagte, eks wearhouse.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:10   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Aner ikke. Jeg kommer uansett aldri til å gjøre det. Hvis det ikke dreier seg om brudekjole eller noe sånt da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:47   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg kjöpte stadig dyrere (i stedet for mer) ettersom inntekten min steg, men en gang naadde jeg grensen; Les: Det er mange klaer som jeg rett og slett aldri ville kjöpt fordi de er saa dyre at jeg ikke synes de er verdt prisen - uansett hva jeg tjener (dog har jeg ikke naadd kongelig inntekt enda saa hvem vet ).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 17:24   #13
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Mer enn lønnstrinn 42 med 20% omsorgsperm, i hvert fall. Jeg får utbetalt 14000 per måned.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 17:45   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Eg ser det poenget med at det er betre med 5 overdelar i dyr og skikkelig kvalitet og snitt enn 50 i billigutgåve i varierande snitt og kvalitet.

Mitt problem er at eg er svært usikker. Eg kan gjerne kjøpe klær og sko som er fine i butikken, men etter ei stund lurer eg på kva i hulaste eg tenkte på Dermed kan klær bli hengande fullstendig ubruk eller brukt berre ein gong.

Derfor tør eg ikkje gå ut og svi av mykje pengar på dyre klær/sko. I tillegg er det den vesle detaljen; eg har slett ingen inntekt som muliggjer slike innkjøp

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 08:40   #15
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Vår økonomi tillater at jeg kan kjøpe noen dyre klær i mnden, men jeg får meg bare ikke til å gjøre det, også har jeg ikke en jobb som krever at jeg kommer i dyre klær heller..

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 09:04   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg har handlet endel dyrt designertøy på salg. Det dreier seg om tidløse kjoler, skjørt og skjorter. Klær som har noe ekstra og som ikke er masseprodusert.

Akkurat nå er jeg student og kjøper knapt klær, men jeg har en intensjon om å handle færre, men dyrere klær når jeg begynner å tjene penger. Det er flere grunner til det. For det første er kvaliteten bedre, klærne holder fasong, farge og stil lenger. For det andre har jeg ikke lyst til å bidra til den enorme andelen klær som kastes i vesten, av miljøhensyn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 09:14   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Jeg shopper aldri en haug med klær fordi det er billig feks
Jeg pleier vanligvis å tenke over det jeg skal kjøpe litt (henger av og tenker litt)
Kjøper heller en topp til 1000,- enn fire til 199,- eller 299,- , pga egenarten og kvaliteten på den som er dyrere
Jeg mener at jeg har igjen for å kjøpe kvalitet, sjelden har mine dyre plagg blitt stygge eller uformelige i vask
Dessute syntes jeg at olabukser i de litt dyrere prisklassene har en helt annen passform, ihvertfall til min 42 år gamle kropp

Man trenger ikke å ha inntekt i flere millioners klassen for å kunne kjøpe seg dyre klær, men man trenger bare ikke å kjøpe store mengder rimelige klær.

Dessuten, enkelte ting feks den Marc Jacobs trenchen som jeg betalte mye for, den sparte jeg til.Gjør heller det enn å kjøpe en som jeg ser igjen på flere mennesker.Ha noe som er litt mer unikt.

Jeg må ikke ha på dyre klær i jobben min, men jeg må være pent kledd.

Jeg er litt lat og småsær og handler stort sett bare i noen få butikker, og der får jeg alltid rabatt på det jeg handler.
Jeg gidder ikke og orker ikke å bruke masse tid på å gå i mange butikker for å kikke.Det gjør jeg en sjelden gang, når Vimjer er på besøk, men da er ølstopp lagt inn

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:30   #18
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

En trenger ikke ha skapene fulle av designerklær, men å ha ett og annet "kirsebær" til å ha på seg når man skal noe spesielt er jo kjekt da Et designerplagg kan jo også kombineres med et "billigplagg" f.eks en råfin tunika i en høyere prisklasse med en singlet fra H&M under, ingen som ser det Det gjelder å tenke litt når man gjør innkjøp

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 11:38   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må man tjene for å bruke tusenvis av kroner på et klesplagg?

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:01.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no